• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schuurmachine niet pneumatisch

SleepyJ

Detailing rookie
28 okt 2015
2
0
Om koplampen te polijsten heb ik een schuurmachine nodig. Echter wil ik dit soms ook op locatie gaan doen, en niet elke keer de compressor meezeulen.
conv_3004.jpg

Deze kit wilde ik aanschaffen, echter is de schuurmachine op lucht.
Heeft een van jullie een goed alternatief? mag eventueel op accu, maar moet goed mee te werken zijn. Wellicht heeft iemand al ervaringen met een dergelijk apparaat.
Of sowieso tips voor een aankoop.
Ik ben verder nog niet bekend op het forum, maar ik zal spoedig mijzelf hier bekend maken.
Ik heb wel een DAP dual, maar hier wil ik het niet mee gaan doen.
Hopelijk hebben jullie goede ideeën!

Jeroen.
 
bedankt voor je reactie, excuses dat ik niet eerst de regels nog heb gelezen. zal hier binnenkort aandacht aan besteden.
Accuboor leek mij ook een goede optie, daar waar deze voor meerdere doeleinden is te gebruiken. Het setje van Mothers is wat karig voor meerdere koplampen. De set van hierboven bevat gelijk genoeg verbruiksmateriaal. Wie gebruikt er nog meer een accuboor en zoja, welke?
 
Hey Sleepy,

Ik denk dat het ook handig is om te vertellen waarom je de spullen nodig hebt? Privé of bedrijfsmatig.

Ik vermoed dat je vele koplampen wil gaan polijsten, dus dan is het slim om een degelijk apparaat aan te schaffen en daarnaast de verbruiksgoederen.


Greetz
 
Ik heb zo'n soortgelijke set, alleen dan op elektriciteit met een Mirka Ceros 325 CV.
Werkt voor de rest prima en is tevens goed voor andere doeleinden.
 
Zowel het polijsten als het schuren van de koplampen werkt goed met de rupes mini. Zie hiervoor ook mijn review: https://forum.Carclean.com/#handleidingen-tutorials-reviews-en-tests.34/reviews-en-tests/430785-review-rupes-x-cut-schuurpads-op-de-rupes-mini
 
Sorry dat ik dit oudere topic weer oprakel, maar ik ben, specifiek voor koplampen Op zoek naar een schuurmachine
Ik heb ook de Mirka Deros 77mm gevonden. Alleen erg duur.
Alternatieven in 77mm vind ik eigenlijk niet. En om m’n PXE 80 hier nu voor in te zetten lijkt me ook niet echt geschikt.

Iemand ideeen?
 
@GeBas ,

is de nieuwe Rupes HLR75 iets voor je?
Als het een beetje meezit, krijg ik deze binnenkort te leen via de vertegenwoordiger van Rupes. Ik was er nogal sceptisch over en de vertegenwoordiger benaderde me om de machine te testen en me op ander gedachten te brengen :D

Als ik de verhalen mag geloven van mensen die 'em al gebruikt / getest hebben, schijnt deze nog beter te zijn dan de gesnoerde versie, mede door zijn tandwieloverbrenging.

rupes-hlr75-accu-polijstmachine-mini-set-beta.webp


rupes-hlr75-accu-polijstmachine-mini-75mm-7.webp


rupes-hlr75-accu-polijstmachine-mini-75mm-4.webp


rupes-hlr75-accu-polijstmachine-mini-75mm-3.webp