• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Simple Review - Motorruimte detail (APC+D / AutoGlym / Collinite)

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.964
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen,

Ik heb recent een aantal producten besteld die ik simpelweg nog nooit gebruikt had. Vandaag eindelijk een beetje normaal weer, dus ik ging effe snel wat ouwehoeren in de motorruimte van mijn ouwe Beamertje.

- PB's APC+D
- AutoGlym Vinyl & Rubber Care

Ik heb een sprayfles van Monello (250ml) gebruikt en de APC+D ongeveer 1:20 verdunt. Alles lekker ingespoten met de hoop dat dit wel kon, haha!
Ik had nog van die Brillo-achtige sponsjes liggen, soort van fijn staalwol met zeep erin, en de combinatie met APC+D werkte uitstekend.
Zelfs met een lichte concentratie kwam ik zo al een heel eind. Zelfs plekken waar puur vet zat.

Gelakte en kunststof delen gewoon met oude/goedkope MF-doekjes geboend.

De boel vervolgens afgespoeld en al het zwarte schuim en troep was al weg.

Ook heb ik de vieze ''bekleding'' onder de motorkap rijkelijk ingespoten met APC+D en simpelweg afgenomen met een MF-doek. Het is op de After-foto niet te zien, maar hij is weer mooi zwart.

BEFORE:

Before_zps4bjp8kjm.jpg



AFTER:

After_zpstvk0itdf.jpg




Nadat alles weer schoon was en kunststof in de dressing stond, vond ik het gelakte staal erg storend. Dit was heel dof en oogde nog steeds vies.
Ik heb hiervoor de Collinite 845 gepakt en het verschil was niet normaal. (Wilde ook mijn Lime Prime Lite Cleaner Glaze testen, maar was spoorloos)

50-50_zpspyem2uur.jpg



Op advies van velen heb ik deAutoGlym Vinyl & Rubber Care aangeschaft. Het goedje werkt zoals je verwacht; Kunststof word mooi zwart. Soms wel 2 lagen nodig om alles egaal te dekken.

Ik gebruik tot op heden een ander product van AutoGlym dat ik in de CC-shop niet kan vinden. Ik geloof dat het ''Trim & Rubber Care'' heette. Een soort vettige, groene gel. Werkt ook prima, maar ik haat het omdat het door mijn poetskar is gelopen en die vette bende écht smerig is.

Binnenkort ga ik de APC+D ook testen op het interieur. Dus kunststof, dashboard, vloermatten en ook de stoffen bekleding.


Ik ga nu ook maar is effe een goede borstel bestellen om mijn banden schoon te schrobben met APC+D. Hopelijk zal dan zelfs mijn Turtle Extreme Nano Tech Fantastic Shizzle Tire Gel Wizzle laanger blijven zitten. Kan de gel eindelijk is in de band trekken i.p.v. het vuil.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
EDIT: Ik heb de luchtfilter, die er dus niet op zat, gewassen met APC+D en ontvet met Prep. De rest van het kunststof niet. Vroeg me af of dit enig nut had wat betreft standtijd van de dressing. Mini-testje dus.
 
Ziet er weer goed uit man, duidelijk uitgelegd weer.

heb je de AG vinyl en rubber care opgespoten en afgenomen of alleen opgespoten en daarna gewoon laten intrekken?
 
Zelf ook de Autoglym vinyl en rubber care gebruikt en is inderdaad top spul,
Motorruimte "nat" spuiten, daarna apc inspuiten, even wachten inborstelen afspuiten, Autoglym er goed opspuiten, klep dicht en paar uur laten staan (y)
 
Dat ziet er keurig uit, ik kan daar altijd wel genieten als het er onder de kap ook netjes uit ziet. Ik denk dat ik die PB apc maar eens de verlanglijst ga zetten, lees er een hoop goede dingen over.
 
Maupie00 : Ik heb de boel ingespoten, wat trouwens per trigger best véél is, effe laten intrekken en uitgewreven.

Cordoba : De APC+D staat voor All Purpose Cleaner + Degreaser.

Svenn21 : Jij spuit alles gewoon lekker 'wit' in en laat het een paar uur intrekken?

Ric325i : Dat kastje ligt inmiddels plat en vast. Zowel rechts als links liggen de ballasten van de Xenon-verlichting.:
 
Svenn21 : Ooh ok. Ik vond namelijk dat de sprayer erg veel spoot als je 1x sprayde. En doordat het zo donders vloeibaar is, loopt het ook meteen alle kanten op en geen egale dekking. Dit was ook de reden dat ik effe later de boel weer afnam.

Maar goed, kan het een keer proberen. Thanx
 
Quantoxx Het is inderdaad echt vloeibaar dat klopt. Gewoon netjes in spuiten en niet als een mallen gaan spuiten om dan zal het wellicht niet goed komen.
Bij normaal gebruik droogt het mooi op, uurtje of 2 geeft Autoglym volgensmij op als droogtijd?

Ongelogen, 5min werk

e7jddy.jpg


24pl208.jpg
 
Ja, zeker apart! Hij lijkt qua kunststof en dergelijke nieuwer, alsof het een E46 is, ofso.

Onderhoud..? Ik breng hem eens in de zoveel tijd naar de garage, haha! Ik kan niks zelf.
 
Haha, klopt. Mijn andere, een 320iA E46, lijkt er haast meer op dan jouw 'normale' E36 ook al is mijn E46 een 6 cilinder en een stuk geavanceerder.

Okay, haha. Het viel me op dat jouw radiateur eruit ziet alsof hij nog niet zo heel oud is en ik heb toevallig in het voorjaar mijn eigen radiateur gedaan.

Als je het leuk/interessant lijkt, kan ik ook ffes een plaatje van de E46 plaatsen.
 
Alright, hier komen ze dan. Excuseer de kwaliteit, zijn wat plaatjes van mijn mobiel uit het archief. De foto's van de motorruimte heb ik net gemaakt. :)

DSC_0623.jpg

DSC_1449.jpg

DSC_00041.jpg

DSC_0446.jpg

DSC_0448.jpg

DSC_0445.jpg
 

Bijlagen

  • conv_2534.jpg
    conv_2534.jpg
    211,6 KB · Weergaven: 108