• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ruiten polijsten, probleem blauwe vlekken op autoruiten

Thijs77

Detailing rookie
16 feb 2010
30
0
ik zit namelijk met een probleem ik heb zo licht doorschijnende blauwe vlekken op al men ruiten van men auto zou ik deze kunnen wegkrijgen met het polijsten zoja welke polish moet ik gebruiken
en welke pad groeten ik ben ten einde raad hoe ik deze zou wegkrijgen mss neem ik eens foto ze zijn goed te zien bij zonlicht groeten thijs

gewoon de dap+witte pad+monello finale of ssr1..

mocht het dan niet weg zijn, kan je een stapje zwaarder gaan..

voordat je dit doet, kan je ook gewoon een glass scrub nemen (die van provision is erg goed)

Foto's is ronduit de beste oplossing bij dit soort vragen.
Gelaagde ruiten hebben wel eens last van de verschillen in materiaal tussen de lagen omdat dan een breking van het licht ontstaat.
Dat zie je als een soort regenboog die vaak in het violet het meest opvalt.
Eenzelfde effect kan ontstaan bij krommingen.

Zo uit de hand kan ik er geen chocolade van maken.
ik weet dat foto's maken in dit geval lastig is.
De tip van Aron is een goede, als het aan de buitenkant zit is de Glas-scrub zacht maar doeltreffend.
Op gehard glas (douchewand) is de Provision Rain Claear Repellant (Gel in de aanbieding) zelfs in staat om glascorrosie deels te maskeren.

Hans

RedCat, ik denk aan hetzelfde, geen vlekken, maar een "kleurverschil" door de laminaat die tussen het glas zit en wat volkomen normaal is. Maar zonder foto´s is dat lastig te bepalen.

als dat het is, moet echt aan een nieuw raam..

ik heb blauwe olie achtige vlekken gehad, en die kreeg ik weg met monello finale op wit..

Bij auto's is vaak alleen de voorruit gelaagd. De vlekken op de foto van "nicknameless" zie je vaak bij gehard glas. Dit wordt veroorzaakt door de spanning in het glas.

Om glas te harden wordt het , even simpel gezegd, opgewarmd en daarna snel weer afgekoeld. Hierdoor onstaan er spanningen in het glas waardoor het vijf keer zo sterk wordt als een ongeharde ruit van dezelfde dikte.

Groeten,
Erik

zoiezo , als je een dap of rotary hebt, en een witte pad, en een finishing polish..
zou ik het gewoon proberen..

het maakt je raam prima schoon!! zonder te krassen..

als het mooi weer is, doe ik hier alle auto's ook gewoon weer, om daarna een laagje rain clear (van provision) aan te brengen

Mijn golf 5 werd ook netjes elke week thuis gewassen nu gebruikte ik water waarin verschrikkelijk veel kalk / ijzer zat , gevolg is ook blauwe vlekken op de raam !

Met niets weg te krijgen maar toen had ik keramische keuken reiniger van hg gebruikt gewoon zachtjes op een doek inwrijven en dan hard uitboenen

Parelt ook nog eens goed :jippie !

Succes ermee

aron225 zei:
zoiezo , als je een dap of rotary hebt, en een witte pad, en een finishing polish..
zou ik het gewoon proberen..

Ik zou zeggen, kom een keer langs, neem heel je arsenaal spullen mee en leef je uit.
Als het je lukt... :-)^

Denk je nou daadwerkelijk dat ik niet alles al geprobeerd had?

Geloof me ... :ja

;)

patrick, mijn reply doelde ik meer naar de TS

wij weten allemaal NIET wat het is..
we gokken erop, dat het iets tussen het glas is, het zou net zo goed iets anders kunnen zijn.

daarom zei ik.. de TS kan het gewoon proberen, het zou heel goed kunnen, dat het zuur is uit de lucht/regen..
en dus niet iets IN het glas, maar diep OP het glas..

plus, na een hitje witte pad en monello finale, ben je zeker dat je raam schoon is (soort paint cleanen, alleen voor je ramen)

vandaar, dat ik ook zei: gewoon doen! je zicht kan er alleen maar op vooruit gaan

geloof me:rules

en oohja, ik weet inderdaad zeker dat jij NIET alles geprobeerd heb.:lol . (denk aan verwarmen enzo)

spiritus op ramen, ik vond het een klein beetje beunhazen (met nadruk op VIND IK!)
een product als: provision glass scrub haalt net zoveel meuk weg, ruikt redelijk goed, is een heel stuk veiliger voor je rubbers e.d.

voor mij zijn er ZAT redenen om me ramen niet met spiritus te doen (ook mk-us zijn redenatie is er zeer zeker 1)

gewoon producten voor gebruiken die ervoor gemaakt zijn, dat is veel lekkerder / beter.
ik moet er persoonlijk niet aan denken.
heerlijk geurtje wolfgang bathe uit de emmer.
heerlijke geur van zymol/natty's/dodo wax
de lekkere sinaasappel geur van born slippy.

daar hoort gewoon een lekkere geur bij..
van bijvoorbeeld de megs nxt glasscleaner, of glasscrub voor het hardnekkige werk..

daarna 1 keer je neus dicht om de ramen te sealan, met bijvoorbeeld rain clear van provision