• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Skoda Octavia Combi

Quattro

Detailing addict
11 aug 2010
328
68
Gisteren mijn bestelling van Carclean ontvangen, en direct aan de slag.
Eerst de auto maar eens gewassen, met de 2 emmer methode met Dodo Juice Born to be Mild, en de Meguiars wash mitt.
En zo zag de auto er toen (overal) uit :auw .

IMG_6075.jpg


Eerst heb ik de auto met Dodo Juice Supernatural klei en Born slippy gekleid en vervolgens ben ik met de DAP 900 aan de slag gegaan.
Ik ben begonnen met mezzo op oranje en vervolgens finale op groen.
Daarna heb Lime Prime lite met een zwarte pad aangebracht en als laatst de Rainforest Rub met de hand aangebracht.
Met dit als resultaat na 10 uur werk:

IMG_6106.jpg

IMG_6109.jpg

IMG_6110.jpg

IMG_6100.jpg

IMG_6104.jpg


Helaas niet alle krassen eruit kunnen halen, maar over het geheel genomen ben ik wel tevreden met het resultaat, ook omdat het mijn eerste keer was.
 
Ziet er goed uit! Ik zou alleen de banden ook nog met iets behandelen, dat geeft wat meer die showroom look:)^ :-b
 
Ziet er weer zeer netjes uit . En maar 10 uur aan gewerkt , ik doe meestal 2 dagen aan 1 auto .
Misschien werk ik te traag . :-b
 
Bedankt allemaal :ja .
@ sj0ertum: Daar moet ik eigenlijk nog wat voor hebben :-" .
@ Picasso, of ik misschien nog te snel :D . Maar doe je het dan op de zelfde manier, of doe je het nog uitgebreider?
@ Fraxter, absoluut! En ik wil je ook nog een keer bedanken :cool: .
 
@Picasso

Het ligt er natuurlijk aan wat je allemaal doet, Ik heb vandeweek een zilvergrijze mazda mx5 in een 7 uur gedaan. Maar daarbij geen glaze aangebracht bijvoorbeeld. Na het polijsten alleen gewassen, gedroogd en wax aangebracht. Maarja met wassen, drogen, kleien, grof en fijn polijsten, wassen drogen, waxen, en de afwerking van de banden, rubbers, kunstoffen etc ben je dan toch al 7 uur bezig.
En dat voor 100 euro...
Dat is nog maar een heeeel gewoon bedrag(eigenlijk te weinig gezien de uren, maar het was een vriendendienst), en het ligt er een beetje aan wat de mensen willen. De leek ziet in veel gevallen niet dat er bijvoorbeeld afgewerkt is tot de 0 polijstgraad ipv alleen met oranje er overheen te zijn geweest. Dat zijn dingen die veel tijd kosten omdat je veel handelingen dubbel doet.

De perfecte detailjob zou bij mij ook 2 dagen duren, maar voor de klant is het verschil te verwaarlozen, en voor ons is het verschil weer vrij groot als je net die extra stappen uit voert.
Ik probeer dus altijd te peilen wat een klant wil, of hij gewoon zijn auto 'een keer goed aangepakt wil hebben' of dat hij echt voor perfectie gaat. En daar maak ik dan een plan en prijs voor
aan de hand van de auto en de staat van de lak.

In dit geval wilde de klant dus dat de mazda 'gewoon een keer goed aangepakt' zou worden. Hij vond het zelfs overbodig dat ik de wielkasten en bandjes netjes zwart had gemaakt, terwijl dat voor mij echt musts zijn om het plaatje af te maken. Dit heb ik dan ook gedaan haha.
 
Mag ik vragen wat voor prijzen je dan (ongeveer) vraagt? Aangezien ik er ook aan zit te denken er geld voor te gaan vragen.
Je hebt trouwens wel helemaal gelijk dat dat er bij hoort, en ook het afbouwen zorgt voor een veel mooier resultaat :ja . Ik dacht eerst dat alleen mezzo met oranje voldoende zou zijn maar als je dan kijkt valt het wel dik tegen.
 
Als je kijkt naar de situatie voordat je begint met polijsten, dan ziet het er als nieuw uit als je met mezzo op oranje er overheen bent geweest. Maar toch is de toplaag dan nog enigszins 'grof'. Het afwerken met bijvoorbeeld finale op groen werkt het helemaal strak af waardoor je vooral op de donkere kleuren een ontzettend lekkere wetlook kunt krijgen. Ik stuur je straks nog even een PM
 
He sj0ertum je hebt ergens wel gelijk hoor . Maar ik behandel elke auto of het mijn eigen wagen is .
En waarschijnlijk kruipt er daarom zo veel tijd in bij mij . Nu ja iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manier van werken , en zo lang je je daar goed bij voelt hoef je toch niet te veranderen . ;)
 
Proficiat met je werk!:cool:

Misschien beter ff in pm over prijzen praten ??(van mij mag het hoor , zo kom ik ook wat te weten en kan ik mijn prijzen ook aanpassen........):-b

Tip :

- zet als je foto's plaatst telkens een tekentje(+ bvb ) en "enter" een aantal keren met dat tekentje tussen , zo kan je makkelijk ook een tekstje bij de foto's zetten met de juiste uitleg. :ja

[mod]Reacties niet starten met 'Hallo,' en niet afsluiten met 'Danny'. Zie het forum als een dialoog.[/mod]
 
Oke bedankt :ja .
Dat vond ik ook, vooral als je met een lamp kijkt zie je nog veel kleine krasjes, finale is veel belangrijker dan ik eerst dacht.
 
@grandscenicman: ik had je bericht net gemist, maar bedankt voor de tip :)^ .
Die 10 uur zijn trouwens wel de uren dat ik echt aan het werk was, dus zonder pauzes ;) .
 
@grandscenicman, Vandaar dat ik al zei dat ik hem een PM zou sturen :)^

@picasso, Ik herken mezelf helemaal in jou, maar ik kijk toch nog wat naar de wens van de klant. En in hoeverre hij waarde hecht aan hetgeen wat je staat te doen.
Zo had ik laatst een auto van een vrouwtje, Swirls allover, tot in de puntjes alles weer als nieuw kunnen krijgen. En dan leg je later uit dat je die 'lelijke cirkels die je altijd zo duidelijk ziet in de zon'
helemaal verdwenen zijn. En dat je dan als antwoord krijgt 'oow, dat is me eigenlijk nooit zo opgevallen'. Dan zakt je broek af hoor8-()) haha.


Maar terug on-topic maar weer, het is gewoon leuk hoe je hier van elkaar kunt leren en dat je dat ziet gebeuren. En dat deze skoda de volgende keer toch met finale word afgewerkt haha.
Keep up the good work:-b