• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schimmel op klei in tupperware bakje, wat kan de oorzaak zijn?

Bartezzz

Detailing chief
8 mei 2010
1.844
82
ik wou vandaag weer even een onderdeel klei'n maar nu trof ik in het bakje schimmel aan. =-o

ik doe de klei altijd "droog" in een tupperware bakje met een spray spray&wipe of speedwipe (CG).
dit is de tweede keer dat ik het heb, de eerste keer was een paar details eerder. dus tussen door wel gebruikt met zelfde routine.

weet iemand hoe ik dit verhelp/voorkom?

ps. het betreft de SN klei
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ik heb dit een poosje terug ook gehad. Ik dacht toen dat ik de klei te vochtig had opgeslagen.
Ben benieuwd naar de verdere reacties!
 
Ik doe na gebruik mn klei in lauw water en s&w spoelen en dan kneden en dan gaat hij in een boterham zakje in mn claybakkie
 
Ik herinner me nog de Asperdingus Niger in iemand zijn fles S&W
Ik denk dat het beter is de klei gewoon droog weg te leggen.
Doosje dicht, klaar

Hans
 
grmpfff,

dus je beweerd dat de handen van een detailer smerig zijn? :D

nee maar ik houd alle opties open,
hoe bewaar jij ze hans? ik ben niet zo van de boterham zakjes..:confused:
 
Ik spray mijn klei in met een beetje Megs quick detailer en dan in een boterhamzakje in m'n claybakje. Nergens last van.

Maar m'n Quick Detailer is bijna op en heb nog 2 flessen Spray & Wipe staan dus eens kijken of ik dan de zelfde tafrelen krijg.
 
Heb ook de SN klei.Spray ze ook altyd in met S&W.Maar heb hier nog geen last van. ( mischien gebruik ik ze wat vaker )
 
Hmmm, nooit eerder gezien, ik bewaar m'n clay gewoon in het bakje van meg, welke bij de clay zat. Verder bewaar ik m'n producten op kamer temperatuur.
En dit is ook niet zo'n klein beetje schimmel, pluisjes eerste klas :-&
 
Ik weet niet precies wat de ingrediënten van S&W zijn, maar ik denk dat daar toch een beetje de oorzaak gezocht moet worden (in combinatie met lange periodes tussen gebruik?). Niet zozeer bij de klei.

Dit vraagt eigenlijk om een proefje. 3 tupperware-bakjes. Eén met klei met S&W, één met klei en een andere detailspray (last touch o.i.d. of misschien een clay lube als de DJ Born Slippy) en één met een brokje droge klei.
 
Dit kan toch alleen maar komen doordat het vuil, wat door de klei opgenomen is, is gaan schimmelen?
Das logisch bij elk product bij juiste temp/vochtigheid en in contact met zuurstof.

Dus schone en vuile klei niet samen. Vuile klei in afgesloten zakje met zo min mogelijk lucht.
 
klinkt logisch, de schimmelde klei is hun leve begonnen icm born slippy. dus dat kan ook nog.

ik snap wel dat het ergens aan licht, hoop alleen niet aan de combinatie detailer + SN klei.

voor nu zijn ze goed uitgespoeld en in een afgesloten zakje weggestopt.

bedankt voor de reactie tot zover :)^
 
D-J zei:
Dit kan toch alleen maar komen doordat het vuil, wat door de klei opgenomen is, is gaan schimmelen?
Das logisch bij elk product bij juiste temp/vochtigheid en in contact met zuurstof.

Dus schone en vuile klei niet samen. Vuile klei in afgesloten zakje met zo min mogelijk lucht.

Inderdaad!Zo'n dop er in maken als van de wijnflessen en dan met dat pompje de lucht er uit pompen!Bedenk ik zomaar even,zo uit de mouw!:-b
 
Bartjebart zei:
Ik weet niet precies wat de ingrediënten van S&W zijn, maar ik denk dat daar toch een beetje de oorzaak gezocht moet worden (in combinatie met lange periodes tussen gebruik?). Niet zozeer bij de klei.

Onwaarschijnlijk, wij bewaren klei ook 'nat' en gebruiken daarvoor verschillende detailers, waaronder Spray & Wipe en Born Slippy.

Het schimmelen lijkt me eerder de oorzaak van iets organisch. De klei is ook synthetisch en is onwaarschijnlijk de oorzaak. Er zal iets organisch opgepakt zijn van de lak en dat heeft de klei gebruikt als woonplaats. ]d~^