Zaterdag samen met mijn broer (Silver_Ibiza) goed bezig geweest om mijn nieuwe auto zijn 1e echte detailbeurt te geven.
Deze auto heb ik 4,5 maand geleden gekocht wegens gezinsuitbreiding. Daarvoor reed ik in onderstaande auto welke al een paar keer op het forum heeft gestaan.
De nieuwe auto is een Opel Vectra GTS welke 4,5 maanden geleden met een prima poetsbeurt is afgeleverd door de dealer. Zelfs na 4,5 maand was er nog bescherming aanwezig. De dealer had dit uitbesteed aan een poetsbedrijf wat bij hun achter zit, ik wil nog steeds aan ze vragen wat voor wax of sealant ze gebruikt hebben omdat deze zolang is blijven zitten.
Omdat de auto eind december mee op wintersport gaat was het tijd voor een nieuwe goede beschermlaag.
De volgende stappen zijn uitgevoerd op de auto:
-Wassen
-Kleien
-PB P. Polish
-PB White Diamond
-PB EXP + Carnauba
We hebben nog geprobeerd om ook een laag Dodo banana armour aan te brengen maar omdat het licht buiten al teveel was afgenomen om 16:30 zagen we niet meer wat we deden. Die stap hebben we na het uitproberen op de moterkap dus laten zitten zodat we een volgende keer nog wat te doen hebben
En dan nu de foto's.
Na het wassen lekker het alweer wat meer op een zilvere auto.
Na het wassen kwam het kleien, kol*r* wat was dat een koud klusje met 1 graad boven nul en een lekker windje erbij. De klei was dan ook moeilijk zacht te houden en de vingers vielen er voor het gevoel soms af maar uiteindelijk is het toch goed gelukt.
Volgende stap was het aanbrengen van de polish dit met de LC handpads. De witte pad voor de lak, het chroom heb ik met de oranje pad gedaan.
Na de lak ontdaan te hebben van alle middelen die er ooit op zaten was het nu tijd om het weer op te bouwen.
Te beginnen met de white diamond, heerlijk spul om mee te werken.
Nu was het tijd om de auto zijn nieuwe beschermlaag te geven hiervoor is de EX-P + carnauba gebruikt. Dit heeft 1 uur mogen inwerken alvorens we zijn begonnen met uitpoetsen.
In de tussentijd de velgen gewassen en opnieuw in de wax gezet. Bandenzwart was helaas nog niet binnen dus de banden hebben nog de standaard kleur.
Al met al een lekkere dag geweest 11 uur begonnen en 16:30 waren we klaar omdat het te donker werd.
Deze auto heb ik 4,5 maand geleden gekocht wegens gezinsuitbreiding. Daarvoor reed ik in onderstaande auto welke al een paar keer op het forum heeft gestaan.
De nieuwe auto is een Opel Vectra GTS welke 4,5 maanden geleden met een prima poetsbeurt is afgeleverd door de dealer. Zelfs na 4,5 maand was er nog bescherming aanwezig. De dealer had dit uitbesteed aan een poetsbedrijf wat bij hun achter zit, ik wil nog steeds aan ze vragen wat voor wax of sealant ze gebruikt hebben omdat deze zolang is blijven zitten.
Omdat de auto eind december mee op wintersport gaat was het tijd voor een nieuwe goede beschermlaag.
De volgende stappen zijn uitgevoerd op de auto:
-Wassen
-Kleien
-PB P. Polish
-PB White Diamond
-PB EXP + Carnauba
We hebben nog geprobeerd om ook een laag Dodo banana armour aan te brengen maar omdat het licht buiten al teveel was afgenomen om 16:30 zagen we niet meer wat we deden. Die stap hebben we na het uitproberen op de moterkap dus laten zitten zodat we een volgende keer nog wat te doen hebben
En dan nu de foto's.
Na het wassen lekker het alweer wat meer op een zilvere auto.
Na het wassen kwam het kleien, kol*r* wat was dat een koud klusje met 1 graad boven nul en een lekker windje erbij. De klei was dan ook moeilijk zacht te houden en de vingers vielen er voor het gevoel soms af maar uiteindelijk is het toch goed gelukt.
Volgende stap was het aanbrengen van de polish dit met de LC handpads. De witte pad voor de lak, het chroom heb ik met de oranje pad gedaan.
Na de lak ontdaan te hebben van alle middelen die er ooit op zaten was het nu tijd om het weer op te bouwen.
Te beginnen met de white diamond, heerlijk spul om mee te werken.
Nu was het tijd om de auto zijn nieuwe beschermlaag te geven hiervoor is de EX-P + carnauba gebruikt. Dit heeft 1 uur mogen inwerken alvorens we zijn begonnen met uitpoetsen.
In de tussentijd de velgen gewassen en opnieuw in de wax gezet. Bandenzwart was helaas nog niet binnen dus de banden hebben nog de standaard kleur.
Al met al een lekkere dag geweest 11 uur begonnen en 16:30 waren we klaar omdat het te donker werd.