• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Skoda Enyaq MY2022/2023 Black Magic

Zit aan de onderkant een nokje wat je omhoog trekt waarna je deze zo uit de houder trekt.
 
De verkeerde kleur ontvangen is geen uitzondering. Ik heb in mijn studententijd als hiker gewerkt, wat inhoudt dat ik leaseauto's moest bezorgen bij mensen thuis die hem bij de dealer hadden besteld en geen zin hadden om hem zelf op te halen. In de vier jaar dat ik dat deed was het mij drie keer overkomen dat ik de verkeerde kleur mee had. Berijder verdrietig of woest en ik voelde me ontzettend ongemakkelijk.
 
Vandaag een dagje velgen gecoat.
De buurman heeft een nieuwe T-Roc waarvan ik de zomervelgen afgelopen week al heb voorbereid en vanochtend heb gecoat met Gyeon Rim.

026B11AF-FBCE-4B46-91CB-72860902882D.jpeg



Daarna een voor een de velgen van de Enyaq afgehaald (heb geen reserve / winterset) die gewassen, de-ironizer behandeling, weer gewassen, droog geblazen, gepolijst met prof polish, ontvet met Gyeon Prep en weer droog geblazen. Daarna de Gyeon Rim aangebracht.
A7E0BBA7-6FAF-4CE7-9771-480DA37D8275.jpeg


A2019CA2-0787-4350-95BC-A20F7893965B.jpeg


14BCE956-6647-4545-AB82-B26D289F6CAB.jpeg


200F07AF-C90D-4F09-BBDD-4040B7C641AD.jpeg
 
Als ze daar lastig over zouden gaan doen dan heeft de auto ook zijn laatste wasbeurt wel gehad

Daarbij is het minimaal en doet het mijn inziens ook geen afbreuk aan de uitstraling van het bedrijf. Als ik de grille roze of groen had gewrapped dan was het een ander verhaal geweest.

De sportsline heeft standaard zwarte logo’s en grille, echter krijg je daar dan ook kuipstoelen in en die wilde ik absoluut niet vanwege praktische zaken.
 
  • Leuk
Reactions: Zoranurai
Heel mooi die zwarte folie voorop . Ik heb dit bij mijn tiguan ook laten doen. Veel dikkere uitstraling.
Ben zelf wel zover dat ik de auto goed kan polijsten in 3 stappen, lees hier over de coating dat is mijn volgende stap.
Tot nu nog nooit gedaan. Is dat een heel moeilijke klus of wel te doen?
 
Het coaten aan zich is niet zo heel ingewikkeld.

De truc met coaten is dat je de stappen vooraf (polijsten & ontvetten) goed en zorgvuldig doet en je ruim de tijd ervoor uittrekt.
Uiteraard moet de auto daarna de auto 24u droog (binnen) gestald kunnen worden.
 
  • Leuk
Reactions: VW Huug
Coating aanbrengen is opzicht niet heel moeilijk, echter je moet er goed de tijd voornemen. Ik vind kunstlicht een must hierbij.
Werk per paneel. Neem het af met doek 1, daarna met doek 2 nalopen, vervolgens inspecteur ik met een lamp.

Na het aanbrengen van de coating loop ik het nog na met een suède doek.

De nieuwe Gyeon Evo coatings zijn ook geschikt voor outdoor aanbrengen, ik heb dat ook wel eens gedaan, maar dan moet het weer echt goed zijn.
 
  • Leuk
Reactions: VW Huug
In de afgelopen weken de auto bijgehouden met een wekelijkse wasbeurt met Gyeon Bathe & Gyeon Ceramic Detailer en na het waxen geen last meer gehad van vage vlekken na het drogen.
7F759243-2DB8-4B50-BD24-4F95D65514F6.jpeg

61BE9F0A-531C-43F2-AA4C-22BB61016BA9.jpeg

AC773E3B-4504-431F-9C44-5C5E4B21DC0F.jpeg


Met Koningsdag ben ik onverwachts toch vrij en de dag erna ook. Die twee dagen wil ik gebruiken om de Enyaq te gaan voorzien van Mohs EVO.

De lak is nog dermate strak na de behandeling eind Februari dat ik verwacht dat ik aan Gyeon primer genoeg zou hebben qua correctie.

Het enige waar ik nog over twijfel is of de Gyeon primer ook sterk genoeg is om de Gyeon wax en de Gyeon Ceramic Detailer te verwijderen of dat ik daar toch de Gyeon polish voor nodig ga hebben.
 
Bij primer staat dit:

Q² Primer is a unique formula preparing the paint’s surface before coating without the need for any product removal. It will provide incredible gloss and a clear, high-quality finish, ready to be coated with any ceramic coating.
 
Dat product removal slaat volgens mij op het niet hoeven te verwijderen van de primer, iets wat je bij andere finishing polishes wel moet doen.

Grote plus van primer vind ik dat ik de auto nadien niet hoef te wassen en te drogen.
Dat scheelt zeker een uur of 2 werk en de kans op lopers / water spots.

Normaliter pak ik een medium polish en neem die helemaal af met Prep of ex. Daarna gebruik ik primer waar ik de coating overheen zet.
De stap met de polish wil ik nu het liefst overslaan omdat het weinig tot niets zal toevoegen en het extra tijd kost wat op zich niet erg is maar die tijd steek ik liever in het goed coaten.
 
Ik heb vorig jaar mijn auto met Primer gepolijst die in de Cancoat stond, om daarna weer een laagje Cancoat aan te brengen. Dat ging goed, dus ik denk dat het ook de wax en ceramic detailer zal verwijderen.
 
  • Leuk
Reactions: Juffer1
Zwart is inderdaad veel mooier, maar sticker er onder doet toch een beetje afbreuk aan het gehele resultaat.
Door de logo's nu zwart te hebben gaat de focus nog meer naar die sticker toe. mijn inziens ;)
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Die sticker is waar ik m’n brood mee verdien dus daar gaat niets mee gebeuren.

Dat de nadruk er nu wellicht wat meer op ligt stoort mij niet.
Daarbij is een compleet zwarte klep wel erg veel zwart.

IMG_1113.jpeg
 
Nou zon compleet zwarte klep houd ik wel van :)!
Snap dat je niet anders kan dan de stickers van het bedrijf te voeren. Ik blijf zelf altijd zover mogelijk weg bij dat soort partijen of laat het in het contract meenemen dat ik geen stickers op de auto wil.

Verder staat hij er weer mooi bij!
Zelf ook maar eens een keer kijken naar een glascoating van Gyeon, nog niet eerder met glascoatings gewerkt, maar video van Tim en Johan gaven toch wat meer moed om er eens meer in te verdiepen :)
 
  • Leuk
Reactions: GeBas