• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Schematisch stappenplan - Exterieur & Interieur

Deze bedoel je?
Enige wat je dan niet hebt is combinaties met Scholl pasta en bijv. Monello pads.
A1B70534-B977-422A-B07D-79EDF09A7222.jpeg
66FB493D-6223-4FBC-8836-0624C4A8AF79.jpeg
9E5BA68C-92AD-4062-8528-56C00AB15F9E.jpeg
3E88EA48-6F75-4A6F-AE13-BE8F9D6D964C.jpeg

36F24F8A-7690-4F74-84C0-B7E8CB6FFD3A.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mss eventueel nog een schemaatje van de Scholl produkten erbij? Iets wat hier op het forum toch veel gebruikt wordt. Dus de produkten en eventueel de verschillende combo's?

Heb het (naar mijn mening) meest compacte/overzichtelijke schema hierin geïntegreerd.
Opmerkingen zijn natuurlijk welkom! ;). Zoals gewoonlijk is ook deze versie beschikbaar als download via de link in de OP.

Scholl.PNG
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
Ik heb voor de eerste keer vanalle producten besteld en vroeg mij voor het inerieur af hoe ik dat het beste aanpak.
Product: Speed - Interior Detailer - 710ml Mothers Wax

Ik neem aan dat ik als volgt te werk ga:

1. Matten stofzuigen en afspuiten?
2. Rest van de auto stofzuigen
3. Zowel zetels, stuur, ... met de Interior Detailer onder handen nemen? Doe ik dat gewoon met een MF doek en daarna met een andere MF doek overgaan?
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Als ik mijn interieur reinig, doe ik het meestal op de volgende manier:
  1. Ik begin met al mijn matten uit de wagen te halen en leg deze op een nette ondervloer.
  2. Met een compressor blaas ik het meeste vuil vanonder de stoelen en uit de hoekjes/spleetjes.
    Aangezien ik mijn auto buiten reinig, blaas ik het meeste vuil gewoon uit mijn wagen.
  3. Het resterende beetje vuil stofzuig ik uit de wagen. Ook de (stoffen) matten stofzuig ik grondig.
    Rubberen matten kan je zeker reinigen met water.
  4. Ik reinig het interieur met een interieurborstel en een aantal kwalitatieve MF-doeken.
    Met een kwalitatieve detailer kan je inderdaad bijna alle onderdelen van de wagen reinigen!
    Let wel dat je nooit rechtstreeks op het paneel sprayt, maar altijd op je doek!
Zoals je ziet volgt dit (buiten de optionele stap van de compressor) het stappenplan dat je op de eerste pagina van deze post terugvindt.
Je laat het maar weten als je met meer vragen zit!
Veel succes, @exCite ! ;)
 
Ik heb voor de eerste keer vanalle producten besteld en vroeg mij voor het inerieur af hoe ik dat het beste aanpak.
Product: Speed - Interior Detailer - 710ml Mothers Wax

Ik neem aan dat ik als volgt te werk ga:

1. Matten stofzuigen en afspuiten?
2. Rest van de auto stofzuigen
3. Zowel zetels, stuur, ... met de Interior Detailer onder handen nemen? Doe ik dat gewoon met een MF doek en daarna met een andere MF doek overgaan?


Mss van boven naar onder werken? Dus eerst dashboard, multimedia, stuur, en als laatste de zetels en de matten stofzuigen. Zo vermijd je terug vuil mee naar binnen te brengen als je de matten als eerste stofzuigd. Als je ook ramen vanbinnen met een glascleaner wil doen begin je daar best mee.
 
Klopt! Ik heb mijn versie namelijk gebaseerd op de AMMO training academy en het bijhorende schema. Het loont zeker de moeite om de bijhorende video's te bekijken.
 
[*]Met een compressor blaas ik het meeste vuil vanonder de stoelen en uit de hoekjes/spleetjes.
Aangezien ik mijn auto buiten reinig, blaas ik het meeste vuil gewoon uit mijn wagen.
[*]Het resterende beetje vuil stofzuig ik uit de wagen. Ook de (stoffen) matten stofzuig ik grondig.
Rubberen matten kan je zeker reinigen met water.
[/LIST]
@exCite ! ;)

Toch vind ik het beter om eerst te stofzuigen, voordat je met de compressor aan de gang gaat. Het vuil zal inderdaad voor een deel naar buiten gaan, maar het overige blaas je overal tussen.
 
Persoonlijk heb ik dat nog niet meteen ondervonden - al kan ik me voorstellen dat dit probleem zich in sommige scenarios kan stellen .
 
Ammo bevalt me wel, wat wel opvalt is dat hij bijvoorbeeld zijn washmitt niet persé in rechte banen over lak haalt.
Ook gebruikt hij absoluut geen APC voor bijvoorbeeld tapijt in wagen, doen sommige van ons wel. En sowieso niet in een wagen.

Voor laatste trouwens wel een ijzersterke onderbouwing.
 
Ik quote:
“Helft van het dak en hood. Dan bovenkant v.h. zijpaneel”

Doe ik het potverdorrie al jaren verkeerd... ik was mijn dak en motorkap altijd helemaal!

Maakt het nog uit welke helft je wast?

Sorry kon het niet laten ;)
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en BZwart