• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schoonmaken en houden velgen

Maho

Detailing rookie
27 apr 2023
11
15
Ongetwijfeld is dit al vaker gevraagd, maar als leek kom ik er niet helemaal uit, wat ik nou moet gebruiken….

Ik heb deze velgen onlangs op de auto geplaatst. Zijn geen nieuwe velgen. De schade ga ik nog laten herstellen, bij een professionele partij.

Nu is mijn vraag, hoe en met welke middelen, hou ik de velgen het mooist?

Dus schoonmaken en ervoor zorgen, dat er geen remdeeltjes of wat dan ook op blijven plakken?

Velgen zijn aan binnenzijde zwart, buitenzijde aluminium.
 

Bijlagen

  • IMG_6281.jpeg
    IMG_6281.jpeg
    332,9 KB · Weergaven: 73
Een coating, zoals bijv. Gyeon - Rim, werkt het beste; Lange standtijd en goede eigenschappen.

Als je de velgen ná reparatie nog even onder de auto vandaan kan houden, zou ik zeker een coating overwegen.

Schoonmaken kan dan makkelijker met de gebruikelijke oroducten.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb
De prep heb je nodig om de ondergrond goed schoon/ontvet te krijgen zodat de coating goed hecht. Met de Nero doeken kun je de prep afnemen en met de baldwipe de coating.
 
Ik heb mijn velgen van de vrachtauto ook gecoat met RIM, tip van @nicknameless Eerst met Monello Non Ferro, 2x, daarna met klei. Vervolgens gepolijst met Monello Finale, daarna Prep gebruikt en RIM erop. Ik was ze elke week met een shampoo of Non Ferro en een microvezeldoek. Op mijn personenauto heb ik geen RIM gebruikt en dat is een aanzienlijk verschil. Foto is niet heel scherp maar dan heb je een idee.
.
IMG_3826.PNG
 
Komt dus alsnog heel wat bij kijken. Ik heb voor nu de prep en de rim besteld.

Hoop dat ik met dat al ver kom…. Of doe ik het voor niks, als ik enkel de prep en rim gebruik?

Viel me dat de velgen nog wel goed schoon waren.
Van polijsten en kleien enzo heb ik heb echt geen verstand.

Moet ook de binnenkant van de auto nog aanpakken…

Dankzij de tips hier, heb ik die spullen ook besteld.

Het repareren van de velgen kan pas ergens in augustus, wanneer ik op vakantie ben. Daar zal het ook een stuk goedkoper zijn.

Als het weer dit weekend mee zit, ga ik met het schoonmaken van de binnenkant en de chromen delen aan de buitenzijde beginnen.

Gelukkig zit er op de complete auto ppf folie. Dat is makkelijk schoon te maken en scheelt in het schoonhouden.
 
Even voor de goede orde: wat heb je al om de velgen schoon te maken? Heb je al een velgenborstel (voor het velgbed), een kwastje en een handschoen? Zo nee, dan is dat het belangrijkste. Als je regelmatig je velgen daarmee schoonmaakt dan heb je ook een Rim nodig (al kan het natuurlijk geen kwaad).
 
  • Leuk
Reactions: bros
Momenteel heb ik doekjes (microvezel), borstel heb ik ook. Voordat ik de velgen erop heb gegooid heb ik ze eerst goed gewassen met apc van poorboys en met een random velgenreiniger.