Vanmorgen na het wassen van de auto de DoDo Juice Tyromania getest.
Vooraf de banden ontvet met 3x dasty (pas bij de derde keer Dasty kreeg ik wit schuim en was de Wolfgang Black Diamond Tyregel weg uit de banden).
Dit laatst genoemde product is voor mij ook de concurent op het gebied van bandengel.
Heb er in het verleden diverse geprobeerd, maar de Wolfgang blijft toch de absolute favoriet.
Hij glanst niet teveel, zuinig en makkelijk in gebruik en de duurzaamheid is dik in orde!
Door de niet meewerkende camera helaas op dit moment even geen foto's.
Aanbrengen:
Dit gaat vrij eenvoudig, zelf gedaan met een goedkope aplicatorpad. Klein likje op de pad en smeren maar.
Echt als een wax, alleen met een tikkeltje meer product dan je gewend zult zijn.
Wel goed opletten dat je niet op de velgen komt met het product.
In tegenstelling tot de Wolfgang BDT en andere gels gaat het product lastig van de velgen af. (zelf even Spray and Wipe moeten gebruiken).
Glans:
Het is vooralsnog geen product wat de banden glanzend of zwart maakt.
Mijn banden lijken nu meer antraciet dan zwart, ik weet zelf nog niet of ik het mooi vind i.c.m. mijn zwarte auto.
De Wolfgang BDT maakte de banden wat donkerder.
Komende weken maar eens kijken of ik hier aan kan wennen.
Geur:
Belangrijk bij DJ producten is de geur.
Inderdaad zit er voor een bandenproduct een heerlijke sinasappel geur aan.
Zelf vind ik de geur overigens licht tegen zuur aan gaan, wat hem ook niet heel aangenaam maakt om even lekker aan te snufellen _[]
Gebruik en Prijs:
Voor je gevoel gebruik je veel product, echter trekt het wel mooi egaal in de band.
Na het doen van mijn banden (195*40*16 red.) heb ik nog ongeveer een half potje over.
Dat betekend dat de kosten ongeveer € 4.25 per "wax-beurt" bedragen.
Dit is beduidend meer dan bij andere bandengels.
Duurzaamheid:
Moeilijk te zeggen, in ieder geval 30min.
Ik zal updates bijhouden hoelang het mooi blijft.
Gezien de forse prijs en de reputatie van DoDo Juice heb ik er hoge verwachtingen bij!
Conclusie:
Een mooie bandenwax voor iemand die eens wat anders wil.
Makkelijk en zuinig in gebruik, als de duurzaamheid goed is zou je een zomerbandenseizoen met 1 potje kunnen doen.
Desondanks blijft de prijs fors.
Vooraf de banden ontvet met 3x dasty (pas bij de derde keer Dasty kreeg ik wit schuim en was de Wolfgang Black Diamond Tyregel weg uit de banden).
Dit laatst genoemde product is voor mij ook de concurent op het gebied van bandengel.
Heb er in het verleden diverse geprobeerd, maar de Wolfgang blijft toch de absolute favoriet.
Hij glanst niet teveel, zuinig en makkelijk in gebruik en de duurzaamheid is dik in orde!
Door de niet meewerkende camera helaas op dit moment even geen foto's.
Aanbrengen:
Dit gaat vrij eenvoudig, zelf gedaan met een goedkope aplicatorpad. Klein likje op de pad en smeren maar.
Echt als een wax, alleen met een tikkeltje meer product dan je gewend zult zijn.
Wel goed opletten dat je niet op de velgen komt met het product.
In tegenstelling tot de Wolfgang BDT en andere gels gaat het product lastig van de velgen af. (zelf even Spray and Wipe moeten gebruiken).
Glans:
Het is vooralsnog geen product wat de banden glanzend of zwart maakt.
Mijn banden lijken nu meer antraciet dan zwart, ik weet zelf nog niet of ik het mooi vind i.c.m. mijn zwarte auto.
De Wolfgang BDT maakte de banden wat donkerder.
Komende weken maar eens kijken of ik hier aan kan wennen.
Geur:
Belangrijk bij DJ producten is de geur.
Inderdaad zit er voor een bandenproduct een heerlijke sinasappel geur aan.
Zelf vind ik de geur overigens licht tegen zuur aan gaan, wat hem ook niet heel aangenaam maakt om even lekker aan te snufellen _[]
Gebruik en Prijs:
Voor je gevoel gebruik je veel product, echter trekt het wel mooi egaal in de band.
Na het doen van mijn banden (195*40*16 red.) heb ik nog ongeveer een half potje over.
Dat betekend dat de kosten ongeveer € 4.25 per "wax-beurt" bedragen.
Dit is beduidend meer dan bij andere bandengels.
Duurzaamheid:
Moeilijk te zeggen, in ieder geval 30min.
Ik zal updates bijhouden hoelang het mooi blijft.
Gezien de forse prijs en de reputatie van DoDo Juice heb ik er hoge verwachtingen bij!
Conclusie:
Een mooie bandenwax voor iemand die eens wat anders wil.
Makkelijk en zuinig in gebruik, als de duurzaamheid goed is zou je een zomerbandenseizoen met 1 potje kunnen doen.
Desondanks blijft de prijs fors.