• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruiten Reinigen met NXT Glass Cleaner of Glass Cleaner Pro

Die Cobra Waffle is wel lekker doekje ja! Ik spray het wel direct op de ruiten, trek met een ruitenwisser (?trekker?) na en wrijf alleen na met de Waffle.
Gister toevallig m'n schuifpui gedaan. Das 5,5 m bij 2,70 ofzo. Kwartiertje klaar. Emmertje met drupje Dreft en amoniak. Wassen, nasprayen met de NXT en met de trekker, dan nawrijven.
Het resultaat is shocking. Maar gaat met sprayen inderdaad wel erg snel leeg zo'n fles.
 
Turtle Wax nano tech glass cleaner erop spuiten en inwrijven met een doodnormale theedoek tot het helemaal droog is. Voordeel is dat je ruitenwissers niet meer piepen mocht je daar last van hebben. Verder doe ik superlang met een fles omdat 2 keer spuiten voldoende is.
 
Ontvet dit product ook?
Ik bedoel dus als je hem aanbrengt op de stimpy way.

Of is het een last tuch product?
 
Sssst, dat ben ik ;) Maar dat is een Even Coat Applicator van Meguiar's.
 
Ik zag idd dat het jouw auto is Dennis ;)

Hij lijkt namelijk heel erg op de badstof applicator van LC die ik laatst besteld heb, dus vandaar :cool:
Voor de ruiten heb ik de Microfiber Applicator van Poorboy's nu.
 
Die is ook perfect daarvoor. Het is mijn auto en ik ben het die het aanbrengt. Adrie is de cameraman ;)
 
Ooh oke, ik wist nog niet echt hoe je eruit zag :-"

En je hebt me zelf de tip gegeven (via de chat) om de PB Microfiber voor de ramen te gebruiken en de Badstof Applicator voor dressings als Trim Restorer :cool:
 
Ik gebruik zowat dezelfde werkwijze als Stimpy68, enkel ik gebruik een valma mf doek (opgevouwen) om aan te brengen en werk na met een PBW glass towel. Het resultaat bevalt me wel, maar er gaat teveel produkt verloren in de MF doek. Ik ga de tip met de PB MF pad ook eens proberen. Zou ik dit type pad ook kunnen gebruiken voor het aanbrengen van QD+ (want vandaag met deze stevige wind ging er redelijk wat produkt verloren). Neem ik er gelijk 2 bij mijn volgende bestelling.
 
Oh my god krassen (swirls) op mijn ruit na gebruik van meguiar's nxt glass cleaner !!!
Carcleaners vrienden, mag ik jullie de raad geven eerst je auto te poetsen voor meguiar's nxt glass cleaner te gebruiken.

Dus ik volg stimpy's methode zoals hierboven beschreven.

Even later zie ik diepe krassen. }:)w
Ik heb deze cleaner gebruikt om mijn vuile ruiten te "cleanen" ? hah cleaner toch ?
Niks van waar !
Eerst poetsen anders maakt het vuil aanwezig op je ruit krassen.
Maar gebruik het zeker niet voor de binnenkant van je auto anders krijg je waasvorming :!
Nu maar een ander fleske kopen zeker van rain-x ofzo voor 20 euro ??

Ik kan dit niet geloven nochthans veel positieve kritiek gelezen over dit produkt.

cleaning , een delicate en dus dure klus uiteindelijk.
Ik geef het op !!
 
Tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Wanneer je een "cleanerwax" direct op een vuile auto zou uitwrijven wordt dat ook onze worst nightmare..

Maar met een beetje nadenken......:roll
 
Lijkt mij vrij logisch dat je je ruit niet gaat schoonmaken met NXT Glass Cleaner als deze helemaal onder het zand o.i.d. zit, dan maakt het niet uit welke glass cleaner je ook gebruikt, maar dan zul je dit altijd hebben. Dus om meteen de NXT Glasscleaner er van de schuld te gaan geven is erg kort door de bocht.
Vind het erg vreemd dat je krassen krijgt hiervan, druk je met je volle gewicht op het raam om 'm te reinigen of zo? :weetniet Ook Rain-X zal hier niet bij gaan helpen, NXT is een CLEANER Rain-X is een REPELLANT, 2 totaal verschillende dingen die niets met elkaar te maken hebben.
 
Onmogelijk dat Glass Cleaner krassen veroorzaakt. Waarschijnlijk zat er nog zand op, waarmee heb je het aangebracht en nagewreven? Hoe ben je te werk gegaan?
 
Mijn ruit was niet zo vuil hoor en niet hard gedrukt.
Ik heb een badhandoek gebruikt om het aan te brengen en een zuiver stuk om het af te nemen.