• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Show off Ichigo!

ichigo_doux

Detailing trainee
18 jan 2012
4
47
Duuuuuuus, laat ik hier even beginnen met wat oudere wagens van me, helaas niet veel before/after foto's, maar zo krijg je een idee hoe hard de microbe kietelt :)

Volvo C30

2nkoxl2.webp

fw4vbo.webp

ofqasx.webp

2j3s7ti.webp

Volkswagen Passat Break

Helaas niet meer foto's dan dit

2cr80tu.webp

Renault Megane III Coupé

10wu2p3.webp

29qjf2a.webp

344zeqr.webp

2j3sa4o.webp

2hx62h5.webp

Eerst het wassen:

Velgen reinigen met PB Spray&Rinse (1/5 verdunt, ik heb het de eerste keer onverdund gebruikt, en dit heeft paarse sporen op m'n chrome velgrand achtergelaten :( ), goed de binnenkant van de velg met de Meg Gold wheel brush (SUPER handig ding!).
Daarna de voorkant van de velg met een kwast om goed alle hoekjes en kantjes mee te hebben. Afhankelijk hoe vuil ze zijn, IronX erachter. En dan afspuiten met de tuinslang en drogen met een doek.

Dan de wagen; 2 emmer methode met de Poorboys Super Slick & Suds en de Meg wash mitt. Ook hier weer, afhankelijk hoe vuil hij is, krijgt hij eerst een laagje Super Snow Foam ;)
Gezien de wagen wekelijks gewassen wordt is dit vaak niet nodig...

Ohja, drogen wordt gedaan met de Delirium Oranje. (ik merk wel dat wanneer je na het wassen, deel per deel, de wagen afspuit met de tuinslang, het drogen ook veeeeel makkelijker gaat!)

Als er gewaxed moet worden, gebruik ik de Natty's blue. Heel tevreden over, laat zich lekker dun aanbrengen en wrijft makkelijk af! Hiervoor is de Fantastic Fur FANTASTISCH :)
Als er niet gewaxed wordt, dan wordt er een laagje Red mist overgedaan.

Dit alles manueel, maar daar komt binnenkort verandering in, gezien de DAP900 onderweg is :D
Als glaze ga ik dan PB Black Hole gebruiken, afgetopt met een laagje PB Exp.

Hier staat trouwens m'n collectie:
https://forum.Carclean.com/threads/ichigo-zijn-inmiddels-niet-zo-beginners-collectie.12117/

Dit is wat er gebeurt als je PB velgenreiniger onverdund gebruikt op chrome :( had beter eerst een testspotje gemaakt!

2egbmz8.webp

Wellicht nog goed te krijgen met Polish of iets dergelijks?!