• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade aan velg na bezoek dealer

Ik heb dit ook al vaker gezien sterker nog het is mij eens gebeurt bij montage dit komt inderdaad van de band hier kun je als monteur weinig aan doen
bij mij was het overigens een zogenaam laag profielband 225/35/19 een fijne Pirelli onwijs stugge wang montage is niet appeltje eitje
 
Dit is nooit veroorzaakt door de band, maar door ondeskundigheid met opleggen.
Spreek uit ervaring......
 
We krijgen een welles nietes, aangezien ik bij de garage ook niet zo sterk stond, 2 tegen 1. Het is een zeer grote dealer, dus als er een 'zaak' komt zullen zij altijd sterker staan. Voor schade van +- 200 euro is het mij een rechtsgang ook niet waard.

Ik vermijd deze Volkswagen dealer, heb ook aangegeven mijn klantgegevens uit het systeem te halen. Voortaan laat ik het onderhoud ergens anders doen.
 
Ik ben wat te laat, maar toch eens mijn gedacht...
Ik werk als een bandenmonteur (alle sorten banden van kruiwagen t.e.m. bulldozer banden) en ruim 6j ervaring in die sector.
Aangezien foto's het is geen laag profiel band toch? Serie 50-55 schat ik... En continental nog, het is zeker geen harde band, het is geen RunFlat band (die echt de moeite om zonder schade te monteren). Ik zou persoonlijk die band zonder machine, zonder trekker zonder enige hulp op die velg krijgen, alleen met mijn blote handen (mits die band vast zit op de machine, dat niet zou kunnen bewegen).
Namelijk is het fout ontstaan door: goedkope bandenmachine, geen banden vet gebruikt, of slecht ingestelde machine (instellen bij het monteren). En ik ben bijna zeker dat deze schade ontstaat door de laatste oorzak.
Ik heb goed die fotos bekeken, en ik kan zeggen dat dit komt niet door de band, maar wel door de machine.
 
Yoko;n392328 zei:
Ik ben wat te laat, maar toch eens mijn gedacht...
Ik werk als een bandenmonteur (alle sorten banden van kruiwagen t.e.m. bulldozer banden) en ruim 6j ervaring in die sector.
Aangezien foto's het is geen laag profiel band toch? Serie 50-55 schat ik... En continental nog, het is zeker geen harde band, het is geen RunFlat band (die echt de moeite om zonder schade te monteren). Ik zou persoonlijk die band zonder machine, zonder trekker zonder enige hulp op die velg krijgen, alleen met mijn blote handen (mits die band vast zit op de machine, dat niet zou kunnen bewegen).
Namelijk is het fout ontstaan door: goedkope bandenmachine, geen banden vet gebruikt, of slecht ingestelde machine (instellen bij het monteren). En ik ben bijna zeker dat deze schade ontstaat door de laatste oorzak.
Ik heb goed die fotos bekeken, en ik kan zeggen dat dit komt niet door de band, maar wel door de machine.

Het bedrijf zegt dat ze de banden niet op deze manier eraf halen maar met een 'klepel'? Hierdoor zou deze schade niet ontstaan kunnen zijn door hun.
 
ze gebruiken een bandenlichter, maar als de beugel waar die bandenlichter op gaat niet goed staat raakt deze de velg....
een goede bandenshop heeft er een losse kunststof geleider tussen zitten en spuiten de velg in met teflon spray die daar speciaal voor is, maar dat kost extra geld.....
 
Ik heb geen echte kennis erover, maar volgens mij zijn hun fout?
Ik heb laag profiel (45) en harde wang (bridgestone sportieve banden) en die zijn perfect zonder enkele beschadiging erom gelegd?
 
Men beweerd dat de beschadiging ook achterop zat en of ze de band even van de velg mochten halen om het te laten zien.... Heb ik voor bedankt omdat ik bang was dat ze ook deze velg zouden beschadigen en dan ook zouden zeggen dat het niet hun schuld is.

Tips voor een goede bandenzaak voor een 'second opinion'?
 
lol de beschadiging zat ook achterop, ja ook zeker niet door hun veroorzaakt, dit is inderdaad een dealer om ver weg van te blijven, en de volgende keer bij je velgen blijven als ze er banden omheen leggen.
 
Beste TS, je hebt het wel steeds over lakschade maar nergens lees ik of je wel hebt gecontroleerd of er daadwerkelijk schade aan de lak is. Heb je geprobeerd om de geribbelde 'vlekken' weg te poetsen? Even met je nagel eroverheen bijv en kijken of het verdwijnt. Ik heb zelf ook na nieuwe velgen en banden zo een soort geribbeld patroon gehad. Als ik met mijn vinger eroverheen ging leek het echt lakschade omdat het niet verdween. Dit bleek dus gewoon de band te zijn die er te hard op gedrukt heeft maar puur een 'vlek' veroorzaak heeft, door de harde druk lijkt het lakschade maar het is uitpoetsbaar. Bovendien leek het al raar dat een band die al zacht is schade kan veroorzaken als die erop gedrukt wordt.