• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schaaf plek bumper door onbekend persoon

Zoez

Detailing rookie
27 jul 2021
3
15
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk vannacht of vanochtend heeft iemand mijn bumper van mijn Honda Jazz uit 2003 linksachter helemaal kapot geschaafd :(. Ik weet niet wie het heeft gedaan, en ik ben alleen WA verzekerd. De plek is ongelofelijk lelijk nu, en het lijkt nu net alsof ik zelf niet kan rijden :oops::joy:. Mijn ouders zeggen dat ik er niks aan moet doen omdat de auto maar 900,- is, maar ik wil er graag nog een aardige tijd mee door, en het ziet er nu wel erg knuddig uit. Wat kan ik doen? Ik ben een student, dus eigenlijk heb ik erg weinig geld. Ik had zelf wel een nieuwe zwarte bumper gevonden voor 70,-. Misschien niet heel mooi op een rode(verkleurde) auto, maar het is denk ik nog altijd beter dan dit….
6B10FAE8-9002-4645-A4A8-5C6455DA01AA.jpeg
A47E705D-2295-4457-902D-475FF4244109.jpeg

Ik ben hier overigens niet voor verzekerd, alleen WA. Heb aangifte gedaan, maar denk niet dat daar iets uit gaat komen..

Groetjes, Suus
 
Hallo Suus en welkom op het forum.

Wat vervelend van deze schade en nog meer dat men er geen verantwoordelijkheid voor neemt. :(

Aan de ene kant moet er voor een deel van de schade wel wat verbetering te halen zijn (de meer witte strepen links en rechts - het zwarte in het midden dat gaat echt niet meer goed komen)
Maar: 1) ook dit zal niet meer helemaal gaaf worden
En 2) gezien de loslatende blanke lak bovenaan denk ik dat het eigenlijk niet erg verstandig is om op deze bumper nog te veel te gaan polijsten en dat het risico erg groot is dat er nog veel meer blanke lak los gaat laten

Wellicht is een andere bumper voor 70 euro wel de beste optie, ook als deze niet meegespoten en dus minder mooi is.
Dan zou je wel kunnen overwegen om de overige, sterk verkrijte (roze) lak op de rest van de auto eens een opfrisbeurtje te geven (bijvoorbeeld met een zogenaamd "all-in-one" product zoals Autoglym Super Resin Polish ;)
 
Ik zou toch even stevig verder op zoek gaan naar een bumper in wél de juiste kleur. Vaak is dat wel de makkelijkste en goedkoopste oplossing.

Mogelijk zal je wel even geduld moeten hebben totdat er ergens iets opduikt...
 
Ik denk ook als eerste aan het waarborgfonds, met polijsten kun je een deel verbeteren maar er zit ook een aardig beschadigd gebied bij wat flink door de lak heen is. Sloopbumpertje scoren is ook een aardige optie.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties! Voorlopig hou ik mijn ogen open voor een rode bumper, want repareren kost inderdaad of een godsvermogen of het wordt er niet veel beter van bedankt voor jullie advies!
 
Waarborgfonds heeft hier geen nut: met het eigen risico dat je hebt bij het waarborgfonds, krijg je nauwelijks geld voor een dergelijke schade, terwijl je daar heel veel tijd en moeite in moet stoppen.

Ik zou voorlopig de site 'schadeauto's' in de gaten houden, dan zoeken onder het kopje 'demontage' het merk en model van je auto (Honda Jazz) invullen en de bouwjaren van jouw model, en dan krijg je veel mogelijke auto's die als donorauto kunnen dienen te zien. Helaas zie ik er nu alleen blauw, wit, zilver, grijs enz. maar geen rode tussen staan. Als er wel een geschikt exemplaar tussen zit, contact opnemen met de sloperij en checken of de achterbumper nog beschikbaar is.

Een andere optie is om de huidige bumper wat op te knappen: spuitbus op kleur laten maken, en overal waar je de zwarte kunststof ziet, na lichtjes schuren eerst een speciale hechtlaag aanbrengen (voor het lakken van kunststof onderdelen). Dat zal niet superstrak worden, maar wel veel minder opvallen dan nu. Met de lak kun je ook dat hoekje van het spatbord weer netjes op kleur krijgen, hoewel je daar met polijsten mogelijk nog wel wat kleur terug zult krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Zoez
@Cordoba, bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga inderdaad de boel in de gaten houden qua schadeauto’s. Morgen rij ik even langs de autolakkenzaak in de buurt om wat simpel spul te kopen, het gaat me er nu vooral om dat het inderdaad niet zo ontzettend meer opvalt