• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Saab liefhebber

9399

Detailing rookie
28 nov 2013
6
0
Hey allen,

ik ben dus een saab liefhebber en heb er 19. Van jong tot oud van snel tot vreselijk snel (300 PK+) Maar heb ook auto's waarvoor een betere behandeling nodig is als tot nu toe mogelijk was binnen mijn mogelijkheden.
Denk aan kleien, polijsten en waxen (Mequiars), gebruik makend van een exentrische schuurmachine van Bosch. En heb daarom de starter set gekocht met de DAP 900 en de monello producten zoals hier aangeboden voor 235 euro.

Ik wil ermee aan de gang gaan, maar ga toch nog wel wat vragen stellen aan jullie die hiermee bedreven en ervaren zijn en hopelijk helpen jullie mij met jullie wijsheden.
 
Welkom hier! Mooi, zo'n verzameling Saab's.

Met dat starters pakket ga je een heel eind komen bij het mooi maken van je verzameling.

En idd foto's zijn altijd leuk!
 
19.......8-()) Mijn hemel!
Inderdaad benieuwd naar de foto's... Welkom in ieder geval en succes... of sterkte in dit geval ,^^
 
Welkom!

SLK;347318 zei:
Welkom hier! Mooi, zo'n verzameling Saab's.

Met dat starters pakket ga je een heel eind komen bij het mooi maken van je verzameling.

En idd foto's zijn altijd leuk!

Ik vraag me af of je met een starterspakket 19 auto's kunt (blijven) onderhouden. :D
 
En dan nog de zwarte weduwe. Deze 3 wagen hebben een complete motor en bak revisie gehad van mij. Erg leuk werk om te doen bij een Saab.

DSC_1053.jpg


05062012543.jpg


DSC_0040_zps5e38c371.jpg


28-HV-FX003_zpsac049f33.jpg


DSC_0025_zps4d4dc65c.jpg
 
Welkom hier.

Als je foto's upload naar een externe fotosite dan kun je de url toevoegen aan je bericht en dan is de foto direct zichtbaar zonder dat iedere lezer ze steeds moet downloaden.
Staat ook in de how-to. Klikkerdeklik
Succes.
 
En dit is Betsy, zoals je merkt hebben al mijn auto's een naam en niet allemaal van mij gekregen. Soms ook van de vorige eigenaar. Betsy bijv, was de overleden goede vriendin van de eerste eigenaar.

13062011808.jpg


Nou ik kan zo nog wel even doorgaan met fotos en auto's maar zal dat nu niet gelijk doen ;)

Ik heb ook wat modernere Saabs, zoals en 9-3 Aero met standaard 205 pk en 320 Nm, maar ge upgrade naar 270 pk en 390 Nm.
De klassieke turbo's hebben allemaal een geupgrade APC systeem en zijn goed voor 190 pk aan de wielen en ongeveer 12 % meer aan de krukas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha ik ben benieuwd, ik denk dat de Mezzo en oranje schijf wel snel aan de beurt zijn. Ik denk dat ik die vaak zal gebruiken voor het polijsten van de lak. Overigens blijf ik ook de producten van Mequiars gebruiken omdat ik die goed ken en er altijd tevreden over was.
 
Welkom! Nou 9399…als jij het virus net zo te pakken krijgt als een heleboel anderen op dit forum, dan vermaak jij je wel even...:grinning:
 
Vandaag al wat polijstwerk gedaan op een blauw metallic cabrio waar aan de linker zijkant ook een vrij lange "sleutelkras" zit.

Eerst de kras met 1200 nat opgeschuurd om de scherpe kantjes weg te halen en erna de kras gevuld met lak, dat vind ik nog het lastigst zowel met tandenstoker of superfijn penseeltje.
Daarna met 2000 nat geschuurd. Toen met gele pad en Raffini Veloce gepolijst en uitgewreven. Daarna met oranje pad en Raffini Mezzo hele auto gepolijst en met witte pad en Raffini Finale als laaste. Daarna mequiars glaze en wax als afwerking.

Waar de lak goed is ziet de wagen er erg goed uit. De kras is veel minder zichtbaar maar zit er nog wel. Was ook wel erg diep. Ik vind dat vullen met lak dus erg lastig, misschien moet dat gwoon in meerdere etappes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan het zo snel even niet vinden, maar er is een topic van iemand die vergelijkbare krassen uit zijn auto heeft gehaald, maar die was daar meerdere dagen (zo niet weken) mee bezig om het iedere keer weer netjes op te vullen, polijsten etc. Ik denk dan ook dat je er meer tijd voor in moet ruimen en met meerdere laagjes een beter resultaat kunt bereikenn.