• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade van dekzeil na een schade aan auto

JustyPerfect

Detailing rookie
12 apr 2012
57
7
46
Beste allemaal,

Begin dit jaar hebben mijn ouders een schade gehad aan hun Renault Megane Grand tour met als gevolg dat het achteruit eruit lag en de achterklep aan gruzelementen lag.
Omdat het toen lekker vies weer was en ik eerst bij demontage bedrijven op jacht ben gegaan naar vervangende onderdelen heeft de auto onder een dekzeil gestaan.
Jullie raden het waarschijnlijk al... een grote hoeveelheid krassen van de metalen ringen die door de wind werden bewogen.

3342095_orig.webp

7838358_orig.webp

365772_orig.webp

6786635_orig.webp

Zo zit bijna de gehele auto onder.

Nu ben ik van mening dat dit met een DAP 500 en een goed schema aardig weg te krijgen moet zijn.
Het is een franse auto dus zachte lak en de krassen zijn niet echt diep.

MAAR, indien ik mijn vader over kan halen door middel van jullie deskundige oordeel dan koopt hij de DAP en mag ik het uitvoeren en de DAP ook voor mijn auto gebruiken.
De hamvraag is dus, krijg ik dit weg met de DAP en het monello starterpakket? ( 159,-) of is dat pakket niet voldoende? en Zo nee wat wel of gaat dit helemaal niet meer goed komen?

Barst los met meningen zou ik zeggen!!

Je kan het sowieso verbeteren.
Garanties of krasjes weg gaan zijn gewoon niet te geven. Je weet pas of het lukt als je ermee bezig bent.

Als je het nat maakt en het is weg dan is de kans groot dat je het weg kan krijgen of in ieder geval zo verminderen dat je het bijna niet meer ziet.

Als de krassen niet te diep zijn denk ik dat je een heel eind komt met een DAP. Met je vingernagel erover, als je niet blijft steken met je nagel zijn de krassen te verwijderen. Althans, dat is de stelregel over het algemeen.

Als je zondag tijd hebt dan zou je langs Kampen kunnen rijden (over de ijsselmeeting).
Dan zouden we daar een stukje kunnen proberen en weet je het gelijk.
Morgen ben ik in Zeewolde met een zwarte Clio bezig, je mag dan ook wel langskomen om het te proberen.
Stuur me in dat geval even een berichtje ivm adres ed.

Gr. Arjan

Net even overleg gehad, morgen gaat niet lukken maar kampen zouden wij heel graag even willen komen kijken en testen.....

Nou vandaag zijn Arjan en Wilma zo aardig geweest een stukje van de auto te bewerken met een DAP.
Resultaat, niet alles is meer weg te krijgen maar wel een deel en een duidelijke grote verbetering!
Paps om en er gaat dus zeker een DAP komen.
Twijfel is nu nog tussen de 500 en de 900.
Uiteraard komt er nog even een before en after fotoshootje :)

Als het alleen voor de Megane is dan zou je aan een DAP500 genoeg moeten hebben.

Je kan een DAP 500 en een DAP900 vergelijk met een VW kever en een Porsche : ze rijden allebei 100km/u alleen is de ene daar ietjes sneller dan de andere.
Mocht je tussendoor nog een keer willen oefenen dan geef je maar een gil ;)

Veel DAP plezier straks !

Het zou in eerste gaan om de Megane en mijn eigen auto een zwarte metallic Peugeot 107, beide dus franse lak en zacht.
En eventueel een keer de Seat Ibiza van nichtje en eventuele opvolg auto`s.

Je aanbod om nog een keertje te komen oefenen ga ik zeker aannemen.
Begreep dat Lelystad normaal jullie thuisbasis is en daar rij ik iedere week wel 2 keer langs :)

Thuisbasis is Harderwijk maar op woensdagavond (en vak op vrijdag en zaterdag) zijn we in Zeewolde in onze "hobby" loods te vinden.

Stuur me maar een PB wanneer je evt. zou kunnen.
Vrijdag ben ik overigens de gehele dag vrij en grote kans dat ik dan in de loods ben.

Inmiddels is het DAP 500 starterpakket besteld en ontvangen.
Dus binnenkort elders op het forum een voor en na verslagje!

Wat super toch weer van jullie Juffers om iemand zo goed te helpen! En weer een nieuwe detailer erbij :jippie