• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Shampoo mixen en nog een ander vraag.

Jeffreyvdt

Detailing rookie
1 jun 2014
62
0
Even een vraag aan de experts,

Ik heb weleens verhalen gehoord dat sommige mensen 2 shampoo's van verschillende merken in een was emmer of maatbekertje doen.
Nu dacht ik bij mijzelf dat dat niet goed is maar misschien dat ik het mis heb.

Ook hoorden ik van iemand die een auto had gedaan met grijs/verweerde stoot strips dat de volgende dag de strips weer grijs/verweerd waren.
Hij had een lag van Autofinesse revive erop gedaan en daarover een lag van Meguiars Ultimate Protectant en toen waren de strips weer zwart maar de volgende dag niet meer.
Daarbij zei hij wel dat het geregend had en dat hij het gedaan heb volgens de gebruiksaanwijzingen maar vind ook dat hij van de Autofinesse rare zwarte vlekken blijft zien als hij het na 20 min afneemt.
Graag hoor ik van jullie.

Als iemand een goede reden weet waarom twee verschillende shampoos in één emmer te gebruiken, dan hoor ik het graag. Ik kan er namelijk geen bedenken...

Lijkt mij een broodje aap verhaal. Dan zou je een tekort koming van 1 shampoo opvangen met de toevoegingen van de andere. Oftewel het product deugt niet.

Vergeet je niet voor het aanbrengen van je revive goed te schudden? Als je dat niet doet krijg je inderdaad vlekken. Ooit een keer vergeten paar jaar geleden en ik schrok me rot.

Verweerd materiaal is in feite geheel uitgedroogd. Als dat allang geleden is gestart,dan duurt het soms een aantal malen verwerking alvorens de oorspronkelijke donkere kleur terug is.
Uiteindelijk komt het goed. Daarnaast heeft (hevige) regen op recent ingesmeerd oppervlakte wel eens de neiging om "te gaan lopen". Het moet dus wel de kans krijgen om in te trekken.
Is dat nog niet geheel het geval, dan loopt de nog boven op het materiaal aanwezige middel er gewoon af. Strepen op de onderliggende lak is dan het resultaat.
Het verhaal over gebruik van twee verschillende wasmiddelen is volgens mij volledige onzin.

Mensen bedankt voor de reacties. En is dat verhaal van die shampoo ook gewoon onzin. Hoe behandel jullie trouwens bumpers die zowel niet als wel meegespoten zijn. Ik had een keer op spiegels die verweerd waren dat er ook soort van vlekken opzaten en ik met Poorboys World - Trim restorer erop gedaan en na een tijdje kwamen die vlekken er gewoon weer door heen en was het op een gegeven moment gewoon weer grijs.

Gespoten bumpers behandel ik hetzelfde als de lak van een wagen, met als enige uitzondering dat ik een aparte testspot maak voor de bumper te behandelen. De bumper is van een zachter materiaal dan de delen met een metalen ondergrond. Ongespoten bumpers, HD reiniger, foamen, evt bug remover (geen apc). Na opdrogen gebruik "back to black" https://www.youtube.com/watch?v=yI9yvG-ggDU&feature=youtu.be Of lijnolie zoals in mijn reply hierboven staat.

Het feit dat de verweerde laag weer terug komt is niet zo vreemd. De uitdroging van het oppervlak is geleidelijk ontstaan en je krijgt niet in een keer het weer goed.
Je zal het smeren met de middel meerdere keren moeten herhalen, net zolang tot het materiaal weer verzadigd is.
De donkere kleur is dan weer hersteld en zo af en toe na een wasbeurt smeer je er weer even overheen en het blijft goed en is waterafstotend geworden.
Er zijn meerdere middelen beschikbaar en het is een kwestie van smaak welke het beste bij je past.
Succes ermee.

@ Hisense Wat bedoel jij precies met testspot en wat moet ik daarbij denken. En dus geen APC wat ik wel gebruikten maar bug remover van welk merk dan. Om het dan zwart te houden dacht ik zelf aan Gyeon trim te gebruiken inplaats van Meguiars dash&trim restorer of Autofinesse revive of Poorboys world trim restorer die ik in mijn collectie heb. Of anders dat merk gebruiken wat jij zegt. @ Kanjer 100 Maar als ik nou een auto van iemand heb die ik minder dan een paar uur kan behandelen zou ik dan meerdere lagen op die bumpers moeten doen en dan met droog tijd er tussen of is er dan een ander manier voor. Beiden bedankt voor jullie reacties alvast.