Op het Meguiar's forum was er iemand die beweerde dat de Paint Cleaner van Meguiar's identiek zou zijn aan de Scratch-X en zelfs betere resultaten zou geven, omdat ik dacht dat hij te lang aan Commandant 4 had gesnoven (zit ammioniak in :-b ) heb ik zelf een testkap gepakt en de proef op de som genomen. Dit is de achterklep van een Audi. Hij was al helemaal gekleid als demootje.
Eerst eens de verschillen machinaal naar voren brengen. Wat heb ik gebruikt:
- Meguiar's G220 op stand 5.
- Lake Country Groen, dat is een Light Polishing pad. (2x om te voorkomen dat ik producten ging mengen)
- Scratch-X
- Step 1 Paint Cleaner
Daarna handmatig:
- Lake Country Polishing Handpads
- Scratch-X
- Step 1 Paint Cleaner
Daarbij merk ik op dat de Paint Cleaner minder geschikt is om machinaal te verwerken.
Ik heb op beide kanten even lang met de machine gewerkt.
Linkerkant, na machinale behandeling en Scratch-X
Rechterkant, na machinale behandeling en Step 1 Paint Cleaner
Verschillen zonder tape:
Nieuwe testspot gemaakt voor het handmatige deel. Ik heb daarbij gebruik gemaakt van een witte polishing handpad van Lake Country.
Links, situatie voor:
Links, situatie na, Scratch-X handmatig:
Rechts, situatie voor:
Rechts, situatie na, Paint Cleaner handmatig:
Ik moet erbij vermelden dat het echt niet haalbaar is om met de hand je hele auto te doen en dit resultaat te halen. Tenminste, ik vind het mega intensief! Wil je handmatig starten dan ben je rustig 2 uur zoet op een achterklepje zoals hier getoond. En naarmate je bezig bent zal je het steeds zwaarder krijgen. Helaas is het onlosmakelijk verbonden met handwerk.
Ik werd overigens heel positief verrast door het resultaat, zeker op een Audilak was dit ver boven verwachting! Zowel handmatig als machinaal.
Eerst eens de verschillen machinaal naar voren brengen. Wat heb ik gebruikt:
- Meguiar's G220 op stand 5.
- Lake Country Groen, dat is een Light Polishing pad. (2x om te voorkomen dat ik producten ging mengen)
- Scratch-X
- Step 1 Paint Cleaner
Daarna handmatig:
- Lake Country Polishing Handpads
- Scratch-X
- Step 1 Paint Cleaner
Daarbij merk ik op dat de Paint Cleaner minder geschikt is om machinaal te verwerken.
Ik heb op beide kanten even lang met de machine gewerkt.
Linkerkant, na machinale behandeling en Scratch-X
Rechterkant, na machinale behandeling en Step 1 Paint Cleaner
Verschillen zonder tape:
Nieuwe testspot gemaakt voor het handmatige deel. Ik heb daarbij gebruik gemaakt van een witte polishing handpad van Lake Country.
Links, situatie voor:
Links, situatie na, Scratch-X handmatig:
Rechts, situatie voor:
Rechts, situatie na, Paint Cleaner handmatig:
Ik moet erbij vermelden dat het echt niet haalbaar is om met de hand je hele auto te doen en dit resultaat te halen. Tenminste, ik vind het mega intensief! Wil je handmatig starten dan ben je rustig 2 uur zoet op een achterklepje zoals hier getoond. En naarmate je bezig bent zal je het steeds zwaarder krijgen. Helaas is het onlosmakelijk verbonden met handwerk.
Ik werd overigens heel positief verrast door het resultaat, zeker op een Audilak was dit ver boven verwachting! Zowel handmatig als machinaal.