Hallo cardetailers!
Vanmorgen vroeg ben ik aan de Inca begonnen. Vd week de nodige spulletjes binnen gekregen die ik nog miste.
Om 08:00 begonnen om de auto met HD af te spuiten en de velgen en doppen te reinigen met non ferro. De auto heb ik helemaal ingespoten met insect spray van autoglym, geen idee of dit iets toevoegde.
Eenmaal weer terug bij de garage de hele auto ingespoten met non ferro, en die reageerde goed op alle vliegroest (zat echt heel veel op)
Na ongv 10 minuten heb ik de auto gewassen met een oude mitt en 2x 20l emmers met lavare. Even snel gedroogd met de gyeon doek.
Hele mooie beading.
De auto begon er al aardig schoon uit te zien, toch maar even de klei erbij gepakt: monello dolce verde icm spray & wipe van poorboys 1:1 verdund met kraanwater. En dat was geen overbodige luxe, ruim 2.5u bezig geweest. Sommige delen heb ik 3x behandelt voordat de klei schoon bleef.
Hierna de auto nogmaals goed gedroogd, de kiertjes ook met perslucht.
Tijd om hem in te pakken, het ziet er niet zo mooi uit, maar functioneel is het wel. Ik heb een hekel aan wit uitgeslaagde bumpers, dus ik wil dat zoveel mogelijk vermijden.
Na dit, was ik al serieus wat uurtjes verder, en het energiepeil was niet meer zo hoog. Toch nog redelijk wat kunnen polijsten.
Ten eerste, is het een ROT kleur om te polijsten, je ziet niet waar je gebleven bent. Ten tweede zie je bijna de defecten niet en als klap op de vuurpeil is het een unilak dus ik snap nu goed wat 'stickypaint' betekent.
Scholl S3 werd zelfs op een gegeven moment een soort gauwgom, over gegaan op rupes compound op de scholl oranje pad. Dit blijkt de ideale combo op de rotary! De mini gebruikt voor de kleinere delen.
Vanmorgen vroeg ben ik aan de Inca begonnen. Vd week de nodige spulletjes binnen gekregen die ik nog miste.
Om 08:00 begonnen om de auto met HD af te spuiten en de velgen en doppen te reinigen met non ferro. De auto heb ik helemaal ingespoten met insect spray van autoglym, geen idee of dit iets toevoegde.
Eenmaal weer terug bij de garage de hele auto ingespoten met non ferro, en die reageerde goed op alle vliegroest (zat echt heel veel op)
Na ongv 10 minuten heb ik de auto gewassen met een oude mitt en 2x 20l emmers met lavare. Even snel gedroogd met de gyeon doek.
Hele mooie beading.
De auto begon er al aardig schoon uit te zien, toch maar even de klei erbij gepakt: monello dolce verde icm spray & wipe van poorboys 1:1 verdund met kraanwater. En dat was geen overbodige luxe, ruim 2.5u bezig geweest. Sommige delen heb ik 3x behandelt voordat de klei schoon bleef.
Hierna de auto nogmaals goed gedroogd, de kiertjes ook met perslucht.
Tijd om hem in te pakken, het ziet er niet zo mooi uit, maar functioneel is het wel. Ik heb een hekel aan wit uitgeslaagde bumpers, dus ik wil dat zoveel mogelijk vermijden.
Na dit, was ik al serieus wat uurtjes verder, en het energiepeil was niet meer zo hoog. Toch nog redelijk wat kunnen polijsten.
Ten eerste, is het een ROT kleur om te polijsten, je ziet niet waar je gebleven bent. Ten tweede zie je bijna de defecten niet en als klap op de vuurpeil is het een unilak dus ik snap nu goed wat 'stickypaint' betekent.
Scholl S3 werd zelfs op een gegeven moment een soort gauwgom, over gegaan op rupes compound op de scholl oranje pad. Dit blijkt de ideale combo op de rotary! De mini gebruikt voor de kleinere delen.