• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruiten Reinigen met NXT Glass Cleaner of Glass Cleaner Pro

Autoruiten zijn ook kei en keihard, en om daar nu zo 1,2,3 krassen in te krijgen is mij nog niet gelukt, zelfs niet met mijn ijskrabber :p

En om dan de Meg's Glass Cleaners de schuld te geven, nee. Gaat er bij mij niet in, en heb ze allebeide gebruikt.

Dan moet of je raam wel erg vuil zijn. Of je gebruikt een straatbezem of de sterktse man van Nederland/Belgie om het uit te poetsen op het glas :roll
 
schrobber zei:
Oh my god krassen (swirls) op mijn ruit na gebruik van meguiar's nxt glass cleaner !!!
Carcleaners vrienden, mag ik jullie de raad geven eerst je auto te poetsen voor meguiar's nxt glass cleaner te gebruiken.

Dus ik volg stimpy's methode zoals hierboven beschreven.

Even later zie ik diepe krassen. }:)w
Ik heb deze cleaner gebruikt om mijn vuile ruiten te "cleanen" ? hah cleaner toch ?
Niks van waar !
Eerst poetsen anders maakt het vuil aanwezig op je ruit krassen.
Maar gebruik het zeker niet voor de binnenkant van je auto anders krijg je waasvorming :!
Nu maar een ander fleske kopen zeker van rain-x ofzo voor 20 euro ??

Ik kan dit niet geloven nochthans veel positieve kritiek gelezen over dit produkt.

cleaning , een delicate en dus dure klus uiteindelijk.
Ik geef het op !!

:schaam
opgeven doen niet he !

Heb van doek gewisseld.
In plaats van die badhandoek (die ooit waarschijklijk met wasverzachter is gewassen)
heb ik een goedkoop multifiberdoekje van zeeman ofzo gebruikt.
Dit ging blijkbaar iets beter.
Mijn ruit is streeploos clean maar 's nachts wanneer ik naar een verlichtingspaal kijk zie ik stipjes(lijkt op kleine sneeuwvlokjes).
Dit was ook zo met de badhandoek.

Ik zoek naar een oplossing.
Morgen ga ik keukenrolpapier gebruiken.
 
ik denk dat je beter een oude krant kan pakken..

en ja, dit meen ik serieus:ja

ik doe het zoals stimpy geschreven heeft..
paar spraytjes op een rode handpad van lc..
over de ramen, heeeeel even wachten, en daarna afnemen met een deluxe mega towel, van poorboys

dit werkt bij mij iig als de spreekwoordelijke "tiet"

mischien is een product als provision glass scrub meer iets voor je?
gezien die veel dieper reinigt als de meg's versie's (het is ook een scrub, geen spray)

klikje naar review+gebruiks ervaring

het blijft zo, dat je gewoon het grootste deel losse zand, eraf moet spoelen, voordat je een dergelijke glass cleaner gebruikt..
maar dat lijkt me logisch
 
Zijn die stipjes niet gewoon steenslag?
Ik gebruik deze doek:
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Mint_Merkin_Microfibre_Window_Cloth_DJMM1PC_101132

Ik heb zelf geprobeerd om krasjes van een ijskrabber met SSR3 en een oranje light cutting pad op een rotary en dat deed al helemaal niets.
Geen krasjes weg, geen krasjes erbij. En SSR3 is niet bepaald een licht polijstmiddel.

Het is gewoon onmogelijk dat de NXT glass cleaner zelf krasjes veroorzaakt.
Als een product als SSR3 waar je de korrel kan zien zitten en voelen al niets doet dan zal een product zo vloeibaar als water natuurlijk niet krassen.
Er zijn maar 2 mogelijkheden.
1. de krasjes zaten er al maar ze zijn je nog nooit opgevallen
2. er zat nog iets op de ruit, pad en/of doek. Als daar nog zand in zit, tja dan maak je krasjes maar de glass cleaner de schuld geven gaat er bij mij echt niet in, sorry.
 
kan je de even coat niet vervangen voor een mf app ? hier heb ik er nog bergen van namelijk,
en de glassmftowel ? kan je daar een normale MF doek voor gebruiken ?
 
Elke mf pad is prima, de ECA ligt alleen het lekkerst in de hand.
 
de krassen waren opgevuld met vuil en gemaskeerd? en nu door een andere lichtinval wel ineens zichtbaar gemaakt?


Guest007 zei:
Ik gebruik zowat dezelfde werkwijze als Stimpy68, ........ maar er gaat teveel produkt verloren in de MF doek. Ik ga de tip met de PB MF pad ook eens proberen......
ik aanzie het niet echt als verloren gaan,
het aanwezige product op het doek dat jij teveel vind reinigt mee, daar het ook terug in contact komt met het vuil.
 
Ik dacht hetzelfde als acc_focus.

Door de cleaner is al het vuil uit de krassen gegaan en zie je ze dus. Ik heb het ook met mijn auto gehad toen ik hem reinigde zag ik ineens krassen. maar het deel wat nog 'vuil' was zag je niks. Toen ik dat deel ook deed zag ik daar ook krasjes tevoorschijnkomen. Net als dat je je lak gaat kleien.

Edit:
@acc-focus, je onderschrift heh... je kan hem ook anders doen: Beter een ster in men ruit dan een ruit in men ster :)