• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruwe lak

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Hallo iedereen,

Gisteren heb ik een parelmoer witte BMW 335i e92 uit 2011 gepoetst.

Wat mij opviel bij aankomst was dat de motorkap ruw aanvoelde. Ook was dit na het wassen nog het geval. Als je met je hand over de motorkap wrijft voelt de lak ruw en het geluid is te vergelijken met het wrijven van een schuurpapiertje. Ik dacht dat kleien het zou oplossing maar na meerdere keren te hebben gekleid bleef het ruw.

Omdat ik al zovaak had gekleid toch maar besloten om de auto in de wax te zetten. Maar ook met een laagje wax bleef de motorkap ruw. Ook delen van de achterklep hebben hier last van. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen? Je ziet er verder niks aan.

Alvast bedankt.
 
Heb je al een de-ironizer gebruikt zoals Monello Non Ferro?
Grote kans dat het spoorslag is, dat voelt redelijk aan als een schuurpapiertje :)

Vroeger moest dat inderdaad eraf gekleid worden. Zelfs met de paarse heavy clay was dat een enorme klus.
Na een stukje motorkap:
hondalegend16.webp


Vergelijking met 2 stukken en een nieuw stuk, alles was nieuw toen we begonnen.
IMG_0905.webp


Had ik toen maar Non Ferro gehad. Had me enorm veel tijd gescheeld en de klei is ook niet goedkoop.
 
@Fai: je ziet er niks aan je voelt het alleen.

@Dibbuz: Ik heb geen de-ironizer gebruikt. Maar ik vind het zo vreemd dat geen enkel ander paneel het heeft behalve kofferplek en motorkap.

Een de-irnoniser is gewoon een must voor de collectie :)
 
Als het een donkere kleur auto is dan zie je de spoorslag ook niet. Waarom het alleen daar zit geen idee maar je ziet het gauw genoeg als je Non Ferro erop sprayt. Even in laten werken, mittje erover en is deze paars dan weet je genoeg.
 
Mijn iron x was op en was vergeten nieuwe te bestellen.

De klei was alleen tijdens de eerste keer kleien een beetje vies. De tweede en derde keer was er weinig tot niks te zien. Dat vind ik zo vreemd. Kunnen er nog andere oorzaken zijn?
 
Ook troep van bomen of insecten kan een ruw oppervlak veroorzaken, zonder dat het (afhankelijk van de lakkleur) direct zichtbaar is, maar met kleien zou dat moeten verdwijnen.
 
Indien het geen spoorslag blijkt te zijn, dan heeft het wellicht wat te maken, met de folie die ze er vaak op doen, tijdens het transport van een nieuwe auto.

9566252473_762b840fbf.webp
 
Ik heb het ook meegemaakt op een overgespoten paneel. Merkte gelijk dat het anders aanvoelde. Lakdikte gemeten en precies dat paneel had het dubbele aantal microns. Klei en Iron X hielpen niks.
 
Even inhaken op wat Frans zegt, heb je een glue and tar verwijderaar in de kast liggen? Kun je eens een stukje doen en dan laten weten of heeft geholpen?
 
Iedereen bedankt voor de opmerkingen. Ik heb met de eigenaar afgesproken om de auto in november nog eens aan te pakken. Ik had de auto wel helemaal ingespoten met big squash. Het lijkt erop dat het spoorslag is. Niks duid op slecht spuitwerk. Ik kom hier in november dus op terug.