• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Saab 9-3

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.468
193
Utrecht
Vandaag heb ik onze auto een opknapbeurt gegeven.

Op het programma stond:
- Wassen DDJ BtbM
- Kleien Poorboys klei en Spray&Wipe
- Polijsten met DAP900, witte Monello Pad en Monello Finale
- Collinite 845 (Door alle lovende verhalen moest ik die hebben) aangebracht met DAP900 en zwarte Monello pad
- Plastic trims en raamrubbers herstellen met 303 Aerospace Protectant

Voor:

conv_2014.webp

Hier is goed het verschil tussen onbehandeld (rechts) en behandeld (links) te zien. Op dit moment heb ik het polijsten al klaar.
conv_2020.webp

conv_2019.webp

Na:
conv_2017.webp

conv_2018.webp

conv_2015.webp

Er zitten zeker nog veel swirls en diepere krassen in. De reden dat ik niet ben gegaan voor Mezzo of Veloce is dat ik een kattenprobleem heb. (onze kat zit 's nachts graag op de auto, zie ook een ander topic van mij) Totdat ik een permanente oplossing heb voor dit probleem vind ik het de moeite niet om zwaarder geschut in te zetten. Mocht iemand nog goede ideeën hebben, dan houd ik me aanbevolen!

Jan

Ik heb ook nog een vraag. Ik heb begrepen dat ik de Collinite heeeeeeeeeeeeeeeel dun aan moest brengen. Vandaag begon ik op de motorkap met waxen, en ik denk dat dit te dik is. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen? Hoeveel dunner zou het moeten? De rest van de auto heb ik dunner gedaan.

conv_2021.webp

Jan,
845 is vrij vergeeflijk qua verwerking en uiteindelijk is het toch goed gegaan? Maar volgens mij moet het net iets dunner kunnen denk ik.
915 bv moet je bijna onzichtbaar aanbrengen zo dun ,en dan verwerkt ie supermakkelijk. Wat mij betreft geld dat voor de meeste waxen en bij de ene Wax is dat belangrijker als de andere maar dat merk je dan vanzelf...

Het is inderdaad goed gegaan. Ik heb geen noemenswaardige problemen gehad met afnemen. Dank voor de feedback!