• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Short gun voor Karcher K4 of niet?

mysticwizard

Detailing addict
30 nov 2021
45
60
Ik was mijn auto al jaren rekening houdende met enkele basistips , nl.:
2 emmer methode, kwalitatieve shampoo en handschoenen, drogen met quick detailer en microvezeldoek. Elke 2 jaar polijsten, waxen etc.
Sinds kort heb ik er ook een mjjc foam gun pro erbij in combinatie met mijn karcherK4. Voor het afspuiten gebruik ik de standaard meegeleverde lans.
Door wat meer in te lezen over hogedrukpistolen ben ik de short handguns met 40graden nozzle tegengekomen, dit zou beter zijn.
Ik stel me echter de vraag in hoeverre dit nu echt een must is rekening houdende met alles waar ik nu al rekening mee houd. Wat is jullie mening?

Ik heb me zelf eigenlijk nog nooit echt het standaard lang pistool.

Laatst bewerkt:
Standaard is prima. al heb je met de korte vaak wat meer bewegingsruimte.
Kort ligt wat makkelijker in de hand. zeker als de auto langs een muur staat.

Ik heb een ruime oprit dus de lengte van de lans is geen issue. Naar kwaliteit/veiligheid lak is het ook geen “must have” zeg maar? Ik probeer steeds zo’n 40cm afstand te houden.

Je spuit je lak (als die niet beschadigd is) niet zomaar stuk.
Als dat zou spelen is de lengte van de lans niet het probleem, maar de afstand en de druk.

Niet per ongeluk de vuilfrees gebruiken ;-)

Ik vind de korte lans wel praktisch, bijvoorbeeld bij de wielkasten schoonspuiten omdat hij wat handzamer is; verder zal het voor de kwaliteit van het afspuiten niet veel uitmaken;