• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant vraag! Hoe en wanneer weer aanbrengen?

AstraSport

Detailing rookie
1 mrt 2010
76
0
Hallo,

Vraagje.. als je denk dat je sealant aan t verdwijnen is , heb wel sealant getopt met carnauba, en houd dat bij met QD en afentoe bij waxen , dus kan je sealant verdwijnen eronder ? Zo ja , Wat doe je dan als volgt?...moet je dan weer van voor af aan beginnen om weer die sealant te kunnen aanbrengen? of is ontvetten ofzo gebnoeg om je wax eraf te halen?

Bedankt alvast voor eventuele reacties!
 
Je sealant kan niet "verdwijnen" er onder, je sealant is dan zelf aangetast of verdwenen, de laag er boven was dus al weg. Als dat gebeurd, gewoon opnieuw aanbrengen, je hoeft niet alles van voor af aan te doen. Ontvetten e.d. doe ik vrijwel nooit, met polijsten haal je alles al weg. En je kan gerust lagen over elkaar heen aanbrengen.
 
Ik had CG's Jetseal er een keer opgezet zonder de lak goed voor te bereiden.

De lak was dus wax- en sealant loos. Na het wassen en drogen, zonder kleien, zonder cleanen, Jetseal erop:
2 weken heeft het stand gehouden. :krak

Het advies hier en vele uitlachende smilies: "Voor een betere duurzaamheid: De lak cleanen en kleien voordat je een sealant erop zet."
 
Als beide lagen weg zijn, dan zou ik persoonlijk ook eerst de wagen met een paincleanertje aanvallen, dan weet je zeker dat het geheel wat schoner is en zal uiteindelijk de standtijd ook wel weer ten goede komen.
Glans zit 'm in de voorbereiding, dus als je die 'goed' doet dan heb je dubbel plezier van het eindresultaat.
 
Bedankt voor jullie reacties,

Ik snap dat je goede voorbereiding belangrijk is, daarom heb ik m nu ook eerst helemaal gepolijst en daarna in de PB black Hole gezet daarna sealant en daarna wax

Maar eigenlijk als ik eerst met de paint cleaner aan de gang ga dan moet ik alsnog de Black hole en de Sealant en de Wax opnieuw aanbrengen, hoevaak doen jullie dit proces weer opnieuw dan?

ps Het is niet zo dat ik het bovenstaande teveel werk of tijd vind nemen ofsow, als t moet gebeuren doe ik het graag , maar ik vraag me af hoevaak aangezien ik dus wel regelmaig een extra waxlaag erop breng.
 
jha das een optie , maar mijn auto is rood , en wil de verkleuring zo lang mogelijk tegenhouden zonder te hoeven polijsten zeg maar , had de auto met de hand gepoetst met meguiars 3 stappen plan en klei behandeling vooraf, maar toch komt er dan op sommige plekjes langs de randen weer verkleuring , dus heb ik de Dap500! gekocht met monello starters pakket en nu is t resultaat veel beter! , en dat wil ik dus zo lang mogenlijk behouden zonder weer met de Dap te hoeven polijsten. Vandaar wil ik de Sealant zo lang mogelijk behouden.
 
gewoon doen wat Stimpy al zegt, je sealant laag gewoon toppen met een nieuwe laag sealant en wax...!
ennuh, misschien werkt een chemische polish (bv. PB Professional Polish) ook wel een beetje tegen de verkleuring..?
 
ivo's zei:
gewoon doen wat Stimpy al zegt, je sealant laag gewoon toppen met een nieuwe laag sealant en wax...!
ennuh, misschien werkt een chemische polish (bv. PB Professional Polish) ook wel een beetje tegen de verkleuring..?
een polish die helpt tegen de verkleuring?
De kleur is nu goed met de spullen die ik heb gebruikt, ik weet niet of Poorboy's prof polish iets toevoegt tegen verkleuring.
 
ik ook niet, maar t is allicht te proberen...
miss dat iemand je het spul eens kan laten proberen (woont vast wel een forum-member in de buurt die je een likje kan laten proberen..?)
 
Ik denk om je kleur te krijgen ,dat je een polish gebruikt toch? en de kleur heb ik! ik denk dat het behouden van je kleur meer aan de sealant en wax ligt , correct me if im wrong!
 
Beide een beetje: selant + wax houden de invloeden van buiten gedeeltelijk tegen, maar daarna 'pimp' je de kleur en de glans juist weer op door het geheel te vertroetelen voor je 'm afsluit middels een sealent en / of wax
( tenminste, zo heb ik het tot op heden geïnterpreteerd )
 
Ik denk dat ik maar gewoon elk halfjaar ongeveer me auto de totale beurt geef en dan bedoel ik polishen, black hole , sealant en wax, en tot die tijd 1 keer per maand een nieuw laagje Carnaubawax.