• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schoonmaken ruiten

PattiePassattie

Detailing rookie
1 okt 2008
4
0
Nu het weer vochtiger aan het worden is, loop ik tegen drie problemen aan:

(1) de achterruit en voorruit (die ik heb behandeld met Rain-X) beslaan de eerste paar kilometers. Inmiddels heb ik hier gelezen dat dit vaker voorkomt en HET nadeel van Rain-X is....

(2) de voorruit beslaat best snel aan de binnenkant. Met de climate control is het op zich snel weg, maar mijn vorige auto had dit niet.

(3) het vuil dat aan de binnenkant van de achterruit zit lijkt steeds hardnekkiger te worden. Is volgens mij vuil dat af fabriek meegekomen is, want ik heb het al sinds de levering van de auto in juni.


Nu wil ik de ruiten schoonmaken met een fatsoenlijk middel. Voor (3) ben ik alleen op zoek naar een middel dat ook tegen de draden van de achterruitverwarming te gebruiken is. Is NXT een goede optie? En kan dit ook voor (1) en (2) helpen?


Alvast :)^
 
Ik gebruik zelf de NXT glass cleaner en heb ook last ervan dat de ramen de eerste km ofzo blijven beslaan dus dit zal je niet helpen...
 
NXT werkt prima, overigens werkt Spray & Wipe van Poorboy's ook prima. En die kan je ook voor veel andere toepassingen gebruiken (kleien, quick detailer, waterless wash etc.)
 
Chemical Guys Streak Free Window Clean..
Of zelfs de Speed Wipe van CG..Deze werkt fantastisch op de ramen en nog beter op je lak..
De rest van de vermelde producten zijn natuurlijk ook goede opties..:)^
 
Ik gebruik zelf de Glass cleaner uit de detailerlijn van Meguiars. 1l concentraat is net zo duur als een fles NXT en je doet er vele malen langer mee. Werkt overigens nog beter dan de NXT Glass cleaner, laat namelijk geen waas achter na het gebruik van je ruitenwissers.
 
Chemical Guys Streak Free Window Clean heb ik meer goede verhalen over gehoord, ik ken het zelf niet.

Poorboy's Spray & Wipe werkt óók erg goed, en het is multifunctioneel (wat best een groot voordeel is).

Ook de Dasty glasreiniger is niet slecht, al vindt niet iedereen de (bloemen)geur even prettig. Ik vind 'm zelf wel aardig ruiken, beter dan de gewone glasreinigers uit de supermarkt.

Tip: spuit de glasreiniger op een microvezelsponsje i.p.v. op de ruit. Dan opwrijven met een schone witte terry towel (handdoek) of evt. een speciale glasdoek. Glanst als een gek, en zo gebruik je niet teveel glasreiniger, waardoor je makkelijker een mooi resultaat krijgt.

Overigens heb ik nergens last van met RainX, ik blijf het heerlijk spul vinden.
 
Nu het 's ochtends weer kouder wordt, viel mij op dat ook de ramen die NIET met Rain X zijn behandeld flink dichttrekken nadat deze zijn 'drooggetrokken' met een trekker... Ook zit er een flinke laag vuiligheid aan de binnenkant van de achterruit.

Vraag is dus welk middel gebruikt kan worden om de achterruit aan de binnenkant schoon te maken (zonder de achterruitverwarming aan te tasten) en hoe kan worden voorkomen dat het zicht beperkt blijft nadat de ramen met een trekker zijn geaaid.
 
kan je die glansprotector ook preventief gebruiken?

'k heb het niet zo voor anti-condens middeltjes eigenlijk. Meestal zijn het van die doekjes die nogal wat pluizen.
'k heb ooit eens gel van comma products gebruikt en die deed z'n werk wel goed. Alleen bleef er na de winter een vettige laag achter op je ruit, die je er niet in 1 keer kon afhalen.
 
Die gel van Comma heb ik ook ooit eens geprobeerd.

Ik zou bijna verongelukken! Wat een vette bende is dat! Ik heb de grootst mogelijke moeite gehad om dat er weer af te krijgen.

Wat wel (een beetje) helpt is een klein drupje afwasmiddel op een theedoek doen en dat uitwrijven. daarna met een microvezel/glasdoek/enz goed, schoon en droog oppoetsen.

Maar het is een natuurkundige wet helaas, koude en warmte en nattigheid geeft nu eenmaal condens. Ligt dus echt aan het jaargetijde. Zorgen dat de auto snel op temperatuur is. Ramen zo schoon mogelijk, dan blijft het het minst hinderlijk.

En wachten tot het weer voorjaar is natuurlijk! :D
 
effe inhaken,oud topic maar ik heb de laaste tijd veel last van condensvorming aan de binnenzijde van mijn ramen!!!!heel veel(gewoon irri)nou heb ik met diverse middelen mn ramen gereinigd maar de condens is iedere dag weer aanwezig(komt een nieuw intrieuw filter in)nou heb ik gehoort dat dit te bestrijden is met ammonia???klopt dit.....???
 
Ontvetten als remedie tegen condens is niet wat
Beter er voor zorgen dat je weinig vocht IN de auto hebt
Dus filter vernieuwen en de airco uit doen paar minuten voor dat je stopt
Maar het is nu eenmaal nat buiten in de winter, ook in zonnig Zeeland

Hans
 
Ook even inhaken op dit topic:
Welke doek is het meest geschikt voor het aanbrengen van een glas reiniger? Ik gebruik op dit moment de nxt.
 
Ik heb ook de NXT maar doe die op een witte MF pad van Poorboys
Op een doek met wat langere vezels vind ik het niet lekker werken
Op een met korte vezels heb ik niet geprobeerd, padje ging al goed
Nawrijven doe ik met een waffle, ik heb een goedkope en de Mint Merkin
Doen allebei hun werk naar behoren.

Hans
 
ook wij hebben last van condens ,maar dat is dan ook een typisch renault scenic kwaal.

zowel ik als mijn zus heeft last van condens