• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schuurspons vs Velg

Joost84

Detailing rookie
17 mrt 2012
5
0
Zal me eerst kort voorstellen: Joost, 27 jaar en rij een Golf V GTI.

Ik ben zo "slim" geweest om 2 velgen (standaard GTI velgen) lokaal te reinigen met een schuurspons, na de 2de velg kwam ik erachter en is dit de andere 2 gelukkig bespaard gebleven.

Het gevolg zijn dus (doffe) krasjes van de schuurspons. Met je vinger voel je ze niet en met water verdwijnen ze ook.

Is er hier een middeltje voor te vinden waarmee deze krassen handmatig te verwijderen zijn?

Hoor het graag want baal behoorlijk.

Alvast bedankt :)^
 
Niet voelbaar en met vocht te verstoppen = meestal polijstbaar
Afhankelijk van de vorm kiezen voor een vlakke pad of een cone
Foto helpt om wat meer precies antwoord te geven op jouw vraag
 
Idd omdat je de krassen niet voelt en ze verdwijnen onder een waterfilm, is de kans groot dat er alleen een dof plekje ontstaan is. Dit kun je herstellen middels polijsten. Mochten de krassen op een vlak oppervlak zitten, dan bied de DAP mogelijk uitkomsten en anders kun je een Monello Cone gebruiken. Van het gebruik van een cone heb ik een filmpje in mijn reactie opgenomen:

Bron: YoutubeChannel Dibbuz1979

Onderstaand de linkjes naar de in het filmpje gebruikte producten:
- Monello Uni-Cone Blue Finishing Cone - 10cm
- Monello Raffini Mezzo Polish

Na het polijsten zou ik de velgen beschermen met een sterke sealant zoals C.Quartz (filmpje) of een andere speciale velgen wax/sealant.
 
Joost, kan je een foto posten van de velgen ?
Als het nou 5 spaaks zijn dan is polijsten wel een optie, de velgen zoals in bovenstaand filmpje wordt al een heel ander verhaal.
 
Allen, zojuist een drietal foto's toegevoegd aan de eerste post.

Plus een foto van internet hoe de velg er uit ziet.

Nogmaals bedankt!
 
Oei, ik twijfel of je dit wel kan herstellen zonder te spuiten. Je kan het een kans geven met onderstaande materialen:

- Polishing Power DAP900 D/A (Dual Action) Polijstmachine
- Dual Action Flexible Backing Plate - 70mm / 2,75 inch
- Lake Country 4 inch White Spot Buff CCS Pad - Slim Line
- Monello Raffini Mezzo Polish

Een cone ga je niet nodig hebben voor deze grotere vlakken. Om tussen de spaken te komen is een cone wel handig.
 
Zoals LB ook al aangeeft : het zit er wel erg diep in.

Bovenstaande spullen heb ik in bezit dus wil eventueel wel een poging wagen voor je echter is de kans wel erg klein dat dit er helemaal uitgaat.
Bij interesse PB je maar.

Gr. Arjan
 
Dat is een mooi aanbod van Juffer1. Als je meer wilt zien leren over detailen, kan je ook langskomen in Kampen op 15 april.
 
Joost is vanavond volgens afspraak langs geweest...

Als eerste de velgen gereinigd met Mequiars Last Touch en een oude Mequairs microvezeldoek.
Daarna een licht groene 4" pad op de DAP900 gezet en deze voorzien van 3 drupjes Finale.
Machine op standje 1 gezet en deze heel rustig ingewerkt.

De schade is niet 100% weg (als je ter hoogte van de band straks langs de velg kijkt richting een lichtbron is er nog een hele lichte waas zichtbaar) maar van 10cm afstand is er al niks meer te zien.
Veel zwaarder durfde ik niet te gaan aangezien de velgen zijn gepoedercoat en ik met finale al een 98% verbetering kreeg wat duiden op een niet te harde lak.
Joost blij, ik blij :D
 
Een Opelrijder die een VW rijder helpt... Overal ondenkbaar, behalve op Carclean.com... ;)

Petje af Juffer!!
 
+1! Topper!

Ach ik heb maatjes die Citrofiel, en Alfisti zijn. We zijn allemaal autoliefhebber, daar gaat het om. Niet om het merk, hekel aan fanboys.
 
Paulus de Boskabouter zei:
+1! Topper!

Ach ik heb maatjes die Citrofiel, en Alfisti zijn. We zijn allemaal autoliefhebber, daar gaat het om. Niet om het merk, hekel aan fanboys.

Helemaal mee eens!:)^

Super gebaar en nu ben ik wel benieuwd naar de foto's natuurlijk :rules
 
Velgen zijn echt super hersteld door Arjan!!!

Geniaal spul (finale) en mooi gebaar om het belangenloos te herstellen. RESPECT.

Vanavond zal ik de foto's voor & na plaatsen.

Nogmaals enorm bedankt voor het verbluffende resultaat.
 
McShine zei:
Een Opelrijder die een VW rijder helpt... Overal ondenkbaar, behalve op Carclean.com... ;)

Petje af Juffer!

Mooiste compliment wat je kan krijgen :)^
@ CC-Crew : bedankt voor de nieuwe medaille !