• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza; beest en beauty?

Nou geel + Inizio haalt niks uit op de koplampen, zelfs na 3x is de lamp nog even dof als de onbewerkte lamp. Kras en steenslag nog gewoon aanwezig. Heb ze daarom maar in de EX-P gezet, vanavond even terug monteren en maar snel wetsandspul bestellen.

Ook zitten de glazen helemaal vastgekit zodat de lenzen niet losgenomen kunnen worden. Iemand een tip om die kit los te krijgen??
 
Zo, die velgen hebben goed geleden!! En ik denk dat als je hier een polijstmachine overheen trekt hij binnen een dag weer spatzuiver is.
 
Die koplampen en slechte lak is een doorn in het hoog idd maar met een dagje DAP'pen wel op te lossen.

Waar ik me als eerste op zou focussen is het herstellen van de steenslag. Voordat het echt gaat rotten...

8549871416_3c6abd4961_b.webp
 
Camiel;319306 zei:
Henk kon vanmiddag toch niet, dus dat word volgende week ;) Maar van wie kan ik zeggen dat hij de groeten moet hebben? Haha :-b

Als je Cordoba (mijn nickname) of Gert noemt weet ie het wel, als je een Fabia combi met Audi-velgen noemt weet ie het zeker.
 
8560684152_90945427dd_b.webp



Hmm, waarom zou de ene xenonlamp toch beter werken dan de ander :-b


Alles weer teruggemonteerd, nu weet ik in ieder geval hoe eea zit. De volgende keer ga ik inderdaad met de lamp even in de oven, dan met een scherp mesje proberen de kitranden los te snijden, het glas van de lamp te scheiden en de lens schoon te maken. Lens is aan de binnenkant bijzonder smerig namelijk, even met 3 aan elkaar getapede wattenstaafjes geprobeerd schoon te maken maar ik kwam maar op 1 plekje, dat plekje was dan ook duidelijk schoner dan de rest van de lens.

Ik denk dat met het vervangen van de pit, openen van de lamp, reinigen van de lens en wetsanden van het glas de lamp weer als nieuw is :jippie


jjonkie;319356 zei:
Die koplampen en slechte lak is een doorn in het hoog idd maar met een dagje DAP'pen wel op te lossen.

Waar ik me als eerste op zou focussen is het herstellen van de steenslag. Voordat het echt gaat rotten...

http://farm9.staticflickr.com/8384/8549871416_3c6abd4961_b.jpg


Nou de lak kan inderdaad altijd nog, de lampen vind ik nu wel echt het belangrijkst want ik wil meer zien dan kaarslicht ;) Steenslag is inderdaad het volgende, maar wil daarvoor eerst de lak wel gaaf hebben zodat ik kan zien waar ik precies moet zijn en wat er weggepolijst kan worden.



Enniewee, het leer heeft dus ook wel een beurtje nodig:

8557263111_f075417fec_b.webp


8557262537_4b07a3b402_b.webp
 
Mooie auto met voldoende uitdaging lijkt me. Volgens mij moet je er nog lang plezier van kunnen hebben als ie weer helemaal netjes is. De TDI blokken uit die tijd zijn nagenoeg onverslijtbaar! Kleine tip voor onderhoud; ik hoor veel goede verhalen over VAGtechniek in de buurt van Eindhoven.
 
VAGtechniek was inderdaad het bedrijf waarbij ik de chip wilde laten doen en de EGR dichtzetten en evt een motorsteun bestellen/laten vervangen. Veel goede ervaringen over gehoord en volgens mij ook lang niet zo duur als de dealer, als je kijkt naar hun prijzen voor bijv distributie of een koppeling vervangen.

Voor de rest, het blok zou inderdaad als het goed is nog lang mee moeten gaan :-b Zoals het er nu uit ziet is de motor nog in topconditie, immers hij hoeft maar een seconde voor te gloeien, start bij de eerste omwenteling en heeft nog geen tel overgeslagen. En voor de rest, wat ik eerder schreef, eea aan slijtagedelen is al vervangen en hij rookt helemaal niet.
 
Vervuilde lamp aan de binnenkant (lens dus) kan wel eens materiaal zijn dat verdampt is uit de kapotte Xenon en neergeslagen op de lens. Dat kan dus gewoon metaal zijn, en is dus echt een mega uitdaging.
 
Dat zou goed kunnen, het is namelijk aan beide kanten en de kant van de intacte xenonlamp daar lag een berg glas in van een vorige lamp. Maar ik kreeg er dus wel zonder al te veel moeite en druk verbetering in (immers, een aan elkaar getaped wattenstaafje is niet echt het meest stevige ding ooit), ik verwacht dan dat zodra ik erbij kan er met een doekje en wat APC zeker veel resultaat te behalen is.
 
Leuke auto zo'n Ibi, heb de mijne een maand of 4 ingeruild.

Chippen die hap, de ASZ is een van de beste motoren die VW ooit gemaakt heeft denk ik, de koppeling is bij deze auto's de boosdoener maar die is reeds vervangen lees ik dus kan helemaal geen kwaad.
Deze velgen zijn denk ik de slechtste ooit gemaakt voor seat, ik heb er 12 velgen van in bezit gehad en de beste 4 gehouden maar die waren eigenlijk alleen goed voor de winterbandjes.

Heb trouwens nog een mooie set voorremmen te koop voor onder je Ibi, gaat remmen als een bezetene ;-)
 
Leuke ibiza, flinke uitdaging, maar zeker een leuk project.

Koplampen moet je zeker wetsanden, steenslag polijst je niet zomaar ff weg, daar moet flink wat materiaal voor verwijderd worden.
 
Daar ben ik nu ook achter :-b



@Signo: 14 inch niet te ielig onder de auto? Foto'tje?

@Michel: ik rij meestal niet zo hard, als ik nog 'ns de Ring op ga zal ik het onthouden :-d
 
Passen die 14inch velgen wel over de remmerij van de vooras?

Heb trouwens ook een keer mijn koplampen vol aanslag gehad nadat ik ze omgebouwd had naar xenon met projectors.
Waarschijnlijk zijn de bijgeleverde xenonlampen niet van een hele grote kwaliteit en die hebben een soort aanslag afgegeven.
 
Net even gekeken en past inderdaad net een vinger tussen de klauw en de velg. Kleiner dan 16" gaat dan idd niet passen