• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

sap van lindenbomen

spotsel

Detailing rookie
25 jan 2009
5
0
Ik heb een auto gekocht die een jaar geparkeerd stond in de buurt van lindenbomen.
Al die tijd stond de auto stil en werd hij uiteraard niet gewassen.
Nu zit er een hardnekkige vettige substantie (waarschijnlijk afkomstig van die lindenbomen) op de auto die zich zelfs met industriele ontvetter en een hogedrukspuit met warm water niet laat verwijderen.
Iemand enig idee hoe ik dit succesvol kan aanpakken

HansA8 zei:
doekje met wasbenzine, polishen en waxen
Wel met 2 doeken werken.
1e doek oppervlak met wasbenzine bevochtigen (niet TE zuinig zodat je niet hard hoeft te gaan poetsen).
2e doek losgekomen (nog vochtige) residu meteen afnemen.

Hierna liefst nog even kleien en dan de rest van de inmiddels welbekende stappen.

[Edit: Ook voor teerspetters die niet met klei zijn te verwijderen werkt dit erg goed. De "officiële" teerverwijderaar die ik heb ruikt exakt hetzelfde als wasbenzine]

DAF-44 zei:
Ook voor teerspetters die niet met klei zijn te verwijderen werkt dit erg goed. De "officiële" teerverwijderaar die ik heb ruikt exakt hetzelfde als wasbenzine]

Precies, ook ik heb ooit zo'n blikje 'teerverwijderaar' gekocht en m'n neus zei toen direct "wasbenzine (jammer van het geld)".
Als het alleen om teerpikkels gaat behaal je met wasbenzine hetzelfde resultaat als met kleien.

White Collar zei:
Als het hars is dan zal dat in wasbenzine niet oplossen, wel in spiritus. ;-)
Ik spreek uit ervaring. Welliswaar niet met hars van Lindebomen. Maar wasbenzine werkt echt. Met spiritus heb ik geen ervaring.

Mijn oplossing is kleien.

Ik heb ook zo'n auto gedaan, helemaal onder de hars van de Lindeboom. Zie volgende link.

https://forum.Carclean.com/threads/woytek-mazda-mx-3-update.773/

Auto eerst goed gewassen en daarna gekleid ging prima.

Gr. Jeroen

Ondertussen al 3 maal helemaal met wasbenzine gepoetst en het begint te beteren.
Kleien gaat niet. Het oppervlak is te plakkerig zodat je met de klei niet kan wrijven.

spotsel zei:
Ondertussen al 3 maal helemaal met wasbenzine gepoetst en het begint te beteren.
Kleien gaat niet. Het oppervlak is te plakkerig zodat je met de klei niet kan wrijven.

Als je het oppervlak gewoon met een detailer insprayt is elk oppervlak te kleien!