• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

sapperdeflap, wat is er met mn DAP?!

Hannes85

Detailing rookie
5 feb 2010
70
0
Ik heb de volgende symptomen met mijn DAP. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is :(?

-Hij gaat soms niet aan
-Hij heeft soms een wegtrekker op de eerste stand (zakt dan helemaal in in toeren, ook al druk je niet). Net of hij het op gaat geven.
-De excentrische bewegingen gaan over het algemeen wel ok maar de draaiende bewegingen zijn erg zwak. In zn 1 bijvoorbeeld draait de Pad totaal niet (meer, voorheen deed hij dit voor zover ik weet wel!). In de 2e en 3e stand is de draaiende beweging (van de pad) veel te gemakkelijk tegen te houden (druk zachtjes vinger op de backing plate en hij draait al niet meer).

Ik heb er pas 4-5 auto's mee gedaan in de afgelopen twee maanden dat ik em heb. Lijkt mij iets voor de garantie, nietwaar?

thanks,

Jurjen
 
Uhm, nu hebben wij gewoon een emailadres, telefoonnummer en ook een bezoekadres. Je zou ervoor kunnen kiezen om eerst even bij ons aan te kloppen om je vragen te stellen? :weetniet

Het zal te maken hebben met je koolborsteltjes. Verder is het normaal dat hij in stand 1 of 2 niet of nauwelijks roteert. Tegenhouden kan ook altijd, omdat de machine vrij om zijn eigen as draait en dus niet geforceerd draait.

We kunnen hem uiteraard netjes voor je controleren en wanneer nodig herstellen. Soms hebben de koolborsteltjes wat langer nodig om goed in te slijten. Maar we controleren hem zonder problemen voor je. :ja
 
thanks Tim,

Ik wilde jullie er niet direct mee "lastig" vallen omdat het wellicht makkelijk te verhelpen was. Was dus totaal niet bedoeld om jullie op wat voor wijze dan ook te passeren of in een kwaad daglicht te stellen. thanks.

Overigens zou ik het inderdaad wel waarderen als jullie er eens naar kunnen kijken :). Moet ik daarvoor even een RMA aanmaken of hoe werkt dat?
 
Ik schat zo in (op basis van ervaringen), dat je even moet bellen voor een afspraak. Men houdt dan rekening met je komst en dan zijn ze voorbereid op je komst. Kunnen ze meteen je machine even nakijken en weet jij meteen zeker dat het weer helemaal 120% in orde is met je machine.
 
denk een gevalletje koolborstel die niet geheel tegen de anker zit.

een tip bij elke nieuwe machine 15 minuten onbelast laten laten draaien zodat de kooborstels 100% tegen de rotor aan zitten en zo max vermogen kan geven.

vergeet niet dat op stand 1 van het heel veel vergt van de machine ,ik pak eigenlijk altijd stand 2 en verdeel het en toer dan pas op