• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RuudRuud (Ducati 848)

RuudRuud

Detailing rookie
20 jul 2011
7
0
Ook mijzelf maar even voorstellen, wel zo netjes!

Ben met detailen begonnen toen ik mijn tweede Ducati ging rijden. Deze 1198 was nieuw van de dealer dus de poetsbeurt ging relatief simpel..

Als eerste goed gewassen en schoongemaakt. Hierna PB Black Hole erop en in laten werken en dit afgewerkt met een laagje carnauba wax van PB.

5959137536_65a8b846b4_b.webp

detail_front_640 by Ruud Ruud

5958579923_2f6fca0e70.webp

duc_side_640 by Ruud Ruud

Maar de liefde met de 1198 was over, het verstand won van mijn hart en ze is verkocht...

Nu heb ik weer een Ducati 848 net zoals mijn eerste Duc maar dan nu een rode... 1 Nadeeltje, ze is niet nieuw en met de spons waarmee ze gewassen werd deed de eigenaar ook zijn tuinpad. Een en al swirls!

Helaas heb ik hier geen foto's van op dit moment maar ik wil haar net zo mooi krijgen als mijn oude 1198...
 
Welkom,

Het aanbod om bij CCHQ langs te komen heb je al.
Doe je Tim zelf ook wel een plezier mee denk ik :ja

Succes met detailen, moet wel lukken

Hans
 
Welkom!

Mooie brommer:-)^ Ben benieuwd naar de foto's van de 848. Maar waarom van een 1198 weer terug naar een 848? Alhoewel, "terug" is hier ook relatief....
 
Omdat de 1198 teveel vermogen had om leuk te kunnen rijden hier in NL. Constant dat voorwiel de lucht in, bij 50 in het uur een bokkende fiets, gewoon te extreem. Dit zorgde ervoor dat ik in een jaar maar 2000km gereden heb en dat vind ik zonde van zoiets. Ze zijn gemaakt om mee te rijden!

Dus particulier te koop gezet met de intentie om iets anders te kopen daarna. Ik kreeg het aanbod om een 848 in te ruilen op mijn 1198 en dat leek een goede ruil. Prijs voor de 848 was niet al te hoog en hij rijdt prima. Enige nadeeltje is dus de lak maar daar gaat aan gewerkt worden.

Net Monello mezzo en finale besteld om weer wat leven in het rood te krijgen!

CCHQ kan ik natuurlijk altijd eens bekijken, zo ver weg is dat niet!
 
Hallo Ruud,

Knappe motor hoor!!:ja

Welkom op het forum,en veel leesplezier nog.

Danny

ps: ben je al wat wijzer geworden ivm de juiste spullen die je zoekt??:cool
 
Ik heb de Monello producten genomen en begin handmatig. Het zijn toch allemaal relatief kleine oppervlaktes met allerhande hoeken en openingen..

Thanks voor het welkom!
 
RuudRuud zei:
Omdat de 1198 teveel vermogen had om leuk te kunnen rijden hier in NL. Constant dat voorwiel de lucht in, bij 50 in het uur een bokkende fiets, gewoon te extreem.
Ik weet wat je bedoelt. Ik heb eens een keer een ritje mogen maken op een Honda VTR 1000 SP2. Die kon ik bijna niet op een constante snelheid houden zo giftig reageerde hij op het gas. Later heeft de eigenaar een power commander gemonteerd en daarmee is het iets verbeterd.