• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant, wax of beide?

The Musicman

Detailing rookie
19 jul 2009
264
0
Ik gebruik Black hole van PB en heb me laten vertellen dat de wax die ik gebruik, Meguiars tech wax 2.0 niet samen gaan met blackhole.

Nu wilde ik Ex-P gaan bestellen en gebruiken van PB omdat dit elkaar niet "bijt"
Ex-P is uiteraard een Sealant en daarom de vraag:
Is het nog nodig om dan te waxen en welke wax is het beste voor het mooiste resultaat?

Wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt,

The Musicman
 
In principe hoef je niet te waxen na een sealant.
Ik doe het zelf wel, omdat je dan toch net wat meer bescherming krijgt.
Een andere reden zou kunnen zijn dat een carnauba wax een 'warmere' glans geeft. Voor mij niet echt een issue, voor anderen wellicht wel.

Ik weet niet of je heel veel verschil gaat zien tussen verschillende waxen. Probeer eens een Natty's of een leuke Dodo wax. Of M16 of een Collinite wax.
 
NXT bevat een cleanertje, deze zal de Black Hole (deels) verwijderen. Vandaar dat die 2 geen goede combinatie zijn. Ik zou gaan voor Natty's Blue of Dodo Purple Haze voor te toppen maar dat hoeft zeker niet.
 
Bedankt voor de reacties,

Ik ga maar een flesje ex-p en natty's bestellen en ook meteen ervaren of het inderdaad een "warmere" glans geeft.

Het is in ieder geval duidelijk dat ik de NXT maar even ga opmaken op de motor waar ik toch geen black hole gebruik.

Nogmaals bedankt,

The Musicman
 
Ik zou alleen bij een sealant als Deep Gloss Paint Sealant 24 uur wachten. Die moet echt goed zetten, daarom mag die ook 12 uur niet in contact komen met vocht.
 
Als ik het goed begrijp is die wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 alleen weggelegt voor mensen met een garage ?

Weet iemand hoelang de ex-p en de M21 blijven zitten in vergelijking met die van wolfgang. Die beweren dat het minimaal 6 maanden blijft zitten. :)
 
Dat ligt er maar net aan wanneer de dauw erop komt. Als je het 's middags rond 1 uur erop doet dan geloof ik niet dat het dan niet goed gehecht heeft.
Maar beter is het als je wel een droge overnachting kan regelen natuurlijk. Ik denk meer 6 maanden onder ideale omstandigheden.
Met een beetje slecht weer en pekel moet je het echt vaker aanbrengen. Maar het gaat zo makkelijk en vlot dat je om 3 maanden echt niet erg vind.
 
Je hebt natuurlijk best wel een punt als je het voor 13 : 00 uur aanbrengt het product genoeg tijd heeft om uit te harden.
Maar dan moet je volgens mij om 06 : 00 beginnen met een volledig 5 stappen plan. Andere optie zou zijn om de ene dag stap 1 t/m 4 te doen en een dag later de auto opnieuw wassen en daarna de wolfgang sealent aan te brengen.

Of heb je nog andere ideeën om op een goede manier dit product aan te brengen in de buiten lucht.

Ik zit namelijk heel erg te twijfelen tussen M21 en de wolfgang sealent. Maar met de wolfgang word het allemaal erg omslachtig.