• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Alhambra

Kurt88238

Detailing rookie
21 mei 2009
9
0
Hier mijn nieuwe project voor binnenkort wanneer ik terug wat meer tijd zal hebben na mijn opleiding tot treinbestuurder , op de 1 of andere manier zal toch ik wel tijd hebben ofwel ben ik over 2 weken geslaagd voor mijn eindexamens ofwel kan ik op zoek gaan naar nieuw werk.

Enfin het betreft de Seat Alhambra van mijn zus die het ideale proefkonijn zal zijn om mijn vaardigheden met de DAP wat te verbeteren. De lak is in zo een slechte staat dat verslechtering praktisch onmogelijk is , kijk en huiver :
Fotos28-12-2009030.jpg


Fotos28-12-2009029.jpg


Toch eventjes wat tijd vrijgemaakt om de motorkap eens met de DAP te lijf te gaan , na een testspot gekozen voor SSR2,5 op oranje en als nabehandeling SSR1 op wit ( oude versie SSR ) en als beschermlaagje Poorboys polish with Carnuba blue ( links ) en rechts california gold carnuba cleaner wax van Mothers en ik moet zeggen dat met de temperaturen ( 5° C ) van vorige week de Poorboys toch aangenamer werkt.

Genoeg droge stof nu tijd voor wat foto's :

Situatie voor :
Fotos28-12-2009028.jpg


Links gepolijst , rechts niet
Fotos28-12-2009035.jpg


En hou je vast de situatie na het aanbrengen van de poorboy's/mothers , mijn reactie was zus je hebt metaalkleurlak. Ah ja natuurlijk , maar de lak was in zo een slechte staat dat de metaaldeeltjes zo goed als onzichtbaar waren
Fotos28-12-2009042-1.jpg


En ter vergelijking nog eventjes de foto van voor :
Fotos28-12-2009028.jpg


Het enigste wat me nog stoort zijn de ingevreten insectenlijken / vogelstronten die heb ik nog niet heb kunnen corrigeren. Maar voor de rest toch verbazingwekkend wat je als beginner kunt bereiken met een DAP

Voor de rest zal ik aan dit beestje nog wel mijn plezier beleven.

Alvast bedankt voor het lezen
 
Wat zijn al die vegen en strepen op de lak? Heb je wel gekleid en gewassen voordat je ging polijsten? :|

succes nog met de wagen.
 
Dat is mijn probleem dus ook. Ik heb weliswaar gekleid ( Mothers klei ) en gewassen maar de vlekken en de strepen gingen er niet uit. Wat de vlekken en strepen zijn die je op foto's ziet na het polijsten dat is een mengeling , van vermoed ik ingebakken insecten , steenslag die door de lak is gegaan , opgedroogde lijm ! , enz... . Want het rare is bij het kleien kwam er niet zoveel af. Volgende keer als de temperaturen wat beter zijn mijn poorboy's klei eens boven halen en de bug squash , eens zien of dat de boel verbetert.

Als je nog andere eventuele tips hebt ze zijn altijd welkom , ik zal ze nodig hebben want dit wordt nog een hele uitdaging.