• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruiten wax verwijderd met polijsten?

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
32
Blitterswijck
Beste detailers,

Ik heb het idee dat ik laatst met een deel van het polijsten van mijn achteruit de wax laag, die er blijkbaar op zat, verwijderd hebt. Nu het bijvoorbeeld regent of ik de auto afspuit in de was box is precies te zien waar ik mijn ruit gepolijst hebt.

Kan het zijn dat er een bepaalde wax laag over mijn ruiten zit die ik er met kleien niet af krijg maar wel met polijsten? Ik heb mijn ruiten namelijk al eens vaker gekleid maar hierna was er geen verschil met voor het kleien. Ook heb ik zelf mijn ruiten nooit gewaxt en heb ik de auto nu al een jaar waardoor ik persoonlijk niet verwacht dat er nog een oude wax laag op aanwezig is.

Verder heb ik het polijst residu verwijderd op de ruit dus dat zou het ook niet kunnen zijn.

Het belangrijkste is in ieder geval dat ik een product vind waarmee ik de wax laag die op mijn achteruit zat weer kan herstellen. Zo'n wax laag is namelijk wel erg handig. Dus als jullie iets aan kunnen raden hoor ik dat graag.

Ter verduidelijking heb ik een filmpje gemaakt in de wasbox.

Alvast bedankt.

Daar is inderdaad de beschermlaag die er was verwijderd. Ik zou als ik jou was deze producten bestellen om de ruit weer te beschermen.

Kleien helpt inderdaad niet om de beschermlaag eraf te halen, de beschermlaag zit in de porien van het glas waar de klei niet bij komt.

De scrub is om de ruit schoon te maken voor je de rain clear aanbrengt.

Pro Vision Glass scrub

Pro Vision rain clear

Kijk eens aan. Die producten zien er goed uit. Ik denk dat dat wel een prima oplossing zal zijn. Of zijn er nog andere producten die eventueel aan te raden zijn?

Ligt aan je budget :-b

De Glass scrub van Provision is in mijn ogen een "must have" om je ramen goed schoon te krijgen, ook al neem je uiteindelijk 1 van de onderstaande.

Aantal goede producten:

RainX

Turtle Clearvue

Die Rain-X is volgens mij al een tijdje niet meer beschikbaar. enig idee of dit nog op de markt is?

glass scrub = idd een MUST HAVE, eens je dit gebruikt heb ga je je afvragen hoe je ooit zonder kon,
je ziet echt met het blote oog dat je ramen helderder blinken langs buiten! en dan de pro vision rain clear erop en je gaat echt terug je "waxlaag" hersteld hebben.

Het setje van Rain-X heb ik maar eens in de winkelwagen gedaan. Bij de volgende bestelling gaat het spul mee. Ik neem aan dat ik met de glass scrub ook gewoon de binnen kant van de ruiten kan doen?

Binnenkant er nooit mee gedaan, daar andere middelen voor in de kist liggen.
Aanslag binnenkant is wat er door de ventilatie geen geblazen wordt en/of nicotine. De buitenzijde heeft meer troep.
Maar zou niet weten waarom niet, dat nat gemaakt moet worden mag de pret niet drukken; kwestie van 2 handdoeken op dashboard en gaan