• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza E Ecomotive

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Afgelopen vrijdag was het de beurt aan een gloednieuwe Seat Ibiza.Wagen werdt begin van de avond afgeleverdt.

Dus meteen aan de slag en wat foto`s vooraf :

DSCN5342.webp

DSCN5344.webp

DSCN5346.webp

Als eerst de Iron-X erop losgelaten :

DSCN5359.webp

DSCN5360.webp

Hierna de wagen met ruim veel water afgespoten.En de trims en banden met PBW APC met Meg SD megsel schoongemaakt :

DSCN5364.webp

Hierna de wagen gewassen met de PBW SS&S.

Wagen gedroogd en binnen gezet voor een rondje wagen :

DSCN5366.webp

DSCN5377.webp

DSCN5382.webp

Wat vergrotingen :

DSCN5394.webp

DSCN5400.webp

En hierna een rondje met de lakdiktemeter :

DSCN5413.webp

DSCN5414.webp

En meteen de wagen afgeplakt :

DSCN5429.webp

DSCN5430.webp

En meteen aan de gangs gegaan. Uitgekomen op Dap met gele pad en Inizio.( alleen op linkerachterscherm ) vervolgd door witte pad met Mezzo en Finale op zwart.
Na het polijsten de wagen afgenomen met een IPA.Even op adem laten komen en vervolgens de Black Hole en de EX-P van Poorboys erop gedaan.

Alle trims en banden in de Perl van Carpro.Ramen met de Glascleaner van Megs.

En dan de na foto`s :

DSCN5432.webp

DSCN5434.webp

DSCN5437.webp

DSCN5446.webp

DSCN5447.webp

DSCN5450.webp

DSCN5452.webp

DSCN5454.webp

DSCN5460.webp

Die ziet er prachtig uit , zoals we van jou gewend zijn .
Trouwens , precies ook een mooie omgeving waar jij woont .

Helaas woon ik daar niet , was het maar zo`n feest.Dan ha dik het wel geweten:jippie .

Normaal maak ik de foto`s achter op het erf , maar daar was het erg druk afgelopen dagen:weetniet

Meen je dat nu echt dat dat een gloednieuwe auto is? En dan zoveel lakfouten? Dat is nog niet effe schandalig!

Voor de rest heb je dat goed gedaan :cool

Daar zit weer glans in.

Zou trouwens wel een keer die lakdiktemeter laten checken met een andere erbij.
Bij Carclean een paar Ibi's gehad maar zo dan als 70 micron hadden we nog niet gezien.
Vraag me af of dat wel klopt.

Dibbuz zei:
Daar zit weer glans in.

Zou trouwens wel een keer die lakdiktemeter laten checken met een andere erbij.
Bij Carclean.com een paar Ibi's gehad maar zo dan als 70 micron hadden we nog niet gezien.
Vraag me af of dat wel klopt.

Ik heb volgens mij dezelfde, en regelmatig calibreren is wel gewenst ja.
Voldoet verder prima, alleen calibreren moet je ff goed de tijd voor nemen.
Sowieso voor ieder gebruik ff nulstand checken, en ff 1 keer meten of hij de waarde van de plastic testplaat ook binnen de tolerantie meet.

Ben wel benieuwd waar hij dan zo dun was Iwan. Onderaan een deur ofzo?

Resultaat is overigens weer netjes!:-)^

Deze was onderaan een portier.

En inderdaad elke keer voor gebruik wordt die gecalibreert.En tijdens controleer ik hem ook een keer met de plaatjes;)

Zie en lees ik nu goed dat jij de Iron-X op een vuile auto aanbrengt en daarna pas de auto afspoeld ?

Mijn inziens zou het logischer zijn om de auto eerst te wassen, dan af te spoelen, dan de Iron-X en daarna nogmaals af te spoelen zodat de Iron-X op een wat schonere lak zijn werk veel beter kan doen.
Ben benieuwd naar je beweegreden hiervoor.

Glans is inderdaad wel weer terug op de Ibiza !

Klopt.

Na een tip het een keer zo geprobeert.En werkt goed.na het wassen ook een keer geprobeerdt maar kwam niks meer vanf.

Als er na het wassen niets meer vanaf komt met Iron-X, dan heb je die toch niet nodig? :weetniet Iron-X is meer voor de vastzittende ijzerdeeltjes die je niet met normaal wassen weg krijgt.

@ Stimpy ,

Iron-x voor het wassen gebruikt.Wagen sloeg paars uit. ( wagen zit onder de spoorslag )Hierna gewassen en nog een keer ( om te kijken of het werkte vooor ) met Iron-X.

Dat het voor het wassen is gebeurd is mezelf aangeraden door iemand van CC;)