• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RVS uitlaat beschermen

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
35
Ik heb voor mijn IS250 een RVS uitlaatsysteem vanaf de achteras besteld. Nu wil ik deze natuurlijk mooi en glimmend houden. Opzich is dit met wat belgom prima te doen, maar het zou mooi zijn als deze een beetje te beschermen is zodat de zooi minder eraan blijft plakken.

Kan ik een uitlaat beschermen met een coating of sealant en heeft iemand ervaring ermee hoe lang dit blijft zitten?

T7_Lexus_IS_rd1.jpg
 
Bijv. Gyeon Rim. Die is in principe voor velgen omdat hij hittebestendig is (om invreten van remstof te voorkomen) en heeft een standtijd van 2-3j op velgen, mits 2 lagen aangebracht. Zelf zet ik die ook op uitlaten (sierstukken) en dat werkt prima. Tevens helpt het om RON102 te tanken :innocent:.

Ik meen overigens ook gelezen te hebben dat sommige er gewoon Mohs op zetten? Geen idee hoe die zich houdt i.c.m. warmte.
 
Ik heb op beide auto's Gyeon Rim aangebracht op de uitlaat. Werkt opzich prima, schoonhouden is een stuk eenvoudiger. Op de daily merk ik alleen wel dat zodra je bijvoorbeeld wat steenslag van je achterwielen richting uitlaat gooit, de coating vrij snel weg is. Met lokale vervuiling/'pitjes' tot gevolg, maar hier doe je denk ik niks tegen.
Rim is ook temperatuur bestand, wat het in mijn ogen een prima coating maakt voor deze toepassing.
 
Ik lees ook veel positieve zaken over CarPro Dlux om je uitlaattips met te beschermen. Bestand tot 400 graden ongeveer. Standtijd geen idee.
 
Idd Rim of Mohs.
Mohs is minstens even goed bestemd tegen hitte.

Ik zet zelf mijn dempers ook altijd in een coating. En je merkt het verschil echt met schoonmaken.

Maar even wat anders... dit is toch jouw auto niet he op het plaatje?

Want dit is wel de raarste uitlaat die ik ooit gezien heb. Dit lijkt de flow toch erg te beperken.

Een mooi dubbel spruitstuk, loopt samen in 1 middendemper.. dan maakt hij een hele rare bocht en gaat hij weer mooi dubbel.
 
  • Leuk
Reactions: expor
Plaatje is zo te zien vd uitlaat fabrikant, maar inderdaad heel bijzonder wat er daar in het midden gebeurt, er lijkt voldoende ruimte om gewoon vanaf spruitstuk dubbel naar achteren te gaan.
 
Plaatje is inderdaad van de uitlaat fabrikant. Deze volgt echter gewoon de stock lay-out. Ook alleen het achterste deel wordt vervangen (vanaf de flens net voor de achteras).

Ik gok dat ze bij Lexus redelijk over de uitlaat hebben nagedacht. Je ziet trouwens wel vaker bij V motoren dat een uitlaat even bij elkaar komt en dan weer splitst. Dit schijnt qua flow gunstig te zijn omdat dan de pulsen van de ene cilinderbank de andere zeg maar aanzuigen.
A4C9CB07-1356-452A-B6DC-BD84F0F76C46.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: StijnV