• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Showroom waardig

Seaps

Detailing rookie
16 nov 2010
22
0
Beste Carclean.com forum leden,

Zoals ik jullie al had verteld bij het voorstellen ben ik sinds kort een klein auto ( hobby) bedrijf begonnen, denk hierbij aan de verkoop van 1 auto per week à twee weken, goedkoop tot laagmidden segment. Ik lever de auto's die ik verkoop graag netjes en mooi gepoetst af. Nu mijn vraag:

Wat is een mooi was/poetsprogramma om mijn auto's showroom waardig te maken en welke producten kan ik hier het beste voor gebruiken. Zowel interieur als exterieur.

Joey Zwart
 
Hoeveel tijd wil je per auto ongeveer besteden en wat is het budget?
 
De vraag is wat wil je doen? Hoeveel tijd?

Ik denk dat jij gewoon wilt wassen, velgen zuiver, wielkasten goed uitkuisen. Trims en banden behandelen. Binnenkant met APC nagaan en dressing opzetten. Basic maar geeft indien goed gedaan een goede indruk.

Voor producten zou ik vooral naar kwaliteit/prijs kijken. Shampoo van DJ of Wolfgang is erover, APC in groot verpakking nemen. Voor dressing zou ik de valet pro - protectant nemen, die is voordelig. Buitentrims met PB's trim restorer, banden eventueel de bandengel van PB's.
Materiaal zou ik niet teveel op besparen: MF washmitt of de schuimen van LC. Paar oranje droogdoeken, waffle weave voor de deurlijsten. EZ velgenborstel, de set borstels van Mothers (korting op Mothers monday); de velgen, interieur, wielkast, banden. Voor de rest wat goedkope verfborstels waarbij je het ijzeren gedeelte goed intaped.
Voldoende spray-flessen, de fire hoze nozzle.

Daarmee zou je een eindje moeten geraken.