• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat exeo met CQuartz update: filmpje met beading

freakske

Detailing rookie
18 sep 2009
30
0
We hebben afgelopen week de wagen behandeld met C Quartz...Het product belooft een steenharde laag te leggen op de lak, zodat er minder kans ontstaat op steenslag en krassen.
We zijn eerst begonnen met een grondige wasbeurt:
DSC_0397.webp

DSC_0402.webp

Vervolgens grondig afgespoeld...Zoals je ziet is de beading nog goed:-)^
DSC_0421.webp

DSC_0409.webp

DSC_0429.webp

We hebben voor de zekerheid nog een wasbeurt met Iron X gedaan...Kwestie dat alle vuiltjes en andere zaken van de lak verwijderd werden.
DSC_0435-1.webp

DSC_0437.webp

Vooral op de velgen...:lol
DSC_0442.webp

Alles afgedroogd, en de wagen in de garage gezet...
We hebben eerst alle foutjes weggewerkt... Deze worden door het mirror-effect van de C Quartz nog extra opvallend.. Eerst alles afgeplakt:
DSC_0461.webp

En eerst nog met de DAP erover.
DSC_0464.webp

Alles afgewreven, en dan begonnen met de wagen te ontvetten met Isopropanol ( bijna pure alcohol ) We zagen ze behoorlijk vliegen...:-"
DSC_0467.webp

En dan met de C Quartz erover
DSC_0478.webp
Je ziet nauwelijks waar je bent geweest...Enorm goed kijken dus!
Na een uurtje curen alles terug afgewreven:
DSC_0485.webp

Seat Top!
DSC_0484.webp

We hebben nog een tweede laag gelegd op de motorkap en het dak, zodat die extra beschermd zijn...
Het resultaat mag er anders best wezen...Je krijgt een mooit wet-look mirror finish...
De ruiten hebben we behandeld met de autoglym glass polish
DSC_0487.webp

DSC_0488.webp
DSC_0498.webp

En dit is het eindresultaat:
DSC_0501.webp

8-) Die glimt lekker! :-)^ Wil dit product ook in de toekomst voor mijn RS gaan gebruiken, ben erg benieuwd naar de standtijd van dit product!

Mooi resultaat en mooie wagen....stond ook op mijn lijstje met kanshebbers toen ik aan het uitkijken was naar een andere wagen. :ja

Verdun je de IPA niet 1:1 met demi-water?

Alvast bedankt voor de fijne reacties! :)
Ben ook erg benieuwd naar de houdbaarheid van dit product...
@ Snitser: Ik heb de zwarte handschoenen van de plaatselijke autozaak...
Ja, de IPA hebben we verdund 1:1 met demi water...Maar het geurtje....en na een half uurtje: :party :party :party

Kon het toch niet laten de Iron X soapgel met de foamer te gebruiken: op de wagen zelf was er weinig te zien, maar na 5 min op een velg....:
DSC_0451.webp

ongeveer 75ml soapgel en 200ml warmwater
Het resultaat van de foamer kan je zien op de foto met commentaar " terug gewassen met de

Mooi hoor, ik raad je wel aan na een curetijd van 3 uur de auto te voorzien van een laagje Reload. zo wordt de C.Quartz laag rijden het uitharden ontlast en heb je de beste combinatie.

bedankt voor de reactie tim
ha dat mag al naar 3 uur die reload ik dacht dat je na 7 dagen pas mocht verder doen :o)

weet ik gelijk weer morgen wat te doen ( auto is nog niet uit de garage geweest met het slechte weer hier in belgie :| )

Resultaat is super geworden!:-)^ misschien wel iets voor in de toekomst ,^^

shitshitshit bedenk me net dat ik helemaal ben vergeten de soap gel te bestellen nu ik dit lees :'( moet nog maar een andere keer dan :-"

freakske zei:
ha dat mag al naar 3 uur die reload ik dacht dat je na 7 dagen pas mocht verder doen :o)

Dat dacht ik eerst ook, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, reload mag er vlot overheen en het blijkt dus dat de laag zonder problemen onder de Reload laag kan uitharden.

Top resultaat zeg, leuk om te zien dat de eerste detailers met Cquartz aan de slag zijn op t forum! Mooi verslag. :-)^

Dat ziet er echt super uit heren !

Met de CQuartz ben ik tot op heden nogal terughoudend geweest, niet op de laatste plaats door de pagina tellende gebruikershandleiding.
Zoals jullie het laten zien is het in de praktijk prima te doen en is het zeker een aanrader voor mijn volgende bedrijfswagen !