• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Simon meldt zich! Dax /1200RT /Q7

simon84000

Detailing rookie
21 jun 2013
23
0
Hallo!

Ik heet Simon, 17 jaar jong/oud, woonachtig te Oostende, België, en vanzelfsprekend nog donkergroen achter de oren inzake detailing.

Onder het mom van jong geleerd is oud gedaan en aangezien de eigen auto hopelijk voor mij niet meer te lang op zich zal laten wachten eenmaal de 18 gepasseerd, nu alvast wat kennis en ervaring opdoen.

Ikzelf ben trotse eigenaar van een Skyteam Dax die vanaf de aankoop altijd relatief goed onderhouden is geweest. Dit echter altijd wat freewheelend gedaan (wassen, chroom oppoetsen, wax,...) , desalniettemin mocht het resultaat er naar mijn maatstaven wel zijn.

Aangezien de Chinese daxsjes erom bekend staan weg te roesten terwijl je erop staat te kijken en dus een relatief zeldzaam gegeven is een inmiddels bijna 2 jaar oud Chineesje nog zonder roestplekken te zien; al bij al tevreden ;)

i5ykck.webp

29gizc2.webp

Een goeie 3 weken terug eerste bestelling op Carclean.com gedaan (waarvoor via deze weg trouwens bedankt voor de snelle afhandeling!), om de auto van de welwillende vader onder handen te nemen. Uiteraard zal de Dax bij de volgende wasbeurt ook in de brokken delen.

Een goeie week terug producten eerste keer gebruikt (stappenplan op forum :-)^ )op de motor van, hoe kan het ook anders, de vader.

Het betreft hier een BMW 1200RT die al een jaar niets anders dan regenwater heeft gezien als voeding voor de lak, hoog tijd voor een deftig onderhoud dus leek me.

Resultaat van de eerste poging tot 'detailing' (evt in de nabije toekomst meer foto's te vinden bij het show-off gedeelte vh forum:

2j2b2p0.webp

Allemaal leuk natuurlijk, al moet de godfather en eigenlijke bedoeling van de bestelling nog onder handen genomen worden;
de Audi Q7 van inmiddels een kleine 5 jaar oud die nooit anders heeft gezien dan de wasstraat.

2jdnrpv.webp

Uiteraard geen klusje die zo geklaard is, zeker gezien de omvang van de auto en het ontbreken van een DAP :party

Achja, ik steek er graag en met de nodige dosis positivisme mijn tijd in.

Ik hoop hier dan veel bij te kunnen leren en sta uiteraard altijd open voor advies.

Bedankt voor het lezen!

Welkom! en leuke projecten die je op stapel hebt staan. Ben benieuwd naar je verslagen in de show-off.

Dankjewel allemaal!
Ik zit nog met een bedenking inzake gebruik van forum. Mag ik, weliswaar maar voor lokale problemen, ook over bijvoorbeeld een blijvende vlek in de zetel thuis, behandeld met de Gliptone conditioner, advies vragen of wordt dit niet op reis gesteld? De know how van het leeronderhoud in de auto lijkt me hier immers niet veel van af te wijken. Evt in het offtopic gedeelte?

Let me know!

ex-mooseman;336453 zei:
welkom!

Knap dat je Dax nog roestvrij is, zo dicht bij het Zeetje

Heb ook het geluk dat hij altijd binnen kan staan, maakt ook veel natuurlijk! En als ik zo onbeleefd mag zijn, waar ergens aan de Vlaamse wegen? :)

Welkom hier Simon. Als je vragen hebt, gewoon stellen krijg je vanzelf antwoord (als de vraag niet te moeilijk is :lol ).