• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade: herstel mogelijk (spotrepair)?

Zesser

Detailing addict
28 mrt 2011
77
55
Hallo iedereen!
Mijn moeder heeft met haar nieuwe auto (Honda Jazz) een boordsteen geraakt...
Resultaat: een geschaafde dorpel en velgrand (gepolijste rand).
Zou de dorpel te herstellen zijn via spotrepair?
En is de velgrand terug strak te krijgen door een herstelling?
Mijn moeder heeft een omniumverzekering maar gezien de vrijstelling is het misschien aan te raden om de herstelling uit eigen zak te betalen...

Bedankt alvast voor jullie meningen.

In bijlage foto's van beschadigde dorpel+velgrand+onbeschadigde velg.
 

Bijlagen

  • IMG_9277.JPG
    IMG_9277.JPG
    331,3 KB · Weergaven: 1.186
  • IMG_9279.JPG
    IMG_9279.JPG
    347,9 KB · Weergaven: 981
  • wp_20160319_15_42_26_pro.jpg
    wp_20160319_15_42_26_pro.jpg
    196,7 KB · Weergaven: 1.071
ja dat moet kunnen,en als je de velg niet zelf kan polijsten
zou de velgen dokter mischien een optie zijn
 
Dat is met spotrepair te herstellen. Maar is de dorpel niet ingedeukt? dan wordt het namelijk een ander verhaal.

Een omniumverzekering heet in Nederland casco of all risk.
 
Bedankt voor jullie reacties!
De dorpel is niet ingedeukt maar krassen zijn dus echt diep...
Probleem met de velg is dat deze een gepolijste rand heeft, herstelling blijkt niet evident te zijn voor verschillende bedrijven.
De dorpel via spotrepair laten herstellen zou inderdaad mogelijk moeten zijn, maar is hier dan geen sprake van een kleurverschil nadien?
Kleur auto en plaats schade zijn alvast "positief" hiervoor denk ik om dit risico te minimaliseren...
 
Spotje op de dorpel is geen probleem, zelf niet als er een deukje zit.

De velg is een ander verhaal deze is afgedraaid en licht gepolijst, dit kan niet plaatselijk hersteld worden, heel de velg zal opnieuw in de blanke lak moeten. (als de krassen te diep zijn word het opnieuw afdraaien, polijsten ook niks)
 
Je zult in principe geen kleurverschil hebben als de spotter de kleur juist inmeet en spuit. Is wel zilver metallic en dat is niet de makkelijkste kleur.

Ik meet de kleur digitaal in met een spectrum meter en heb zelden problemen met kleur verschil. Bij zilver metallic is het meer van belang dat je goed uitspuit om kringen op de spuit randen te voorkomen.

Maar mag geen probleem zijn om dit te herstellen.

Vwb de velgen, een wheelcare of velgendokter zou dit moeten kunnen herstellen.
 
Als je goed kijkt zie je dat het zilver kleurige komt door de kleur van het aluminium en dat dit niet gespoten is (Ja enkel blank) dit is nogmaals niet (onzichtbaar) te herstellen door enkel bij te spuiten! (Is al weer van even terug, hoe is dit opgelost?)
 
Mijn moeder heeft uiteindelijk beslist om de velg niet te laten herstellen, zij vindt dit persoonlijk niet zo erg.
De dorpel werd perfect gemaakt via spotrepair. Dank u nogmaals voor de reacties op dit topic.