• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitenwissers trillen en geven waas

Kevve

Detailing rookie
29 feb 2012
72
0
Vandaag begon het lichtjes te regenen en mijn licht/regensensor stond aan, dus direct sprongen mijn ruitenwissers aan maar die trilden en gaven een lichte waas op men raam.
Zou dit liggen aan de meguiars gold class shampoo of door de ramen te boenen met spray & wipe? Nochtans de shampoo goed afgespoeld en de spray & wipe goed uitgewerkt..
Voordien had ik hier geen las van..
 
Hmmm raar. Ik heb vroeger ook met Gc gewassen en nooit last gehad.
Ik heb even bij Bosch (ruitenwisserfabrikant) gewerkt.

Trillende en waas latende ruitenwissers duiden toch op versleten ruitenwissers.

De mijn waren ook na 3j versleten, trilden ook.

Ik heb ze vervangen en geen last meer van
 
Maar denk niet als de wagen 2,5 maand oud is de ruitenwissers versleten zijn :grinning:
BTW vergeten vermelden maar ik heb daarstraks dan gewoon eens mijn voorraam gepoetst met dreft en goed gespoeld en gedroogd en hierna was dit zo goed als weg heb ik de indruk
 
Heb je wel eens wax aangebracht op de ruit? :-" Ik heb wel eens gelezen dat dit effect dan kan voorkomen...
 
Nope enkel de meguiars GC shampoo en spray & wipe..
Dit kan toch niet het effect zijn van de conditioner die in de GC shampoo zit?
 
Lijkt me sterk, ik gebruik Meg's gold class shampoo al jaren en heb dit nog nooit gehad. :no
Wel heb ik gemerkt dat je deze shampoo goed moet afspoelen. :ja
 
Vind het ook raar Tom, vorige keer dat ik de wagen heb afgewassen met de GC had ik er geen last van..
Heb deze maal nochtans ook goed gespoeld..
Achja volgend X wassen probeer ik eens zonder spray & wipe, ofwel ipv S&W de UQD van meg's.. hier had ik er ook geen last van..
 
Het kan ook wezen dat de ruiten wisser armen niet onder de juiste hoek staan ,dit gehad met een vw transporter.

De dealer heeft er een meter voor en kan ze als het goed is juist afstellen ,het viel bij mijn ook op juist omdat de ramen schoon waren (stroever)
 
bloemie zei:
Het kan ook wezen dat de ruiten wisser armen niet onder de juiste hoek staan ,dit gehad met een vw transporter.

De dealer heeft er een meter voor en kan ze als het goed is juist afstellen ,het viel bij mijn ook op juist omdat de ramen schoon waren (stroever)

Het kan maar veronderstel van niet, mijn vader werkt bij de garage en hij zei dat het niet aan de wissers lag blijkbaar
 
Hoi allemaal.

Ik kan je vertellen dat ik na 1 jaar zoeken er eindelijk achter ben wat dat trillen veroorzaakt. Het komt door siliconen en hoe die op de ruit komen is mij een raadsel, want dat vermijd ik altijd.De ruitenwissers bobberen over de ruit en dat maakt een irritant geluid en ook vegen ze niet goed meer.
Vanmiddag ben ik er voor bij de dealer geweest en heb daar 2 nieuwe flatblades laten monteren. De test gedaan en het was niet opgelost ....:(
De wisserbladen van een zelfde auto overgezet , want misschien ligt het aan de flatblades. Zelfde verhaal, dus er zit iets op de ruit. Ruit ontvet met thinner en daarna met ruitenreiniger gereinigd , waterstraal erop en niet opgelost....
Daarna de ruit gepolijst met siliconenvrije was en ... OPGELOST. Ze wissen eindelijk weer normaal en dat is echt een rust, want die herrie en dat strepen is een drama.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan en kun je het ook proberen.
;)
Groeten Gerrit.
 
Ben er ongeveer achter gekomen wat dit veroorzaakte bij mij. Ik veronderstel als de regensensor te vroeg in actie komt(dus te weinig regen op het raam). Verder heb ik opgelet minder s&w te gebruiken op de voorruit, maar dit lijkt het probleem niet te vormen..
Laatste keer zowel met monello als GC gewassen en hier lijkt het niet aan te liggen( dus misschien toen de voorruit niet genoeg gespoeld zou ook kunnen).
 
Even een aanvulling: ik was de auto altijd met Maguiars shampoo uit de NXT-lijn , dus dat moet goed zijn. Misschien toch een keer Provision of Rain-X gebruikt. Leuk spul, maar een drama met wissen. Dat hoef ik dus nooit meer.
Misschien speelt de stand van de ruit en ruitenwisser ook nog mee, maar sinds vanmiddag is het echt helemaal stil met wissen en zo hoort het ook. :party:

Let op:het gaat dus om siliconenVRIJE polijstmiddel wat ik erop gedaan heb vanmiddag.
Bij mij heeft het echt geholpen. Als dat soort dingen niet helpt, kun je altijd nog een keer uitschieten met je lifehammer richting ruit :-b
 
gcvanwerd zei:
Hoi allemaal.

Ik kan je vertellen dat ik na 1 jaar zoeken er eindelijk achter ben wat dat trillen veroorzaakt. Het komt door siliconen en hoe die op de ruit komen is mij een raadsel, want dat vermijd ik altijd.De ruitenwissers bobberen over de ruit en dat maakt een irritant geluid en ook vegen ze niet goed meer.
Vanmiddag ben ik er voor bij de dealer geweest en heb daar 2 nieuwe flatblades laten monteren. De test gedaan en het was niet opgelost ....:(
De wisserbladen van een zelfde auto overgezet , want misschien ligt het aan de flatblades. Zelfde verhaal, dus er zit iets op de ruit. Ruit ontvet met thinner en daarna met ruitenreiniger gereinigd , waterstraal erop en niet opgelost....
Daarna de ruit gepolijst met siliconenvrije was en ... OPGELOST. Ze wissen eindelijk weer normaal en dat is echt een rust, want die herrie en dat strepen is een drama.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan en kun je het ook proberen.
;)
Groeten Gerrit.

Ik geloof je. Heb hetzelf ook ervaren. Ruitenwissers stuiterden / bobberden over de ruit. En dat terwijl de auto pas gepoetst was. Dus het moest iets zijn wat ik op de ruit had gedaan. Of ruitenreiniger of spray and wipe. Ruit handmatig gereinigd met TW glass polish en probleem was weg. Sindsdien gebruik ik geen detailersprays meer om de voorruit mee schoon te maken.
 
@gcvanwerd: :D gelukkig is het bij mij opgelost en zijn we in belgië niet verplicht een life hammer in de auto te hebben. Want zie dit precies niet echt zitten:D

Ik kan andere mensen ook eens aanraden na het wassen de ruit goed af te spoelen en geen detailer op te gebruiken, mss levert dit iets op..
 
Oke mannen.

Succes verder en ik ga zeker siliconenvrije was aanschaffen voor het geval er weer wat op de ruit zit.
Het lijkt me overigens sterk dat er in de shampoo van Meguiars siliconen zouden zitten, want dan zouden veel meer mensen dit moeten hebben. Maar ik ga de ruit helemaal ontzien met shampoo en deze met warm water reinigen in het vervolg.
In België geen lifehammer dus. Maar als het probleem blijft zou ik gewoon de ruit een tikje geven met een scherp voorwerp en dan komt er gewoon een nieuwe in. :ja
 
Niet voor het een of ander hoor maar......als drooghulp op de lak en de ruiten van mijn wagen gebruik ik al jaren Last Touch 1:1 (toch wel bekend als zijnde siliconen bevattend).......maar van trillende ruitenwissers of waas heb ik tot op heden nog nooit last gehad. :weetniet