• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza 6L 2009

Gurtie_Gnoodle

Detailing rookie
16 aug 2024
3
15
Afgelopen weekend de auto van mijn zwager onder handen genomen.
Als dagelijkse auto heeft hij nog een seat ibiza 6L 1.6 16V uit 2009 in de kleur geel.
Behalve dat de auto verkleurd, staat deze constant onder bomen geparkeerd waardoor deze flink vervuild is.
Denk hierbij aan vogelpoep, hars vanuit de bomen, bladeren, etc.

In de 10 jaar dat hij de auto in bezit heeft, heeft hij deze vooral bij een washbox gewassen met de borstels en shampoo's van daar.
Maar nu wilde hij toch dat de auto eens goed onder handen werd genomen.

Op zaterdag ochtend 08:00 werd de auto zo afgeleverd:
-Groene schampplek van een andere auto
-Vol met bladeren en vogel poep.
WhatsApp Image 2024-10-05 at 15.23.47 (3).jpeg
WhatsApp Image 2024-10-05 at 15.23.47 (4).jpeg


Wat ik onder andere gedaan heb, want hij wilde hem 1 staps gepolijst hebben
-De gehele auto leeg geruimd van binnen en buiten (blaadjes, takjes, uit de parafan bak gehaald, etc).
-De auto ingespoten met bug/tar remover, de wielen ingespoten met velgreiniger.
-De auto voorzien van een fikse laag snowfoam (Monello)
-Daarna de auto afgespoten en deze uitgebreid met de hand gewassen, ook alle sponningen en de velgen.
-Daarna weer een laag snowfoam op de auto en deze bewerkt met Klei
-Auto afgespoten en gedroogd en af gaan plakken van alle kunstofdelen
-De gehele auto 1 staps gepolijs met:
DAP900 (oud model) + Oranje Hexa Pad van Chemical Guys, Chemical Guys V34 Compound
-De auto daarna afgenomen met IPA en voorzien van een Sealant (Chemical Guys Jet Seal)
-Daarna de auto weer natgemaakt en nog voor zien van een laag wetcoat.

De binnekant is volledig uitgestofzuigd, daarna met de extractor de stoelen en achterbank diep gereinigd.
Alle internieurdelen behandeld met de Monello Matte Opaco en de ramen schoon gemaakt van binnen met Meguairs Ultimate Glass Cleaner (1:10 verdund).

Met dit als eindresultaat:
-De groene schadeplek is verdwenen, de auto ziet er van binnen en buiten weer netjes uit op enkele diepe krassen en blanke lak die los laat.
Maar mijn zwager was tevreden en persoonlijk ben ik over de buitenkant ook tevreden.

Het interieur nog niet helemaal. Ik ben nu niet door gegaan tot er alleen nog maar schoon water uit de stoelen kwam.
Hebben mensen nog tips hoe ze dit doen of is het wel gewoon door gaan tot de extractor schoonwater er uit zuigt?

Hierbij enkele after shots:
WhatsApp Image 2024-10-05 at 15.23.46 (1).jpeg
WhatsApp Image 2024-10-05 at 15.23.47.jpeg

WhatsApp Image 2024-10-05 at 15.23.46.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Het is duidelijk eventjes stevig werken geweest. Maar het resultaat is er dan ook zondermeer naar; a job well done. Jij, maar vooral je zwager, mag heel trots zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een flinke klus geweest zeg, hij staat er weer strak blinkend bij met dit mooie resultaat.