• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruiten niet proper te krijgen...

Ook van het sneller beslaan geen last, komt misschien omdat ik niet rook en er niet gerookt mag worden in mijn auto en omdat ik climate control heb?
 
Ik gebruikt ook Spray & Wipe voor mijn ramen en panoramadak
De ramen zijn dan streeplos schoon
En mannen we weten hoe moeilijk dat is:ja

Ook dit product gekocht op advies van Tim :)^
 
-Vanquish- zei:
Spray & wipe heb ik niet in huis. Eerst Last Touch eens opgebruiken, zit nog 75% in de bus :)

Moet op zich ook kunnen, al reinigt de S&W m.i. wat beter. Kijk eens of dat verschil uitmaakt. ;)
 
Ik zal eens kijken of ik spray&wipe bij in het mandje gooi om eens te proberen. Waarom woon ik niet in Nederland, kwam ik dagelijks bij Tim over de vloer denk ik :)
 
Dat probleem van beslaan heb ik met Turtle wax Clear Vue (soort Rain-X). Ze beslaan af en toe aan de buitenkant en binnen ook wat vaker dan voorheen.
Volgens mij is dat gewoon omdat je ruit vetter en gladder is ofzo. Heb wel gewoon airco, en dan trekt het wel weer weg maar toch vaag.
 
Buiten zou ik me nog iets bij voor kunnen stellen (soort micro-beading misschien?) maar binnen... ??

Heb overigens nergens last van met RainX.

Wel een aanrader voor iedereen met clima: zet hem even op 'REST' voor je het contact uitzet. Dan blaast hij nog even door nadat je bent uitgestapt, en is wordt het vocht beter afgevoerd.
 
Wel een aanrader voor iedereen met clima: zet hem even op 'REST' voor je het contact uitzet. Dan blaast hij nog even door nadat je bent uitgestapt, en is wordt het vocht beter afgevoerd.

Niet elke auto met Clima heeft zo'n knopje er op zitten helaas. Een A8 is wel even iets luxer dan de gemiddelde poetser hier... Zelfs mijn Mondeo Ghia heeft dat er niet op zitten. Wel automatisch allemaal, maar de motor moet blijven lopen om te koelen of minimaal op contact staan om te ventileren.
 
Tsja, hij ventileert zelfs via het solar dak als hij in de zon staat... :grinning:

Maar dat 'Rest' heb ik wel vaker gezien, werkt 's winters ook op de kachel. De clima werkt niet meer - daar moet inderdaad de motor voor lopen - maar hij blijft nog even doorventileren en de gegenereerde warme of koude lucht circuleren....

Anyway, if you got it: use it. ;)
 
Na enkele weken weg geweest te zijn ben ik nog eens thuis, dus ik heb eens gekeken welk product ik nu juist voor men ruiten gebruikt had, gewoon ter info...
Het heet Ultra Clear van het merk Pro Vision. Volgens mij is het iets zoals RainX, maar ik ben er allerminst tevreden van.

Heb nu de wagen grondig gewassen en de ramen met NXT glass cleaner gedaan, ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen. Eerste indruk, ramen zijn in geen jaren zo proper/blinkend geweest. Hier en daar nog kleine kalkvlekjes, dus ik zal toch eens moeten gaan kleien, maar de NXT glass cleaner lijkt te doen wat ik wil, namelijk gewoon propere ruiten zonder strepen en eenvoudig in gebruikt. (ik gebruikte de Sonax applicator pad om de NXT glass cleaner aan te brengen, de pad is al gescheurd na 1 keer gebruik. Dus ook voor mij, geen Sonax meer :grinning: )