• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Shining Monkey producten (tevreden)

A110

Detailing rookie
20 jul 2008
169
17
Tevreden en (nog) niet tevreden.

Ik zal het even uitleggen. De polish werkt perfect met een exenter. Maar het andere spul werkt goed maar ben niet tevreden over het uitpoetsen. Er staat op de verpakking easy on easy off maar dat easy off valt dus tot nu toe tegen.

Mijn eigen auto moet ik ook nog doen dan zal ik het nog een keer beoordelen.

Ik had niet alle uitpoetsdoeken gewassen dus die zaten nog vol van 2 andere auto's dus ik denk dat het daarom niet lekker uitpoetste. Ik heb ze nu maar even gewassen.

Of ik doe nog iets verkeerd's maar zou niet weten wat.
Ik weet namelijk niet hoelang ik het spul erop moet laten zitten voordat ik het kan uitpoetsen? Staat niet echt beschreven op de verpakking. Dus als iemand een idee heeft graag.

Verder bevalt mij het goed maar heb geen vergelijkings producten dus kan er niet echt veel over vertellen.


Hierboven had ik ervaren bij de Peugeot. Vandaag de Renault gedaan en ben eigenlijk helemaal omgedraaid. Geweldig spul, maar heb natuurlijk geen vergelijking met ander materiaal.

Ik denk zelf dat het komt omdat de Peugeot nog geen metallic lak heeft en de Renault wel.

De Renault had lichte swirl's bijna niet te zien alleen als de zon erop staat. Ook niet op de foto te krijgen helaas, heb het nog wel geprobeerd.
Maar de swirl's zijn helemaal weg.

Moet even melden dat ik nog niet echt een goede pad voor mijn exenter hebt dus moest het doen met de pad's die ik nog had liggen.

Het polijsten ging goed, smeert makkelijk uit met de exenter en er blijft nagenoeg niks achter. Wat achter blijft haal je heel makkelijk met een doek weg.

De hand-glaze is wat stugger maar laat zich ook goed uitsmeren en uitpoetsen met de exenter. Met de hand zal is het inderdaad moeilijker van de lak te krijgen.

De wax moet je gewoon licht aanbrengen en ongeveer een kwartier laten zitten en die poets je er zo vanaf dus easy on easy off.

Dus ben er tevreden over.
Zal als dit op is wel wat ander's gaan bestellen dan pas kan een goed vergelijk maken. Maar zover is het nog niet.

Hopelijk hebben jullie wat aan dit verhaaltje.
Heb je nog vragen dan kan je ze altijd stellen.

Gr. Jeroen
 
Jeroen,

met "het spul" verwijs je denk ik naar je wax mag ik aannemen? Ben je er zeker van dat je het op de juiste methode hebt aangebracht? vooral niet teveel maar echt een flinterdun laagje? Niet in de volle zon? Temperatuur van de lak ook niet te warm?
Het zijn misschien kleine lullige dingetjes die in dit geval bijzonder vervelend kunnen zijn in de verwerking ervan.
 
Moest even zoeken naar "het spul" maar daar bedoelde ik inderdaad de wax en de hand glaze mee.

Maar dat was bij de Peugeot het geval maar vandaag bij mijn Renault heb ik geen problemen ondervonden.

Dat probeerde ik te vertellen met het onderste verhaal.
Vandaar deze review.

Dus mijn mening heb ik omgegooid en ben tevreden over de shining monkey producten.

Jeroen