• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RVS afzuigkap weer netjes!

Hallo,

Ik ben de vriendin van Fabia 2.0 en ik ben heel benieuwd hoelang je over het poetsen van de kap hebt gedaan. Toen ik de eerste fotos zag, dacht ik dat vervangen van de kap/schacht de enige oplossing zou zijn.
Ik werk zelf in de keukenbranche en zie dus wel eens wat voorbij komen ,maar een schade zoals dit had ik nog nooit gezien..8-o
Ik vind dat je keurig werk hebt afgeleverd!:)^
Mijn complimenten!

Groetjes Monique
 
Bedankt voor de complimenten iedereen!

Ik ben ongeveer 2 uur bezig geweest, maar dan heb ik alleen nog maar de voorkant van de schacht geschuurd. De zijkanten wil ik op een later moment nog doen (ze zijn niet ernstig beschadigd, maar ik wil ze graag dezelfde look geven als de voorkant). Wellicht dat ik dit van het weekend ga aanpakken.

Zou ik de kap zonder problemen in de Wolfgang DGPS kunnen zetten? Of zou dit nadelige gevolgen kunnen hebben voor het RVS?
 
Mooi resultaat!! Bij ons gaat alles wat van RVS is in de glansspoel middel wat je ook in de vaatwasser doet.
Werkt super.
 
Onze keuken staat bol van het geborsteld Roestvaststaal.

Schoonmaken van RVS doe ik altijd met een schilderskwast en verdunde APC in een sprayfles. De kwast natuurlijk bewegen in de richting van het geborstelde patroon.

Vooral de kookplaat (6-pitter, geen V6 of 6-in-lijn, maar 3 x 2) wordt flink vies tijdens het koken. Vrouwlief kookt. Ik reinig. Zo verdelen we de taken.
Van mijn eten val je af...

Vanwege een kleine opstaande rand rondom kan ik de kookplaat besprenkelen met warm water en wat Dreft afwasmiddel. Daarna met de schilderskwast met het schuurpatroon mee de meuk los ‘schilderen’. Hardnekkige vervuiling laat ik even weken. Nogmaals los ‘schilderen’. Enkel de haren van de kwast doen het werk.

Daarna in twee stappen afnemen met een microvezeldoek.
Eerst voorzichtig de los geweekte meuk met beleid opnemen van het oppervlak (wederom met het schuurpatroon mee).
Dan met een redelijk vochtige microvezeldoek het hele oppervlak nog eens afnemen. Hiervan wordt het niet droog, maar neemt vrijwel alle zeepresten weg.
Daarna afnemen/drogen met een zorgvuldig uitgespoelde schone microvezeldoek.
Alle microvezel producten gaan hier in huis apart in de wasmachine, zoals je microvezelproducten dient te wassen.

Kost me ongeveer tien minuten tijd, en tijdens inweken wordt dan espresso apparaat ingeschakeld en zet ik de koffiespullen klaar.

Mooi resultaat behaald met je afzuigkap. Complimenten en een fijne kerst gewenst met deze eye-catcher.
 
jobcohen zei:
Zou ik de kap zonder problemen in de Wolfgang DGPS kunnen zetten? Of zou dit nadelige gevolgen kunnen hebben voor het RVS?

Als je maar zorgt dat je het op een schoon oppervlak op brengt en vooral rekening houdt met de schuurrichting.
Dan lijkt het mij een prima bescherming.
Niet vergeten daarna alleen af te nemen met bijvoorbeeld water of een zeer licht auto sopje, want anders veeg je de bescherming er weer vanaf.
 
Ik heb velletjes van 3M opgestuurd volgorde van grof naar fijn:

Donkerrood / paars
Grijs
Koper

Voor scotch brite is er geen grofheid met korrel maar van kleur.
Inmiddels een tijdje geleden, ik hoop dat je nog actief bent.
Bedoel je deze pads?


De grofheid staat wel anders beschreven dan hoe jij het weergeeft?
 
Zo, goed nieuws vanaf het front! Ik heb vanmiddag de Scotchbrite velletjes van Wouter B ontvangen (nogmaals dank hiervoor! :)^ ).

Ik wilde de afzuigkap sowieso demonteren aangezien ik morgen naar Jeroen Zuidwest zou gaan, maar ik ga deze afspraak afzeggen. Ik heb de koof met Scotchbrite behandeld, netjes afgebouwd van grof naar fijn met onderstaand resultaat:

Bekijk bijlage 31669

Bekijk bijlage 31670

Bekijk bijlage 31671

Bekijk bijlage 31672

Probleem is verholpen! Me = happy, mijn vrouw = happy! :party:

Dank aan iedereen voor het meedenken!
Hallo Job,
Ik heb precies hetzelfde met mij. Afzuigkap kunt u mij vertellen hoe u dat zo mooi heeft gekregen? Begrijp met het bruine strip van scotch brite? Heeft u daar een foto van hoe het eruit ziet en wat u precies heeft gedaan? Alvast vriendelijk bedankt!
 
@Rox82 - Welkom op het forum. ;) Bericht is meer dan 10 jaar oud en 'jobcohen' is sinds Januari dit jaar niet meer gezien. Misschien krijgt hij een melding dat je hem gequote hebt, dus misschien reageert hij nog.
 
  • Leuk
Reactions: Rox82
Oh ahha wat stom dat ik daar niet naar gekeken heb.. Beetje wanhopig en te snel gereageerd denk ik haha maar bedankt voor de reactie
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik ben blij dat dit oude topic even een schopje omhoog heeft gekregen. Met die waardevolle tips ga ik mijn voordeel doen!