• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Show off Renault Clio 1.2 1998 (eerste keer DAP900) + koplampen

Lucifer

Detailing rookie
3 aug 2013
54
0
Hoi carcleaners,

Na een lange tijd uitstellen heb ik dan toch besloten te bestellen bij Carclean.com
Hier een foto van de bestelling:
mzX7hCyl.webp

-dap900 power pack
-Verschillende handpads
-dodo juice glaze
-collinite 845 wax
-APC
-auto finesse shampoo
-monello doekenpakket
-mothers clayset

Vandaag had ik niet echt iets te doen dus, ik dacht om er eens aan te beginnen.

Uiteindelijk heb ik enkel de binnenkant van de deuren gekuist met de APC. Eerst was ik begonnen met alles in te spuiten, maar merkte al gouw op dat het nogal snel droogde dus ben ik nogmaals stukje voor stukje gaan doen.

Ben niet 100% tevreden van het resultaat, maar het is wel al een pak beter :D
Hier de foto's:

Before:

vedXtRml.webp

ppFnp3Ll.webp

xxawc3Xl.webp

z42bU96l.webp

KvNo4cXl.webp

1srG1BLl.webp

En de Afters :)

ib8T4i9l.webp

ypDWGmBl.webp

n40rL4al.webp

10kY0Cyl.webp

eUKksYcl.webp

t6ymy8vl.webp

gnPdX8nl.webp

Zo dit waren ze dan.

Donderdag ga ik de auto wassen, clayen, polijsten en waxen (misschien breng ik wel een glaze aan, hangt af van de tijd).
Foto's volgen!!

Edit:

Zoals hierboven vermeld ben ik donderdag voor de eerste keer aan de slag gegaan met de DAP900.

Het stappenplan dat ik gevolgd heb:

Eerst eens goed gewassen met de shampoo van auto finesse adhv de 2 emmer methode. Daarna gedroogd met de monello droogdoek.
Dan voor de eerste keer begonnen met kleien (mothers clay set), vond ik best een tof werkje.
foto van de klei:

X2ZRlcol.webp

Vervolgens een test spot gemaakt en zag dat ik met de oranje cutting pad icm monello mezzo een goed resultaat haalde. Misschien een net iets te zachte combinatie, maar wou
niet overdrijven voor de eerste keer. (heb hier 3 uur over gedaan, maw veel te traag bewogen met de dap)
Door dat het zolang duurde had ik er even genoeg van.

De volgende dag weer vol goede moed opgestaan, de wagen even snel gewassen, gedroogd en dan met de monello finale op een licht groene mijn wagen gepolierd.
Het duurde iets minder lang deze keer, maar nog steeds een goede 2 uur denk ik.

Hierna een de dodo juice glaze aangebracht, welke enorm zuinig is!! De lak werd hierdoor enorm glad en ik merkte wel een verschil in de glans.

Na de glaze dan een laagje collinite 845 wax aangebracht, 45 minuten laten intrekken en dan afgenomen met een MF doek.

En het resultaat was toch wel verbluffend :D
Goede "before" foto's heb ik niet kunnen maken omdat mijn camera niets van krassen/swirls vast legt..

Maar hier zijn wat after pics:

ZcB7FlYl.webp

NzXwcPLl.webp

rbZGsVBl.webp

De foto's geven niet het "echte resultaat" weer door de camera van mijn oude iphone 3G.. Ik vond het goede fototoestel niet...

Hier nog een foto van de beading :D echt schitterend om te zien

XeY1djOl.webp

UPDATE: koplampen opgeknapt :D

Geschuurd met 1200 en 2000

Before:
uUk2yQul.webp

After: zien er in het echt weer als nieuw uit :D
3YaO8bSl.webp

Hier ik aan het werk op de wagen van een vriend:
JJnP7PYl.webp

Tips en commentaren altijd welkom

Groeten Jeroen

Jeroen,
Alle begin is moeilijk maar al doende leert men....
Ziet er al direct heel anders uit:-)^
Als je de volgende stappen gaat ondernemen maar op een ding letten.
Neem je tijd en verwacht niet direct de perfectie.
Die 815 is een goede wax maar zet hem eerst in een potje met heet water anders gaat hij heel moeilijk verwerken.
En nooit te veel product gebruiken.
Less is more ;)
Hoe dunner je de wax aanbrengt hoe beter.
Veel plezier ermee.

#845 goed en lang schudden, dan is verwarmen niet nodig en is het heel vloeibaar.

Verder lekker bezig! ;-)

Lekker bezig al!
Let ook even op je smartphone lens, ik denk dat je er steeds vet van je vingers op hebt zitten.
(schoonmaken met een brillendoekje)

Bedankt allemaal voor de positieve reacties!

@Denders: is een iphone 3G, zal de lens even schoonmaken, maar ik denk dat het gewoon de kwaliteit is die niet deugd. Toch bedankt voor de tip :D

Zeer mooi en krukje van Ikea doet wonderen.
http://www.ikea.com/nl/nl/nl/images/products/bolmen-kruk__0099008_PE240453_S4.JPG

Hahaha, goede tip! voelde het gisteren avond wel wat :(

J lipsch: gebruik je dat krukje ook om bvb deurpanelen te polijsten? welke houding neem je daarvoor het best aan? (ik sukkelde wat om mijn "weg" te vinden qua houding)

Tof dat het resultaat er is ! :-)^

Deze kan je ook gebruiken om te gaan zitten...........3 poten dus geen zoeken naar een recht stuk :
2608014.webp

Een rechte rug!!!
Maar is niet altijd mogelijk en het krukje ontlast je spieren, maar een beetje oefening baart kunst.
En je zult altijd wel wat spierpijn aan over houden, maar dat heb je ook na bezoek aan je sportschool.
Ik gebruik het krukje voor alle panelen onder koplamp niveau, en heeft een hoogte van 35cm.

haha ja ik let er wel zoveel mogelijk op om met een rechte rug te werken, blijkbaar toen niet.. ooops :O

goed om te weten dat je de bumpers bijvoorbeeld al zittend kunt doen :D ga het krukje eens halen

@Yoko: met alle respect, maar je zinsbouw klopt niet helemaal ;) Om te antwoorden op jouw vraag: Ik heb de APC van meguiars gebruikt (zie de eerste foto, die "grote" groene bidon"

bedankt voor de leuke feedback :D

Inderdaad een beetje wazige foto's, waardoor bijv het verschil tussen de koplamp voor-na niet zo duidelijk te zien is. Maar verder lekker bezig geweest. Nice. :-)^