• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RVS bumpers en andere trim delen

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
325
85
Onder onze oldtimer Citroën DS Pallas zitten RVS wieldoppen.
Vorige jaar heb ik deze met Megs All Metal Polish aardig weten te laten glimmen. Maar er zitten nog wel wat krassen en andere puntjes in die minder mooi zijn.

Ik heb ook SSR2 staan, zou dat werken op RVS? Daarna misschien nog All Metal Polish.

Kan je RVS en andere stalen trimdelen (zoals bumpers en sierstrips) gewoon in de wax zetten?
De RVS wieldoppen kan ik beter in de Wheel Sealant zetten voor de warmte ontwikkeling?

Alle tips zijn welkom!

Ps. om 1 of andere reden kan ik geen foto toevoegen :(

Hallo Arjan, kijk eens naar Collinite 850 volgens fabrieks opgave: Non-painted metals with contamination or oxidation, aluminium, stainless steel, chrome, brass en copper.
Cleans, restores and protect.
Ben zelf een fan van Collinite i.v.m. de langere standtijden voor deze ongeveer 2 maanden.
https://www.Carclean.com/product/Collinite/Metal_Wax_850_473ml_CO_850_101794

Suc6

Bedankt voor je reactie!

Ik wou er eigenlijk geen apart product voor aanschaffen, en graag iets uit de kast gebruiken ;)
Ik heb al staan, PB Natty Red en Blue, PB Pure Sealant en PB Wheel Sealant. Ik zat aan de laatste te denken van wege de warmte ontwikkeling op de wielen. Al valt dat in de praktijk denk ik wel mee hoe warm de wielen worden. Eerder worden ze heet in de zon.

Qua polish bevalt Megs All Metal Polish goed qua glans. Alleen daar kreeg ik niet alle krassen mee uit. Zou SSR2 helpen? Die heb ik namelijk ook nog staan.
Ook PB PP heb ik nog staan, maar dat helpt denk ik niet zoveel.
Ik doe alles wel met de hand, want ik heb geen machine.

Hoe kan je foto's plaatsen? Zodra die popup verschijnt kan ik niets bevestigen. Alleen met F5 kan ik de pagina opnieuw laten laden zonder resultaat.