• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schoonmaken smalle opening velgen

Soepergrover

Soeper Moderator
Medewerker
Tester of Bling
13 mei 2009
7.117
223
Omgeving Breda
Mijn vriendin heeft sinds het begin van dit jaar een nieuwe VW Golf. Bij het wassen van de velgen (16", type 'Norfolk') kwam ik erachter dat schoonmaken van de gleuf in de spaken vrij lastig gaat, omdat deze vrij nauw is. Aan de buitenkant van de velg is deze opening een kleine centimeter breed en richting het hart van de velg wordt dat nog wat smaller.
Met mijn Wheel Woolie (oude geheel zwarte type; met opschrift 'Monello by Braun Brush') kom ik niet ver. Zo ver ik weet is dit de oude medium brush met een diameter van 3,5-4cm. De huidige generatie Wheel Woolies heeft een grotere diameter, waarbij de small versie volgens mij groter is dan mijn oude medium brush.
Ik heb ook nog wat geprobeerd met een oude Dodo merino velgenmitt (ook net wat te dik), een goedkoop Act10n microvezelsponsje (zelfde verhaal) en een kwast (vond ik niet fijn werken omdat de opening smal en diep is en je daardoor geen idee hebt wat je wel en niet raakt met de kwast). Ik kan ook nog een oude MF doek dubbelvouwen en die door deze opening trekken, maar dat heeft eigenlijk ook niet mijn voorkeur.

Iemand nog goede suggesties? Zijn de woolies van andere merken (Rush, Auto Finesse) wellicht beter bruikbaar voor deze velgen?

1686054621366.png
 
Iemand nog goede suggesties?
- andere velgen kopen?
- andere vriendin zoeken?

:D

Nee zonder gekheid. Ik zou toch met kwasten aan de gang gaan, alle borstels zijn erg breed, zelfs de smalste.
Lekker de velgen eraf halen, goed reinigen, stapje polijsten, ontvetten en in de coating zetten. Dit maakt het schoon maken een stuk makkelijker en sneller.
 
Ook ik zou voor een kwast gaan. ;)

Ik heb allerlei bostels zoals de Whoolies, EZ Detail Go, etc. Maar voor de voorzijde van de velg gebruik ik eigenlijk altijd een kwast. In jouw geval zou ik een platte kwast gebruiken of een dunnere, ronde kwast met lange haren.
 
Zijn er niet van die kleine interieur sponsjes op een stokje? Weet even niet hoe ze heten, maar die worden vaak gebruikt rond de wielbouten dus allicht dat die hier ook tussen passen
 
Heb op mijn winterset ook van die smalle openingen. Die doe ik dan met de EZ velgen borstel. Gaat prima.
 
Zijn er niet van die kleine interieur sponsjes op een stokje? Weet even niet hoe ze heten, maar die worden vaak gebruikt rond de wielbouten dus allicht dat die hier ook tussen passen

Als je deze bedoelt, die zaten toevallig bij mijn mysterybox van afgelopen December.
Het formaat is er perfect voor, maar ik krijg toch een beetje het gevoel dat de levensduur van die dingen tot een minimum beperkt gaat worden wanneer die gebruikt gaan worden om velgen te wassen. :dizzy:
1686213841033.png
 
  • Leuk
Reactions: Zoranurai
Het formaat lijkt mij ook perfect maar hoe handig is het om met foam te gaan wassen op velgen? Dat voelt voor mij als gegarandeerd krassen. Je zou ook een MF doek en een sateprikker of evt achterkant van een kwast kunnen gebruiken om tussen de spaken te komen.

Mijn winterset (zie hieronder) heeft ook soortgelijke smalle openingen. Ik was ze met de Monello wheel mitt. Deze komt prima tussen de spaken en is voor mijn gevoel veiliger dan de foamsticks. Nu denk ik dat jouwe iets smaller zijn maar ik denk dat je anders de Monello mitt met een handvat van een kwast tussen kan duwen en heen en weer bewegen.

styling-033-a.jpg
 
Een beetje noeste huisvlijt met stokjes, prikkers en wat verknipt microvezel vind ik zelf niet zo'n probleem, maar ik denk dat mijn vriendin hier niet aan gaat beginnen. :innocent:
 

Vergelijkbare onderwerpen