• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant onder Collinite 915

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Beste forumleden,

Ik gebruik als sealant tot nu toe de meguiar's NXT (1.0 versie) onder een wax en dat is tegenwoordig Collinite 915. Ik vind dit een mooie combo omdat NXT de krasjes enigzinds verbergt en het oppervlak is daarna mooi glad en dat werkt prettig bij het aanbrengen van de collnite.

Nu is de pot NXT op een zeer klein beetje op en zit ik met het volgende.

Gezien de duurzaamheid van de NXT (die is beperkt te noemen) vraag ik mij af wat nu de toegevoegde waarde nog is van de NXT als ik er een Collinite overheen zet. Die laatste is super duurzaam en daarvoor voegt de NXT niets toe. Hooguit het verbergen van swirls zou dan nog de toegevoegde waarde zijn. Maar daarvoor kan ik ook iets als Black hole gebruiken waar ik ook nog een fles van heb. Dan wordt het voortaan Black hole en dan 2 lagen Collnit 915 waarvan ik de glans ook nog eens prachtig vind om over de beading maar te zwijgen want die helemaal goddelijk en ik roem dan ook nog eens de vuilafstotendheid.

Dus de vraag is heeft het wel nut om onder de collinite 915 nog een sealant te gebruiken en welke zou dat dan moeten zijn? of gewoon maar vergeten en alleen een prewax cleaner/glaze gebruiken met eventueel filler erin? Overigens heeft mijn C4 picasso vrijwel geen swirls maar die is dan ook nog meet net 14 maanden oud en heeft duidelijk geen krasstraat gezien.

Ik hoor graag van jullie en hoop net als julie weer op beter weer want mijn handen jeuken......

GdV42
 
Hmmm, ik heb deze winter een laagje Jet Seal 109 gebruikt onder Collinite 845.
Eigenlijk gewoon om wat te proberen, maar om nou te zeggen dat dat echt had gemoeten, nou nee.
Eerlijk gezegd verwacht ik bij de Collinite's dat een extra laagje aanbrengen al meer dan genoeg is.
(maar als je wat wilt experimenteren: ga je gang)
 
Ik heb geen ervaring op dit gebied, maar wel al veel gelezen op het forum.

Als het vooral je bedoeling is om krasjes te maskeren, zou je dan geen glaze (Poorboys World Black Hole bv) gebruiken onder je wax?
(verbeter mij als ik fout ben)

Groeten
 
Hoevaak ga je je auto waxen of een Full Detail doen?
Stel dat je dat maar 2 keer per jaar doet, dan zou ik een sealant gebruiken.
Doe je het bijvoorbeeld 4 keer per jaar of meer dan zou ik een sealant achterwege laten.

Voor de winterperiode gebruik ik wel een sealant.
 
het KAN ..
of het echt nuttig is, is een 2e..

ik denk, dat een wax als 915 niet erg goed houdt op een laag sealant..

als je 915 over nxt heen zet, vraag ik me af, hoelang je laag 915 in takt blijft (gezien de nxt snel vervlogen is)

in dit geval, zou de combi blackhole & ex-p mooi zijn.
of white diamond & ex-p.

maar alles valt en staat indd, bij hoevaak jij opnieuw aan wilt brengen..

ene havanna, heb ik veel de combi : wolfgang sealant + 915 zien gebruiken..
dit moet haast wel een abnormale standtijd geven
 
Ik heb in september mijn auto gedaan:

-Monello Finale op zwart
-PB Blackhole
-Smartwax Sealant
-Collinite #915
-PB QW+

Elke keer als ik de auto was (Dodo BTBM) heb ik mijn oorspronkelijke beading en sheeting weer terug. Sinds september geen wax meer aangebracht alleen de QW+ afgewisseld met Dodo Red Mist.
Ik zou dus zeggen dat met een goede voor bereiding je de Collinite gewoon over een sealant (iig de Smartwax variant) heen kan zetten.

gr BB