• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Shampoo op, welke?!

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Hallo mede-forumers,

waarschijnlijk is een topic met deze titel zo'n 100x aangemaakt inmiddels. De zoekfunctie al gebruikt, tevens een hoop topics doorgespit. Desondanks kan ik het antwoord op mijn vraag niet vinden..

Zoals de titel al doet vermoeden; welke shampoo is fijn? Ik heb een redelijke collectie Meguiars (lees; alles..) Ik gebruikte de Goldclass autoshampoo, nu ben ik benieuwd of het een verschil maakt een andere shampoo te gebruiken i.c.m. de Goldclass Liquid Wax. Ik las namelijk her en der dat de Goldclass shampoo de wax weer "aanvult" zodat de waslaag niet te snel verdwijnt. Blijft dit principe van toepassing in werking met een shampoo van een ander merk? Kan ik beter gaan voor een fles Meg's Goldclass totdat de wax op is?

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden?!!

Met vriendelijke groet.

Born to be Mild...

Mits de juiste dosering wordt gebruikt de beste / minst slechte shampoo voor je waxlaag!
Ongeacht welke waxlaag je hebt aangebracht.

Door de kleine hoeveelheid die je nodig hebt is het erg zuinig, je doet tijden met een flesje!

Ik zeg, DOEN!

Ben met dezelfde combi zoals jij begonnen en nadat men gold class shampoo opwas een flesje dodo born to be mild gekocht. De gold class is al geen slechte shampoo want het verschil met de dodo is klein. Alhoewel ik hem veel prettiger werken vind en veel beter ruiken. Washmit gaat net iets vlotter over de lak ook.
En ik wist niet dat gold class toegevoegde waarde had. Dan kan je mss eens kijken naar souer power van dodo. Deze zou glansversterkers hebben. En je waxlaagje blijft indien je de mengverhouding respecteerd lekker zitten met beide shampoos. Veel succes

Lees onderstaand topic eens door en trek je conclusie :-"

Wat is je favoriete shampoo?

Maar kies wat je zelf het fijnst vind werken, ga niet af op de mening van een ander.
De ene vindt product X goed werken en de ander vind het helemaal niets.

Bedankt allemaal voor de snelle reacties!!:-)^
Ik heb geen ervaring met andere shampoos vandaar dat ik vraag naar het idee van een ander. Met de gedachte dat iemand mij iets kan adviseren. Uit het topic blijkt wel dat de meeste mensen goed te spreken zijn over de 'Born to be Mild' van Dodo. De juiste verhouding aanhouden lijkt mij niet zo'n probleem. Ik ga er van uit dat het de waxlaag niet aantast (mits goed gebruikt). Dan kun je wel raden wat ik ga bestellen, het word de eerste! :-p

Wat mij betreft mag het topic op slot.

@ PAtrick:

Das altijd een mooi advies natuurlijk, maar hoe kun je af gaan op wat je zelf goed/fijn vindt werken, als je (in dit geval) de shampoo nog moet gaan aanschaffen? :-"
Ter ondersteunig van de aanschaf zijn ervaringen van anderen wel zo fijn....

meuh

+1

Helemaal mee eens.

Gewoon de producten die je wat lijken uitproberen.

zelf begonnen met Gold Class en NXT shampoo maar
ben inmiddels een fervent gebruiker van Born to be mild.

Autobathe van Wolfgang wil ik ook nog wel eens proberen.

nou zou ik nog kunnen zeggen dat de shampoo van autoglym een zeer fijne shampoo
is, maar dat doe ik lekker niet....

oooops i did it again..

Tis maar net wat je wil.
Ikzelf heb btbm en autobathe, allebei erg fijne shampo's welke lekker ruiken en gebruik een sonax shampo als ik me auto ga behandelen.
Er zijn nu 2 nieuwe dodo shampo's onderweg. De sour power speciaal voor de winter en de nieuwe "budget" variant om te proberen of het misschien wel de btbm kan vervangen:-"

- Dodo Juice - Born to be Mild, voor de dagelijkse washes
- Dodo Juice - SourPower, voor wat extra's omdat het een wash en wax is
- Valet Pro - Poseidon's Carnauba Wash, heerlijke shampoo voor de velgen en lak. Deze gebruik ik voornamelijk in de winter op de lak en velgen het hele jaar door.

Ik heb meerdere shampoo´s gebruikt zoals... gold class, nxt, btbm, sour power, pb sss, autobathe, glossworkz en ze waren allemaal fijn.

Ik kan hierin weinig verschillen in vinden. De verschillen zijn wat mij betreft de doseringen, kleur, geur en de reinigende eigenschappen m.i.
Maar ja, hoeveel zou het nou echt uitmaken welke kwaliteit shampoo je gebruikt?

Ik was net zo graag met een nxt shampoo als met btbm.

Als je de verzendkosten betaald wil ik je best wel een sample van de glossworkz en pb shampoo toesturen,misschien dat je er wat aan hebt;)

@Tamer, die lijst die je aanhaald heb ik ook gebruikt op de Glossworkz na.

Ik kan zeggen dat ik tussen bijvoorbeeld de NXT en BTBM duidelijk verschil qua gladheid voel. De washmit glijd makkelijker over de lak met BTBM dan met de NXT wash.

@Skybump, dat kan kloppen wat jij zegt en ik deel die mening ook wel.

Maar is het ook niet afhankelijk van de auto die je wast? Ik heb wel is een auto gewassen waar de btbm ook iets stroever aanvoelde.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat er weinig verschillen zitten in de shampoo's.

Volgens mij heb jij het over de situatie na het wassen, dus hoe de lak dan na het wassen/drogen aanvoelt. Ik heb het over tijdens het wassen, dat de washmit door BTBM met minder frictie over de lak glijdt.

Het is inderdaad afhankelijk van verschillende factoren, de situatie na het wassen. Dat kan afhankelijk zijn van de toevoegingen van de shampoo. De kwaliteit van de waxlaag die nog op de lak zit kan ook van invloed zijn.

Nee, ik bedoelde eigenlijk gewoon tijdens het wassen, maar ik deelde ook jouw mening die jij eerder aangaf w.b de nxt en btbm.

Ik bedoel er is een verschil, maar hoe groot is deze, in mijn optiek niet veel. Mijn mening ;)

Het is niet zo dat de shampoo's slecht zijn, er zijn gewoon subtiele verschillen die de 1 prettiger maken dan de ander. Daarom is het ook persoonlijk welke shampoo je lekker vind werken of niet.

Dus wat dat betreft ben ik het ook wel eens :)

Ikzelf sta ook open voor een andere shampoo dan de NXT. Maar telkens als ik de beschrijving lees van andere shampoos vind ik niet dat ene zinnetje uit de beschijving van de NXT shampoo van de Meguiars.

"De nieuw ontwikkelde wasverzachter helpt zelfs de kalk in het water te verminderen om een vlekvrije afwerking te geven."

Vandaar dat ik bij de NXT blijf, indien iemand toch een andere weet die ook die eigenschap heeft, laat maar weten ...

Volgens mij bezitten de betere shampoo's allemaal deze eigenschap. En dan bedoel ik alle shampoo's van Meg, DJ, Mothers etc etc. Denk dat de goedkopere shampoo's die je bij bv de halfords koopt, deze eigenschap niet hebben.
Verder sluit ik me bij de vorige sprekers aan. Net zoals zoveel dingen, is het puur een kwestie van persoonlijke criteria. De een vind het belangrijker hoe een shampoo ruikt, de ander vind het belangrijker hoe soepel de mitt met een bepaalde shampoo over de lak glijdt en een ander kijkt eerst naar het prijskaartje etc etc.
Heb nu 3 verschillende shampoo's geprobeerd: meg's nxt, meg's wash and wax en de dj btbm. De wash and wax vind ik echt niks vanwege a) de geur en b) de schuim die minder is. Maar alle drie de shampoo's maken naar mijn idee wel even goed schoon.