• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schuimfilter in extractor gaat kapot.

Scooby

Detailing rookie
28 apr 2011
128
0
Ik pakte mijn extractor (alutec) en tot mijn verbazing was het filter helemaal gaar geworden (heeft een maand stil gestaan). Nou vermoed ik dat dit komt door het schoonmaakmiddel. Hoe houden jullie dit filter goed of gebruiken jullie dit filter helemaal niet? Elke keer een nieuw foamfilter kopen van 10 euro kan ook niet de bedoeling wezen.

Ik spoel hem telkens uit onder de kraan. De 'bak' zelf spoel ik ook altijd schoon en droog hem daarnaa.
De slang wordt ook na gebruik altijd doorgespoeld. Op deze manier gaat dat apparaat ook niet stinken.

Ik heb hem nu al 2 x moeten vervangen. Maar gebruik hem dan ook vrij intensief. Tim gaf me destijds de tip eerst grondig te stofzuigen, daarna de extractor pas te gebruiken.

Ik heb het idee dat het foam gewoon niet tegen het schoonmaakmiddel kan. Ook al spoel ik hem na gebruik wel schoon. Ik gebruik de vloeistof die bij de machine zit en meq apc. Maar het foam valt gewoon in je hand uit mekaar. En ik zie niet waarom zo'n stukje foam 10 euro moet kosten. Een uitlaat van 1500 euro onder mn auto kopen heb ik minder moeite mee dan 10 euro voor zo'n stukje foam betalen:lol Bij wijze van.

Ik gebruik de extractor al jaren zonder schuimfilter. Is altijd goed gegaan.

Het schuimfilter zorgt er deels voor dat stof en andere deeltjes niet zomaar terecht komen in de motor.

Kwestie van eerst van te voren goed stofzuigen.

dat ding was bij mij ook al heel snel kapot, heb nu zelf een filter in elkaar genaaid van wasemkap 'stof'.
Kost bijna niks en is zo gemaakt. Je krijgt hem niet makkelijk schoon maar wanneer die echt te vies is maak ik wel weer een nieuwe. Omgerekend kost zon zelfgemaakt filter misschien 20 cent.

Ik heb nu ook een compleet interieur gedaan zonder filter. En even goed opgelet of er ook water oid in de motor komt of water uit de luchtuitgang komt. En er gebeurd inderdaad niks mee. Dit was dus even wat ik wou horen dat er dus meer zijn die hem dus gewoon zonder zo'n filter gebruiken.

Ben ook aan mijn 2de bezig, lijkt dat deze beter is als de eerste die had.
Houd het nu 1,5 jaar uit.

schuimfilter