Hoi carcleaners,
Na een lange tijd uitstellen heb ik dan toch besloten te bestellen bij Carclean.com
Hier een foto van de bestelling:
-dap900 power pack
-Verschillende handpads
-dodo juice glaze
-collinite 845 wax
-APC
-auto finesse shampoo
-monello doekenpakket
-mothers clayset
Vandaag had ik niet echt iets te doen dus, ik dacht om er eens aan te beginnen.
Uiteindelijk heb ik enkel de binnenkant van de deuren gekuist met de APC. Eerst was ik begonnen met alles in te spuiten, maar merkte al gouw op dat het nogal snel droogde dus ben ik nogmaals stukje voor stukje gaan doen.
Ben niet 100% tevreden van het resultaat, maar het is wel al een pak beter
Hier de foto's:
Before:
En de Afters
Zo dit waren ze dan.
Donderdag ga ik de auto wassen, clayen, polijsten en waxen (misschien breng ik wel een glaze aan, hangt af van de tijd).
Foto's volgen!!
Edit:
Zoals hierboven vermeld ben ik donderdag voor de eerste keer aan de slag gegaan met de DAP900.
Het stappenplan dat ik gevolgd heb:
Eerst eens goed gewassen met de shampoo van auto finesse adhv de 2 emmer methode. Daarna gedroogd met de monello droogdoek.
Dan voor de eerste keer begonnen met kleien (mothers clay set), vond ik best een tof werkje.
foto van de klei:
Vervolgens een test spot gemaakt en zag dat ik met de oranje cutting pad icm monello mezzo een goed resultaat haalde. Misschien een net iets te zachte combinatie, maar wou
niet overdrijven voor de eerste keer. (heb hier 3 uur over gedaan, maw veel te traag bewogen met de dap)
Door dat het zolang duurde had ik er even genoeg van.
De volgende dag weer vol goede moed opgestaan, de wagen even snel gewassen, gedroogd en dan met de monello finale op een licht groene mijn wagen gepolierd.
Het duurde iets minder lang deze keer, maar nog steeds een goede 2 uur denk ik.
Hierna een de dodo juice glaze aangebracht, welke enorm zuinig is!! De lak werd hierdoor enorm glad en ik merkte wel een verschil in de glans.
Na de glaze dan een laagje collinite 845 wax aangebracht, 45 minuten laten intrekken en dan afgenomen met een MF doek.
En het resultaat was toch wel verbluffend
Goede "before" foto's heb ik niet kunnen maken omdat mijn camera niets van krassen/swirls vast legt..
Maar hier zijn wat after pics:
De foto's geven niet het "echte resultaat" weer door de camera van mijn oude iphone 3G.. Ik vond het goede fototoestel niet...
Hier nog een foto van de beading echt schitterend om te zien
UPDATE: koplampen opgeknapt
Geschuurd met 1200 en 2000
Before:
After: zien er in het echt weer als nieuw uit
Hier ik aan het werk op de wagen van een vriend:
Tips en commentaren altijd welkom
Groeten Jeroen
Na een lange tijd uitstellen heb ik dan toch besloten te bestellen bij Carclean.com
Hier een foto van de bestelling:
-dap900 power pack
-Verschillende handpads
-dodo juice glaze
-collinite 845 wax
-APC
-auto finesse shampoo
-monello doekenpakket
-mothers clayset
Vandaag had ik niet echt iets te doen dus, ik dacht om er eens aan te beginnen.
Uiteindelijk heb ik enkel de binnenkant van de deuren gekuist met de APC. Eerst was ik begonnen met alles in te spuiten, maar merkte al gouw op dat het nogal snel droogde dus ben ik nogmaals stukje voor stukje gaan doen.
Ben niet 100% tevreden van het resultaat, maar het is wel al een pak beter
Hier de foto's:
Before:
En de Afters
Zo dit waren ze dan.
Donderdag ga ik de auto wassen, clayen, polijsten en waxen (misschien breng ik wel een glaze aan, hangt af van de tijd).
Foto's volgen!!
Edit:
Zoals hierboven vermeld ben ik donderdag voor de eerste keer aan de slag gegaan met de DAP900.
Het stappenplan dat ik gevolgd heb:
Eerst eens goed gewassen met de shampoo van auto finesse adhv de 2 emmer methode. Daarna gedroogd met de monello droogdoek.
Dan voor de eerste keer begonnen met kleien (mothers clay set), vond ik best een tof werkje.
foto van de klei:
Vervolgens een test spot gemaakt en zag dat ik met de oranje cutting pad icm monello mezzo een goed resultaat haalde. Misschien een net iets te zachte combinatie, maar wou
niet overdrijven voor de eerste keer. (heb hier 3 uur over gedaan, maw veel te traag bewogen met de dap)
Door dat het zolang duurde had ik er even genoeg van.
De volgende dag weer vol goede moed opgestaan, de wagen even snel gewassen, gedroogd en dan met de monello finale op een licht groene mijn wagen gepolierd.
Het duurde iets minder lang deze keer, maar nog steeds een goede 2 uur denk ik.
Hierna een de dodo juice glaze aangebracht, welke enorm zuinig is!! De lak werd hierdoor enorm glad en ik merkte wel een verschil in de glans.
Na de glaze dan een laagje collinite 845 wax aangebracht, 45 minuten laten intrekken en dan afgenomen met een MF doek.
En het resultaat was toch wel verbluffend
Goede "before" foto's heb ik niet kunnen maken omdat mijn camera niets van krassen/swirls vast legt..
Maar hier zijn wat after pics:
De foto's geven niet het "echte resultaat" weer door de camera van mijn oude iphone 3G.. Ik vond het goede fototoestel niet...
Hier nog een foto van de beading echt schitterend om te zien
UPDATE: koplampen opgeknapt
Geschuurd met 1200 en 2000
Before:
After: zien er in het echt weer als nieuw uit
Hier ik aan het werk op de wagen van een vriend:
Tips en commentaren altijd welkom
Groeten Jeroen